Gender: Male Age: 44 Joined: 20 Dec 2005 Posts: 4 Location: Beek Ubbergen
Posted: Wed 18 Jan 2006, 21:53 Post subject: Rugzak waar een statief op te bevestigen is
Ik heb sinds (zeer) kort een nieuwe spotting scope en een statief, en nu ben ik op zoek naar een rugzak om dat spul mee te nemen. Ik ben niet in het bezit van een auto, en zit dus op de fiets of neem de benenwagen. Ik zoek dus een rugzak waar het statief ook goed op bevestigd kan worden en waarbij je niet de hele tijd alles dat in de tas zit (scope, misschien ook camera) in je rug zit te porren, oftewel, met een beetje een stevige/dikke laag aan de rug-kant.
Nou is er natuurlijk die voor de hand liggende, prachtige tas genaamd Extremadura van Swarovski... Maar misschien zijn er nog meer? Voordeligere? Ik weet niet, dus ik vraag t hier maar eens...
Alvast bedankt voor de hulp! _________________ Canon Powershot S2 IS met teleconverter
Ik heb een tamrac met twee banden aan de zijkant waar ik een poot van het statief door kan steken, en dan blijft het keurig hangen. Ik zou als ik jou was gewoon naar een outdoor- of fotozaak gaan met spullen, en daar het een en ander gaan testen. Er hangt dan best een gewicht op je rug, en als je afstanden gaat lopen is het wel zo handig dat die tas je echt goed past.
groet,
Luc
Ik heb zelf de rugzak van Swarovski, maar een rugzak met aan de zijkant een klein vakje voor een bidon voldoet ook prima.
In het "bidon zakje" zet je het statief en met een vaak wel aanwezig bandje bovenaan zet je het geheel vast.
Ik ben zelf erg enthousiast over de 2-delige Eagle Creek rugzak. _________________ Wim de Groot
Posted: Fri 27 Jan 2006, 23:30 Post subject:
Ik heb een Lowepro Rover. Dit is eigenlijk een tweedelige fotorugzak(onderzijde fotozak). Je kan echter het tussenschot verwijderen waardoor een grote tele er met gemak inpast, en je toestel toch nog betrekkelijk velig zit (bij digiscoping). Er is dan ook nog plaats voor je verrekijker. Het statief kun je aan de buitenkant bevestigen door middel van rekkoord met onderaan een steunzakje. _________________ Digiscopie: Nikon Coolpix 4500 + Leica Televid 77 met 20-60x zoomoculair. Digiscopieadaptie...
DSLR: Nikon D70s+ 18-70mm Nikkor + Sigma APO 70-300mm+ Sigma APO 400mm F5.6
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum