Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Ton Döpp, fotograaf van september
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 7:15    Post subject: Ton Döpp, fotograaf van september

Ton Döpp door Rien van Zuijlen


Korte biografie
Naam: Ton Döpp
Leeftijd: 54
Woonplaats: Amsterdam
Gebruikte apparatuur: Canon EOS 5D Mark ll, Canon EF 500mm f/4L IS USM, Canon extender EF 1.4x.


Hoe het begon
Ik denk dat ik een jaar of 12 was toen ik in vogels geïnteresseerd raakte. Ik struinde het park af bij mij in de buurt, Amsterdam Geuzenveld, op zoek naar nesten. Ik herinner me dat ik nesten wist van soorten die ik daarna nooit meer vond, Braamsluiper, Tuinfluiter, Zwartkop,Spotvogel en Kuifleeuwerik. Ik vond het een wonder dat je zoiets gewoon buiten kon vinden, in mijn belevingswereld hoorden mooie dieren in Artis of in ieder geval op een plaats waar je er niet bij kon.

Wat later werd de Eendrachtpolder tussen Amsterdam en Halfweg voor mij bereikbaar. Het mooie van die plek waren de ransuilen, ik wist er elk jaar wel drie of vier paar te vinden. Meestal zaten ze in hoge nesten maar ik kreeg het ook voor elkaar om ze, in door mijzelf in elkaar geknutselde nesten, te laten broeden die natuurlijk wat toegankelijker waren zodat ik na school steeds even naar de jongen kon kijken.


Porseleinhoen 1972, Amsterdam. Zenit met Meyer 300mm. Alles handmatig ingesteld, tijd, diafragma en scherpstellen, lichtmeten met een losse lichtmeter.

Toen ik 15 was maakte ik mijn eerste vogeldia’s vanuit een hut op de opgespoten velden tussen Amsterdam en Halfweg, die hut maakte ik met Rien van Zuijlen en een andere vogelvriend Jos Out. Om op die spuitvelden te komen moest ik eerst de Haarlemmerweg oversteken daarna met een vlot over de Haarlemmertrekvaart peddelen en, dan een paar honderd meter langs het spoor lopen (we legden stuivers op de rails en als de trein eroverheen ging, dan werden ze zo groot als rijksdaalders, hartstikke leuk) daarna zwierf ik rond op het drijfzand. Daar stonden van die grappige gele borden met een mannetje erop wat tot zijn nek in het drijfzand was gezakt.

In de zomer van 2007 vond ik Birdpix lll in een boekenwinkel in De Koog, Texel. Dit was de aanleiding om na 30 jaar de vogelfotografie weer op te pakken. Daan is mijn held. Ik vind vogelfotografie een uitdagende en ontspannende bezigheid. Ik hou ervan om kansen te zoeken of te creëren en plannetjes te maken om mogelijkheden optimaal te benutten. Verder vind ik het gewoon leuk om met kaplaarzen aan door het veld of de bagger te banjeren of de geur op te snuiven van de vroege ochtendnevel in voor- of najaar.
Vroeger ik deed van alles wat nu niet meer kan, ik ben nu een redelijk brave burger geworden, maar hutjes bouwen doe ik nog steeds en daar wil ik het verder over hebben.


Schuilhut, september 2007, Amsterdam Science Park.


Amsterdam Science Park.
Omdat ik nog wel vogels keek had ik al een mooi plekje op het oog voor een hut. Een wat ontoegankelijk drasplasje aan de A1, Ring Oost, Amsterdam Science Park. Ik heb het zo geplaatst dat ik er ongezien in kon komen. Dit vind ik een voorwaarde voor een schuilhut. Als je eerst alles weg jaagt bij aankomst, dan duurt het mij gewoon te lang voor het terug is. Het plekje is op 10 minuten fietsen van mijn huis en bij mooi licht of extreem weer, kijk ik even of er wat zit.


Schuilhut met Rien, september 2007, Amsterdam Science Park.

Het eerste kijkgat had ik op zithoogte gemaakt, maar al snel kreeg ik door dat lager mooier is. Een beetje zakken leverde al mooiere beelden op. Nog lager, het kijkgat vlak boven de grond, werd mijn favoriete positie. Als je je nek niet wilt vernielen dan heb je wel een hoekzoeker nodig. Door een laag standpunt raak je storende elementen in de voor en achtergrond kwijt waardoor het beeld rustiger wordt en het onderwerp er beter uitspringt. Bij foto’s met water is heb je geen last van de witte reflectie. Verder hebben foto's die op vogelooghoogte gemaakt zijn meer intimiteit: het is een beetje alsof je als soortgenoten naar elkaar kijkt.


Kleine plevier, mei 2008. Canon EOS 30D met EF 500mm; f/4L IS USM; 1/1250s bij F4; ISO 1000; -0,7 stop.

Deze plevier liep al een paar dagen voor het hutje. Op een volkomen windstille avond zag ik kans om hem met spiegelbeeld te fotograferen. Twee weken hiervoor heb ik de bagger voor de hut weggeschoven om water op de voorgrond te krijgen voor het spiegelbeeld.


Scholeksters, april 2009. Canon EOS 30D met EF 500mm en Canon extender EF 1.4x; 1/60s bij F6,3; ISO 800.

Deze scholeksters broeden elk jaar op het dak van een universiteitsgebouw een paar honderd meter verderop. Paarvorming en baltsgedrag speelt zich voor het hutje af.



Blauwe reiger, juni 2009. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/4000s bij F4,0; -0,7 stop; ISO 800.

Ik hou ervan om de boel een beetje te sturen of te manipuleren maar dit kreeftje heeft hij echt zelf gevangen en komt niet van de Albert Cuyp.


Amsterdam IJburg
IJsvogels doen het in Amsterdam erg goed. Vorig jaar waren er binnen een straal van 1 km van mijn huis 3 territoria. Er zijn overigens erg weinig mensen die ze in de gaten hebben, gelukkig maar.


Amsterdam Rijn kanaal, Juli 2011, IJburg.

Je zou het niet denken maar hier kijkt je naar het territorium van een ijsvogelpaar. Op de achtergrond zie de huizen van IJburg.


Schuilplaats Amsterdam IJburg, Juni 2011.

Schuilplaats in de sloot, niet te zien vanaf de weg. Het is belangrijk dat je verstopt zit voor de vogels maar het is natuurlijk minstens net zo belangrijk dat je niet gezien wordt door andere fotografen. Het geheel bestaat uit ter plekke geoogste wilgentenen, camouflagenet en dit aan elkaar gemaakt met Ty-Raps. Het statief en stoeltje bestaan uit een paaltje, in de bodem geslagen met daarop geschroefd een plankje. Lieslaarzen waren noodzakelijk.


Schuilplaats met camera op pittenzak in vuilniszak, juni 2011.


IJsvogel visoverdracht, mei 2011. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm en Canon extender EF 1,4x; 1/100s bij F 5,6; +0,3 stop; ISO 400.


IJsvogel paring, mei 2011. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/400s bij F4,0; ISO 1000.


IJsvogel vliegbeeld, juli 2011. Canon EOS 5D Mark ll met 500mm; 1/8000s bij F4,5; -2 stop; ISO 1600.

Het aardige van een vaste schuilplaats is dat vogels het al snel accepteren als onderdeel van de omgeving inclusief de geluiden en bewegingen die je maakt. Mijn ervaring is dat veel vogels hun schuwheid totaal verliezen. Verder gebeurt er altijd meer als je lang ergens stil zit. Zo kwam deze eend met z,n kroost voorbij scharrelen en een andere keer zwom er een ringslang bijna door door deze schuilplaats.


Wilde eend met jongen, mei 2011. Canon EOS 5D Mark ll met EF500mm; 1/500s bij F4,5; -0,7 stop; ISO 800.


Ringslang, juli 2011. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/400s bij F13; -0,7 stop; ISO 1000.


Diemen
Bij Diemen heb ik een paar jaar geleden deze schuilplaats gemaakt. Twee rijen wilgen in de grond geprikt, op twee meter hoogte de wilgen naar elkaar toegetrokken en aan elkaar gemaakt met, jawel Ty-Raps en daarbinnen en tentje van camouflagedoek gehangen. Het leuke is dat de wilgen doorgroeien en een bosje vormen. In het voorjaar zingen hier rietgors en blauwborst in.


Schuilplaats aan plas, Diemen.



Er zijn hier altijd dodaarsen en deze zijn nieuwsgierig. Het is een uiterst alerte soort die het direct door heeft als je er bent maar door hun nieuwsgierigheid komen ze wel even heel dichtbij boven water om te kijken. Omdat ik vooraf meelwormen gooi (zijn ze dol op) blijven ze vaak rondhangen.


Dodaars, 20 september 2009. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm en Canon extender EF 1,4x; 1/250s bij F5,6; -0,3 stop; ISO 640.

Door mijn werk moet ik het hebben van de weekeinden. Zaterdag ochtend, mooi stil mistig weer, lekker vroeg op de fiets, koffie mee en een dodaars die vlak voor je boven water komt. De rest van de week van de foto’s genieten.


Dodaars, 19 september 2009. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm en Canon EF extender 1,4x; 1/250s bij F6,3; -0,3 stop; ISO 400.

Een beetje geluk moet je natuurlijk wel hebben maar stug volhouden helpt ook. De dodaarsen vangen veel driedoornige stekelbaarsjes, dus wachten tot er een met visje binnen bereik komt.


Dodaars, 14 oktober 2009. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/1600s bij F5,6; ISO 640.


Meelwormenvoersysyteem.
Een ander tijdstip op de dag levert weer andere foto,’s op. De plas is ongeveer 100x50 meter. Door het geluid, hoorde ik dat er een waterral was die er een min of meer vaste route op na hield rondom het plasje. Ik zag hem nooit. Door een meelwormen voersysteempje te plaatsen lukte het om hem vrij voor mijn schuilplaats te krijgen.


Meelwormenvoersysyteem. Metalen zeef (Blokker), handvat naar beneden gebogen, stokje eraan geschroefd, scharnierbaar dekseltje erop ( Ty-Raps), meelwormen erin en een appeltje als voer. Enkele gaatjes groter gemaakt (priem) zodat er af en toe een wormpje doorkruipt. Dit werkt met een half gevulde zeef twee weken.


Waterral, september 2010, Op weg naar een lekker hapje. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/200s bij F8.0; ISO 1000.


De onderstaande foto van de krakeend komt ook hier vandaan. Er dobberen altijd wel een paar krakeenden op de plas, door de vaste schuilplaats krijg je veel kansen. Als dan licht, standpunt en achtergrondkleur kloppen, blijkt een gewone soort als een krakeend fotogeniek te zijn.


Krakeend, februari 2011. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm en Canon EF extender 1,4x; 1/320s bij F5,6; ISO 400.


Groene Kikkers, mei 2011. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/320s bij F13; ISO 400.


Amsterdam Science-park 2
Omdat oprukkende universiteitsgebouwen mij uit het eerste hutje hebben verdreven heb ik een eindje verderop een nieuwe geplaatst, op de plek waar ik vanuit het eerste hutje regelmatig lepelaars zag.


Hut 2, juli 2011, Science-park, aan drasplas met de UvA gebouwen op de achtergrond.


Hut2


Lepelaars, juli 2011, Amsterdam Science Park. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/1000s bij F6,3; ISO 500.

Dit vond ik wel een heel bijzondere belevenis. Deze twee poetsten vlak voor mij elkaars veren op de plekken waar ze zelf niet bij kunnen.


Waterhoen, juli 2011, Amsterdam Science Park. Canon EOS 5D Mark ll met EF 500mm; 1/1000s bij F5,0; ISO 800.

Deze foto is de meest recente uit dit schuilhutje. Vanaf september is er weer kans op watersnippen, ik verheug mij er nu al op.


Verder.
Naast vogelfotografie hou ik mij bezig met muziek. Ik speel contrabas in een kamerorkest en in een Klezmer groep. Ik ben tandarts, een beroep waarbij je altijd op één vierkante meter zit, in mijn hutjes doe ik hetzelfde, lang op een plek stilzitten gaat mij op de een of andere manier goed af.


Nieuwe fotograaf van de maand.
Voor oktober heb ik Marcel van Kammen gevraagd om fotograaf van de maand te worden. Marcel is een creatieve fotograaf. Met regelmaat plaatst hij verassende foto’s. Verassend door de manier waarop ze gemaakt zijn, maar ook vaak verassend mooi. Ik hoop stilletjes dat hij in beeld wil brengen hoe hij zijn verschillende trucs uithaalt.


.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 7:16    Post subject:
excuses Ton
Je staat online terwijl er nog een verkeerde versie van één van de foto's in staat.
We passen die zo snel mogelijk aan.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Wim Werrelman


Gender: Male
Age: 61
Joined: 19 Sep 2010
Posts: 133
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 8:41    Post subject:
Hoi Ton,

Een inspirerend verhaal met inspirerende foto's.
Leuk dat je ons wat laat meekijken bij hoe je je foto's maakt.
Zelf werk ik niet vanuit zelfgemaakte schuilhutten, maar als ik jouw verhaal zo lees en vooral zie, dan snap ik wel dat je daar veel genoegen aan beleeft.
PRACHTIG!

Helder zicht!
Wim
_________________
Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Back to top
Reply with quote
 
kanon
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 18 Jan 2010
Posts: 274
Location: Ommen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 8:49    Post subject:
Woi, wat een mooie serie heb je laten zien. Zo te zien is de wildheid veranderd in een grote rust Wink
_________________
Werktuig: Sony

Lijfspreuk: nobody is perfect
I am nobody

Site: www.henk-jan-bezemer.nl
Back to top
Reply with quote
 
Martijn Horsten


Gender: Male
Age: 27
Joined: 11 Apr 2010
Posts: 573
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 9:05    Post subject:
Mooi verslag Ton! Was echt super om te lezen. Prachtige foto's ook.

Groeten,
Martijn
_________________
Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
Back to top
Reply with quote
 
dick hoogenboom


Gender: Male
Age: 65
Joined: 04 Dec 2004
Posts: 209
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 10:03    Post subject:
Mooi verhaal en je eerlijkheid is te prijzen!! Pracht foto's erbij maken het geheel af.

Groet Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber
Iedere creatieve daad ontstaat uit imitatie.....
Kijk ook eens op : www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
Wil Doorn-Meijne
PixPas (Basic)


Gender: Female

Joined: 05 Oct 2008
Posts: 100
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 10:24    Post subject:
Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen. Heel interessant hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. En, maar dat wist ik al, wat maak je een prachtige foto's!

groet Wil
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 11:09    Post subject:
Mooi stuk met dito foto's Ton. En ook leuk dat er nu een andere opzet is. Dit is meer een verhaal door de fotograaf zelf zonder de standaard vragen.
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
JMKimstra


Gender: Female
Age: 57
Joined: 31 Oct 2003
Posts: 400
Location: Bilthoven
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 11:32    Post subject:
Dag Ton, wat een heerlijk verhaal heb je geschreven. Ik zie je voor me als een man die van binnen dat wilde joch van 15 is gebleven, en daar ook aan durft toe te geven! Wat heerlijk lijkt me dat! Blijf dat altijd doen!

Janneke
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Nov 2006
Posts: 802
Location: Noardbergum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 11:50    Post subject:
Dag Ton,

leuk en herkenbaar verhaal. Ik heb dit voorjaar geprobeerd, net als toen ik klein was, om die leuke nestjes allemaal te vinden. Gek genoeg lukte het vroeger beter dan nu, hoewel ik uiteindelijk toch een leuk zwartkopnestje heb gezien. Weer even kind zijn,dat willen we allemaal toch?

Prachtfoto's zitten er ook tussen, ben benieuwd wat de volgende fotograaf er van gaat maken :-p
_________________
Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote
 
Henny van Egdom


Gender: Male
Age: 60
Joined: 30 Oct 2007
Posts: 45
Location: bodegraven
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 12:01    Post subject:
Hoi Ton,

Mooi verhaal, zoals je weet ben ik wel een fan van jou foto;s mooi laag standpunt. Ook jouw werkwijze komt mij bekend voor doe dit zelf ook het liefst.

gr Henny

http://www.hsnaturephoto.com
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 12:10    Post subject:
(de foto gemaakt door Rien vind ik het leukst in dit fotoverhaal van Ton... Smile )
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Ruud Scherpenisse
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 63
Joined: 20 Oct 2009
Posts: 103
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 12:18    Post subject:
Hoi Ton,

Knap hoe je de plekkies weet te vinden, en dat lekker dicht bij huis. Leuk om te lezen hoe je dit doet, ik vond het heel erg interessant. Verder wil ik je zeggen dat ik altijd enorm geniet van je prachtige foto's hier op Birdpix!
_________________
Nikon D4s body, Tamron 150-600 lens, diverse kleinere Nikon lenzen, Nikon 1,4 converter, Nikon 1,7 converter, Manfrotto statief. OM-1 met diverse lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 12:54    Post subject:
een knap verhaal van een ervaren huttenbouwer en boven al
een uitstekend fotograaf. mooie foto,s ik heb er van genoten.





groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
VanderGreef


Gender: Male
Age: 72
Joined: 11 Apr 2006
Posts: 50
Location: Driebergen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 14:23    Post subject:
Boeiend verhaal Ton, je bent erg handig met knutselen dat is duidelijk maar ook verrijk je BP met prachtige foto's. Iik geniet van de heerlijk lage standpunten. Veel succes met de watersnippen binnenkort , ik wacht met spanning af wat de nieuwe serie weer voor moois gaat opleveren, groeten, Jan
_________________
Canon 1D Mark IV, Canon 1 Ds Mark III,
Canon 16-35, macro 100mm 70-200, 300, 500 mm F4L IS USM, ext 1.4 en 2.0
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 14:45    Post subject:
Voor veel mensen is het vaak lastig om een standpunt in te nemen...voor jou geen punt...zo laag bij de grond als maar mogelijk is!. Dat levert schitterende resultaten op zoals je in dit aan jou gewijde item uitbundig laat zien. Na het lezen van je verhaal overweeg ik opnieuw om een ondergrondse vogelhut in eigen tuin te maken, zodat een laag standpunt haalbaar wordt zonder nekpijn, (die ervaring heb ik inmiddels ook...pff)...prachtig hoe je laat zien hoe een voederkorfje zelf gemaakt kan worden...heel slim!


Dank voor al dit fraais en nuttigs!

hartelijke groet,

Peter
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 17:34    Post subject:
Schitterende serie foto's en erg leuk dat je ons ook mee laat kijken in de keuken; net als bij een goede natuurserie een heuze "the-making-off" ....

Verder mooi om te zien dat er nog zulk moois zit in een van de meest bebouwde gebieden van ons land. Je moet het alleen even vinden (en dat doe jij prima !).

Groet,
Kees
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9812
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 17:35    Post subject:
Erg leuk verhaal Ton, vooral waardeer ik het dat je zoveel toont van je plekjes en tentjes. Heel leerzaam.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male

Joined: 09 Nov 2009
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 17:39    Post subject:
Mooi verhaal, met prachtige begeleidende foto's. Leuk dat je de foto's van je schuilhut e.d. erbij plaatst. Bij het zien van de Kleine plevier werd de adem me letterlijk ontnomen, en daarna nog eens bij de Blauwe reiger!

Groeten, Jelte
_________________
Groet, Jelte
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan Cromwijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 53
Joined: 02 Jul 2007
Posts: 513
Location: Nunspeet
Online

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 17:44    Post subject:
Prachtig verhaal en foto's, Ton.
ik heb nog wel een vraagje:
weet jij of het eigenlijk gewoon toegestaan is om zulk soort hutjes te plaatsen? van wie is de grond? heb je contact met eigenaars?
en ga je op plekken bouwen waar veel vogels zitten, of lok je de vogels zo dat ze "vanzelf" bij de hut gaan zitten? ik heb zelf toestemming om ergens te komen aan een oever, maar daar zitten niet veel vogels.
Gert-Jan.
_________________
www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Back to top
Reply with quote
 
martijn7


Gender: Male
Age: 48
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 155
Location: zwaag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 18:07    Post subject:
geweldig om te zien en te lezen.

gr martijn
_________________
sony a77
sony 70-400
sony 16-50 2.8
gitzo statief
Back to top
Reply with quote
 
h.j.de groot


Gender: Male

Joined: 06 Jul 2004
Posts: 95

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 19:04    Post subject:
Ha die Ton, je verhaal gelezen en je foto's bekeken, een voor een juweeltjes.
Als vogelfotograaf ben je voor mij een van de betere, zo niet de beste.
Als mens ben je altijd opgeruimd en vrolijk en dat doet me deugt
Ton geweldig.

Groet henny.
_________________
www.natuurfoto-zeevang.nl
Back to top
Reply with quote
 
martijn1


Gender: Male
Age: 46
Joined: 02 Aug 2010
Posts: 130
Location: enschede
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 19:17    Post subject:
erg leuk en leerzaam verhaal, je bent een genieter en een goede doehetzelver Laughing
heb genoten!
_________________
http://www.pbase.com/martijn1
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 20:45    Post subject:
Leuk om te lezen (voor mensen zoals ik die je niet kennen) hoe je als fotograaf te werk gaat. Het geeft een realistisch beeld over het omzetten van onmogelijkheden in mogelijkheden. Mijn punten gaan naar de krakeend.

Groeten,

Michiel
Back to top
Reply with quote
 
Pascal Gielen


Gender: Male
Age: 30
Joined: 07 Mar 2009
Posts: 261
Location: Kortessem (België)
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Sep 2011, 21:03    Post subject:
Hallo Ton

Prachtig verhaal en ook schitterende foto's!
Heel mooi om te lezen en ook leerrijk hoe je vanuit de hutjes werkt.

Groetjes
Pascal Gielen
_________________
Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Canon 300mm 2.8L IS USM , Canon 100mm macro USM en nog een 1.4 teleconvertor.

Manfrotto 680B Monopod Black
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum