Gender: Male Age: 46 Joined: 30 Mar 2007 Posts: 30 Location: Rotterdam
Posted: Fri 26 Aug 2011, 13:29 Post subject: Fotograferen Sevilla e.o.
Hallo Allemaal
Ik ga a.s. donderdag voor 10 dagen met mijn familie naar Sevilla. Naast dat het vooral een familie aangelegenheid is, neem ik natuurlijk ook mn glaswerk mee om 2 of 3 dagen te klikken!
Mijn vraag is simpel: Weet iemand goede locaties om te fotograferen aldaar? (lees: waar je relatief dichtbij de vogels kunt komen)
Ik heb me al aardig ingelezen, maar hoop dat ik nog wat meer specifieke informatie kan krijgen!
Uiteraard wil ik een dag naar Donana, maar ik kan niet echt goede fotografie plekken vinden.
Helaas zitten we er ook 1.5uur rijden van vandaan (ten noordwesten van Sevilla), dus hoop ik door wat specifieke informatie een zo mooi mogelijk rendement te hebben van mn dag daar!
Als iemand daarnaast nog andere locaties aan te raden heeft, graag!
Ik ben geīnteresseerd in alle soorten!!
Ik kom al jaren regelmatig in Sevilla en ken de Doņana redelijk goed. Net de vorige week ben ik er nog geweest. Het hele jaar door kun je er prima vogels fotograferen, zelfs midden in de zomer. Bedenkt wel dat het momenteel na 11.00 uur niet meer echt de moeite is vanwege de hitte en het felle licht.
Ik kan je 3 plaatsen aanraden (in deze tijd van het jaar).
De eerste is net naast de openbare weg en daardoor niet echt een goede natuurbeleving, maar wel erg veel vogels: onder andere honderden ooievaars en allerlei andere watervogels. Het betreft een watertje net naast de weg op de plaats waar momenteel wegwerkzaamheden plaatsvinden. Als je vanuit El Rocio richting Matalascanas rijdt zie je het links van de weg ongeveer 500 buiten El Rocio. Het beste kun je dan even parkeren bij het bezoekerscentrum La Rocina, daarna de weg oversteken en over het zandpad naar de vogels sluipen. Alleen tussen 07.00 en 08.30 uur de moeite!
2. Als je graag foto's maakt van de Rabilargo (Blauwe Ekster) dan kun je terecht bij het bezoekerscentrum El Acebuche, ongeveer 12 km van El Rocio op dezelfde weg als hierboven. Daar zijn ook meerde kijkhutten, maar die zijn deze tijd van het jaar niet zo goed.
3. Met afstand mijn favoriete plaats in de Doņana, maar een tikje lastig te vinden. Het betreft de wegen en het water rondom het bezoekerscentrum Antonio Valverde. Dit centrum kun je bereiken vanuit Villamanrique (ongeveer 25 km over zandwegen). Ongeveer 2 km voor je bij het bezoekerscentrum aankomt is er langs de kanten veel water en daar zit werkelijk van alles. Bij mijn laatste bezoek heb ik onder andere de volgende vogels waargenomen: Purperreiger, Ralreiger, Kwak, Flamingo, Lepelaar, Steltkluut, Ijsvogel, Buizerd, Havik; Kiekendief, Wauw, Leeuwerik en allerlei klein spul. Ook heb ik er meerdere mooie foto's kunnen maken. Die kun je binnenkort hier op Birdpix zien.
Veel plezier!
Als je meer info wilt stuur me dan maar een PB, dan kunnen we evt ook telefonisch overleggen.
helder zicht!
Wim _________________ Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Gender: Male Age: 46 Joined: 30 Mar 2007 Posts: 30 Location: Rotterdam
Posted: Sat 27 Aug 2011, 10:55 Post subject:
Wow! Dank voor de te gekke tips! Is precies wat ik zocht! Ik krijg nu wel het idee dat de familie aangelegenheden gaan inboeten op de fotografie...het blijft een lastige combi
@ Wim: you've got mail!
@ Cor: ik was in mijn zoektocht al op je site gestuit, alleen was de lynx me niet opgevallen...wat een geluk! En wat een ervaring moet dat zijn geweest!!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum