Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Digiscoopdag op zondag 9 april

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4620
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 31 Jan 2006, 1:17    Post subject: Digiscoopdag op zondag 9 april
De organisatie van de digiscoopdag is vrijwel rond en gaat plaats vinden op

zondag 9 april 2006

Helaas kon ik alleen een geschikte en betaalbare accomodatie op een zondag krijgen. De accomodatie is gelegen in het Buytenpark en staat de hele dag tot onze beschikking. De accomodatie is eventueel met het openbaar vervoer bereikbaar. Op 1200 meter van de accomodatie is een treinstation van de Zoetermeer stadslijn. Ook is er een bushalte in de buurt, maar of deze op zondag in gebruik is moet ik nog uitzoeken.

In de ochtend en het begin van de middag wijs ik jullie de weg in het park, en kan ieder alleen of in groepjes zijn gang gaan. 's Middags is er gelegenheid om met behulp van PC's de foto's te bewerken en mogelijk kunnen we met een beamer het werk bekijken.

Ook wordt er voor een eenvoudig hapje en drankje gezorgd.

Voor het Buytenpark is dit vaak een goede tijd met veel doortrek. Met een beetje geluk zijn de Beflijsters, die hier in april gedurende enkele weken kunnen verblijven, dan al aanwezig.

Of er wat is te fotograferen weten we natuurlijk pas op de dag zelf. In deze tijd zoek ik vaak het park op om te proberen de hier pas teruggekeerde zangers te fotograferen, zoals fitis, tjiftjaf, en blauwborst, maar ook soorten als winterkoning, heggenmus en rietgors en met een beetje geluk de kneu zijn hier goed te fotograferen.

Op goede dagen kunnen er ook watervogels en steltlopers gefotografeerd worden. Zeker in de ochtenduren wanneer de randstad nog niet aan de wandel is, is er in deze tijd een goede kans om er IJslandse Grutto's aan te treffen. Maar laat ik niet teveel beloven, want dan valt het straks misschien wel teveel tegen.

Mocht het weer echt te slecht worden dan heb ik nog een optie voor 21 mei genomen, met weer andere kansen op andere soorten.

Eén en ander kan alleen doorgaan bij deelname van minstens 10 personen. Mogelijk dat in verband met veiligheidsvoorschriften m.b.t. de accomodatie er wel een maximum aan het aantal deelnemers gesteld moet gaan worden.

De kosten voor de dag zijn €15,-- per persoon. Wil je ook komen op deze dag stuur dan een e-mail naar

ijsduiker@yahoo.com

Met vermelding van naam, adres, telefoonnummer. Je ontvangt dan verdere gegevens over betaling etc.

Op 14 februari beslis ik of de dag door kan gaan.

Wie weet tot op de digiscoopdag!

Marcel van der Tol
_________________
Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Olymous OM D-E M1 mark iii Zuiko 300mm F4 met 1.4 converter.


Last edited by Marcel van der Tol on Tue 31 Jan 2006, 21:22; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Hans van Agen


Gender: Male

Joined: 02 Aug 2004
Posts: 142

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 31 Jan 2006, 15:47    Post subject:
Ik heb je een bevestigend mailtje gestuurd Marcel en hoop dat er genoeg liefhebbers zijn. Lijkt me leuk eens een aantal van jullie te ontmoeten, of wellicht te herkennen uit een van de gebieden of hutten.

Ik heb er nu al zin in!
Hans
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 31 Jan 2006, 19:35    Post subject:
Ik probeer deze dag vrij te houden, want het lijkt me echt geweldig. Ook Beflijsters spreken mij aan, want dit is een soort die hoog op mijn verlangenslijst staat. Zowel om te fotograferen als om te bekijken, maar laat ik nu niet te veel gaan verwachten. Als ik kan komen, zal ik dat doen, en laat het weer ook goed zijn. Dan lijkt het mij heel leuk.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4620
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 31 Jan 2006, 21:02    Post subject:
Beste Jos,

Stuur jij mij dan even een mailtje met jouw gegevens? Ik denk dat het voor de meesten geldt dat er op zo'n lang termijn iets tussen kan komen. En hoe eerder ik de accomodatie kan vastleggen hoe beter.

Marcel
_________________
Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Olymous OM D-E M1 mark iii Zuiko 300mm F4 met 1.4 converter.
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Feb 2006, 11:58    Post subject:
Ik begrijp niet goed waarom bij BP iedereen persé iets wil organiseren op 9 april (ook de voorstelling van het boek) als al een WE gepland is in de Hoge Venen waar BP ook zijn schouders onder zet. Afstemmen van de agenda's is toch een eerste vereiste bij een "organisatie"? Is dat niet een beetje raar? Of zijn wij zo'n verschillend publiek Question Maar met alle respect hoor Marcel, in mei zou ik zeker komen!
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Feb 2006, 12:01    Post subject:
Rudi Debruyne wrote:
Ik begrijp niet goed waarom bij BP iedereen persé iets wil organiseren op 9 april (ook de voorstelling van het boek) als al een WE gepland is in de Hoge Venen waar BP ook zijn schouders onder zet. Afstemmen van de agenda's is toch een eerste vereiste bij een "organisatie"? Is dat niet een beetje raar? Of zijn wij zo'n verschillend publiek Question Maar met alle respect hoor Marcel, in mei zou ik zeker komen!


Er is afstemming geweest Rudi: de boekpresentatie wordt geplaatst naar 1 april. Daarnaast is de doelgroep voor de digiscoopdag een andere dan voor het fotoweekend en dus geen probleem. Bovendien zijn er voldoende gebruikers om deze dagen samen te laten vallen. Tot slot is de reden om voor 9 april te kiezen, dat er bij slecht weer evt. uitgeweken kan worden. Als we voor mei kiezen kan dat niet meer.
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Feb 2006, 15:24    Post subject:
Bedankt Daan en .... klaar! tot in april, en mei, en ...

Groeten, Rudi
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum