Gender: Male Age: 59 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Mon 03 Oct 2011, 12:38 Post subject: Maandopdracht Oktober 2011; Fotografeer een vogel in de mist
Van Rob kreeg ik de volgende opdracht:
Voor de nieuwe opdracht zat ik te denken aan vogels in de (dikke) mist. Vooral in deze periode moet dat niet zo moeilijk zijn. Beetje vroeg opstaan......
Vogel(s) wel herkenbaar én liefst met een beetje tekening. Dus niet één klein zwart vogeltje/silhouetje ergens achter in beeld.
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 3 t/m 25 oktober 2011 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 oktober komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 68 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Mon 03 Oct 2011, 13:29 Post subject:
als je deze opdracht niet mee doet weet je niet wat je mist! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Gender: Male Age: 26 Joined: 06 Aug 2011 Posts: 64 Location: velserbroek noord-holland
Posted: Mon 03 Oct 2011, 16:06 Post subject:
jammer!!! mijn camera is net voor reparatie weg gebracht.. maar daarna kan het nog wel denk(als ie terug is) lijkt me een leuke opdracht ik denk ook dat het veel sweer volle platen oplevert..
gr. Dennis _________________ Nikon D70 met batterygrip
Nikon D200 met batterygrip
Sigma 170-500mm
Nikkor 170-300mm
Nikkor 18-75mm
Gender: Male Age: 70 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Mon 03 Oct 2011, 16:45 Post subject:
Heb ik toch gisteren mooie foto's gemaakt van een Rietgors in de mist
Helaas ................ 2 oktober, dus een gemiste kans! _________________ Canon 7D - Sigma 120-300 2.8 +tc 1.4 - 2.0
Posted: Mon 03 Oct 2011, 20:30 Post subject: maandopdracht
Leuke opdracht, Rob!
Ik vermoed dat er veel wazige lekker onscherpe 'mistieke' platen zullen worden aangeboden..... Als er een 'Kraanvogel in de mist' te zien is bestaat er gerede kans dat die van en ook voor mij is...
Gender: Male Age: 59 Joined: 22 Aug 2010 Posts: 190 Location: Leerdam
Posted: Mon 03 Oct 2011, 22:17 Post subject:
Leuke opdracht, Rob! en nu maar hopen dat het niet de hele maand gaat waaien. Ik ben vanmorgen vroeg nog ff op pad geweest maar helaas in de mist geen vogels kunnen ontdekken. Wel drie Gorilla's in een boom maar die vallen natuurlijk weer buiten de doelstelling van BP ach, misschien maak ik daar dan wel een keer een film van.
T' is wel jammer dat ik net gestopt ben met roken want dat komt nu met deze opdracht eigenlijk wel goed van pas
Groet Kees _________________ Leerdams Kristal, made in Japan.....
Lijkt me een erg leuk onderwerp. Ik ga mijn best maar eens doen deze maand. Moet het wel gaan misten natuurlijk...... _________________ Canon spullen.
www.500px.com/mvdbphoto
Mark my words, read my lips...het gaat niet meer misten tot de dagen voor Sinterklaas
gr
G
(hopelijk heb ik ongelijk) _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Tue 04 Oct 2011, 19:52 Post subject:
Quote:
Mark my words, read my lips...het gaat niet meer misten tot de dagen voor Sinterklaas
Heel goed mogelijk. We hebben ooit een opdracht gehad over vogels in de regen en toen moest de opdracht verlengd worden, omdat er twee maanden geen regen viel. En regen heb je toch vaker dan mist volgens mij.
Posted: Tue 04 Oct 2011, 20:15 Post subject:
Ik hoop dat deze opdracht deze keer wel letterlijk wordt opgevat.
Dus geen foto's van ochtend en avond nevel?
Wil hier de winnaars nog feliciteren met hun behaald succes. Complimenten. En leuke opdracht
M.fr.g. Marten
Gender: Male Age: 40 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Tue 04 Oct 2011, 20:28 Post subject:
@Marten: Nevel is vrijwel hetzelfde als mist, alleen zijn de druppels iets dikker en is de luchtvochtigheid tijdens nevel vaak hoger dan tijdens mist. Maar ik vind eigenlijk dat nevel erbij moet kunnen,aangezien het er bijna hetzelfde uitziet op een foto.
maar ja, ik heb de opdracht niet bedacht _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Tue 04 Oct 2011, 20:43 Post subject:
Helaas kon Arie om diverse redenen (o.a. een haperende internet aansluiting) pas de 3e antwoorden op mijn voorstel van 1 oktober. Zondag 2 was het een mooie mistige ochtend en hebben diverse mensen mooie platen kunnen maken, waarvan we hier al een paar mooie voorbeelden gezien hebben. Misschien is het een idee de opdracht op 2 oktober te laten ingaan? _________________ Canon
snap ik, maar ik vind dat, als je "in opdracht" fotografeert, dat dan eerst de opdracht moet zijn gegeven. en foto's van voor die tijd zijn dan niet "in opdracht" gemaakt.
mijn mening.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Posted: Mon 24 Oct 2011, 12:06 Post subject:
HERINNERING: Alleen vandaag en morgen kunnen nog mistfoto's worden aangeboden voor de maandopdracht. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Bij mij is e.e.a. ook de mist in gegaan : zo goed als geen mist op mijn fotografeermomenten.
Hooguit wat nevel.
Dus ik moet deze keer ook passen.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Het zit er voor mij ook niet echt in, helaas. Zelfs de kraanvogels bij Diepholz zaten in de volle zon, dus dagingnie! En of er echt nog een gelegenheid komt, betwijfel ik voor mezelf omdat ik niet zo snel de mist in zal gaan om fijn plaatjes te maken. En ga dus de mist in wat betreft deze opdracht. Dat dan weer wel.
Maar wie weet, doet zich ineens nog iets voor.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 68 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Tue 25 Oct 2011, 8:44 Post subject:
Geen 'Josephine'...geen 'Visser uit Rotterdam'...volgens mij gaat deze opdracht dan de mist in.. _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Posted: Tue 25 Oct 2011, 9:40 Post subject:
LAATSTE HERINNERING: Het is de laatste dag voor het insturen van foto's voor de maandopdracht. _________________ Zie voor veel meer foto's:
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum