Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Goedkoop reparatieadres gezocht.

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 26 Aug 2011, 19:54    Post subject: Goedkoop reparatieadres gezocht.
Hallo allemaal. Weet iemand toevallig een goedkoop reparatieadres ???? Mijn 10 maanden oude Nikon D90 gaf enkele weken geleden een 'error' melding aan.Camera opgestuurd naar de fotozaak die hem doorgestuurd heeft naar het Nikon repairservice. Schrok me wezenloos. Kosten 277 euro. Oorzaak: geforceerd onderdeel en dus geen garantie.!!! Allereerst vraag ik mij af hoe ik zelf een 'geforceerd onderdeel' heb veroorzaakt. Camera is niet gevallen en ik ben er altijd zorgvuldig mee omgegaan. Fotografeer al zeker 25 jaar en heb nog nooit een cameradefect gehad met welke camera dan ook.Onderdeel kost 95 euro en werkloon (138min) dik over de 100 euro. Tel de BTW erbij en onderzoekskosten en je komt tot 277 euro. En dit voor een body van 549 euro. Er is ook nog een optie om de camera ongerepareerd terug te krijgen voor 45 euro onderzoekskosten. Kan ik wel doen en hem elders lagen repareren, maar waar. ???Weet iemand een adres waar dit goedkoper kan dan bij Nikonservicerepair.??? Ben voornamelijk geschrokken van het werkloon. Overigens, heb ik uiteraard om opheldering gevraagd om welk onderdeel het gaat en hoe ik dit dan geforceerd zou hebben. ?? Ga niet zomaar accoord.Heb gelukkig nog wel een tweede reservebody, dus ik kan fotograferen, maar ben niet gelukkig met deze situatie. Voor 70 euro meer heb ik een nieuwe body van Nikon, (Nikon D3100) dus ik sta voor een dilemma. Elders goedkoper hopen te repareren of dan maar een nieuwe camera te kopen.?? Jammer van een body van net 10 maanden oud. Wie heeft zinvol advies. GR. Jos.
Back to top
Reply with quote

Bas Breetveld

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 26 Aug 2011, 20:04    Post subject:
Je zou Rofarepair in Den Haag kunnen proberen.

Succes!

Bas

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Fri 26 Aug 2011, 20:16    Post subject:
Als je de camera zo kort hebt en je hebt niets geforceerd, dan zou het gewoon garantie moeten zijn. Ik zou me niet zomaar laten afschepen. Hebben ze je uitgelegd wat er geforceerd is en hoe je dat gedaan kunt hebben?
Back to top
Reply with quote

Misja

PostPosted: Fri 26 Aug 2011, 20:36    Post subject:
Net wat Leo zegt, ik zou dat ook maar even uit laten zoeken.
Back to top
Reply with quote

Jos vd Leijgraaf

PostPosted: Fri 26 Aug 2011, 20:43    Post subject:
Leo, ik krijg nog bericht hierover, dus wellicht loop ik voor de muziek uit, maar dan heb ik in ieder geval alternatieve adressen mocht het negatief uitvallen. Sta zelf ook voor een raadsel. Enige wat ik kan bedenken is ,wellicht in de haast een convertor er niet goed opgedraaid hebben, maar dat merk je gekijk denk ik.En deze handeling heb ik talloze malen gedaan. Wacht de reactie van Nikon nog even af. Bas ,bedankt voor je reactie. Wellicht kan deze info van pas komen. Maar hopelijk loopt alles met een sisser af. Word vervolgd. Gr. Jos.
Back to top
Reply with quote

josephine

PostPosted: Fri 26 Aug 2011, 22:30    Post subject:
Ze moeten altijd bewijzen waar het defect dan zit dat geforceerd zou zijn, en toelichting geven over hoe ze dat dan kunnen zien of constateren. Dan is het ook nog altijd mogelijk om een second opinion aan te vragen, maar dat is wel altijd in een erkend service center en voor eigen rekening.
Een goedkoop adres, ik weet niet, maar dat klinkt wel erg goedkoop he? In de vorm van: hoe betrouwbaar is zoiets? als je hem laat repareren, zou ik dat bij een camera van nog geen jaar oud toch bij een betrouwbaar adres laten doen (erkend nikon service center dus).
Wel stom, trouwens, zoiets. Je ziet maar dat voorzichtigheid geen garantie is.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan Cromwijk
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Aug 2011, 7:55    Post subject:
ik heb bij Canon hetzelfde gehad, veel gebeld en gemaild en kreeg de reparatie van ongeveer 400 euro uiteindelijk voor 150. geef de moed niet op!
GJ
Reply with quote

H. Cuper

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Aug 2011, 14:38    Post subject:
Als je het toestel normaal hebt behandelt dan is de leverancier gedurende de garantietermijn verplicht om zonder kosten het euvel te verhelpen. De leverancier zal moeten aantonen dat de schade door onjuist gebruik door jouw is veroorzaakt. Zelfs al zou er iets geforceerd zijn wil het nog niet altijd zeggen dat je zelf voor de kosten moet opdraaien, want het kan zijn dat het betreffende onderdeel niet sterk genoeg was voor het gebruik of dat de handleiding niet duidelijk is. Heb je een rechtsbijstands verzekering? Vraag of die een briefje willen sturen naar de leverancier dat wil dikwijls wel helpen.

Gr. Hennie

Jos vd Leijgraaf

PostPosted: Sat 27 Aug 2011, 15:26    Post subject:
Hallo Hennie ,ik heb inderdaad een rechtsbijstandsverzekering. Ik wacht het bewijsmateriaal (foto's van geforceerd onderdeel of e.d) van Nikoncentre af. Ben erg benieuwd naar hun reactie.Kan daarna bij negatief bericht altijd nog de rechtsbijstand nog inschakelen. Gr. jos.
Back to top
Reply with quote

Jos vd Leijgraaf

PostPosted: Tue 30 Aug 2011, 23:30    Post subject:
Hallo allen ,inmiddels heb ik foto's gekregen per mail van het 'geforceerde onderdeel' .Onderdeel is inderdaad geforceerd. Het betreffende onderdeel zit aan de zijkant van het toestel en is de USB aansluiting . Ziet er verwrongen uit. Deze zorgt er dus voor dat je met een kabel de foto's van het toestel naar de PC transporteerd . Een keer verkeerd aansluiten en hij is 'geforceerd' , logische verklaring idd. Snap alleen niet waarom ik niet kan fotograferen, dit onderdeel is toch alleen maar nodig om foto's via een USB poort naar de PC te vervoeren. Kan in principe zonder dit onderdeel, als ik het geheugenkaartje gebruik voor transport .Wellicht camera resetten en ik kan weer fotograferen, hopelijk. Dacht zelf dat er totaal iets anders kapot was. Wel vreemd dat ik tijdens het fotograferen 'error' melding krijg en niet tijdens het versturen van beelden naar PC. Hopelijk kan ik via een simpele resethandeling verder met deze body ,anders zou het wel heel erg lullig zijn. Moraal van het verhaal , gebruik het geheugenkaartje en niet de USB kabel.!!!!!!! Zal morgen eens telefonisch overleg plegen en kijken wat er mogelijk is, Word vervolgd. GR. Jos.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum