Gender: Male Age: 45 Joined: 04 Nov 2011 Posts: 28 Location: bredene
Posted: Tue 15 Nov 2011, 15:46 Post subject: 4OOmm inruilen
hoikes allemaal.
kent er iemand van jullie een fotozaak in nieuwegein??
Via birdpix heeft hij me een email gezonden naar mijn hotmail.
een zekere Dhruba k sapkota met een link naar nature photography.
met verzoek om mijn lens in te ruilen voor een 500mm of 600mm. het verschil in prijs wordt trouwens vereffend.. Ik ga dit weekend een 600mm kopen rechtstreeks via de eigenaar en daarom heb ik mijn 400 te koop gezet...
Kent er iemand deze fotozaak "professioneel camera"??
juist uit safety voor ieder op deze site.... post ik dit....
trouwens het waren zeer mooie foto's op deze site.
mvg,
olivier _________________ canon
Posted: Tue 15 Nov 2011, 16:10 Post subject:
Ik ken verder niets uit nieuwegein, maar de info die jij geeft klinkt nou niet bepaald betrouwbaar... _________________ Nikon
http://truthreviewed.blogspot.com/
Gender: Male Age: 69 Joined: 07 Jun 2009 Posts: 207 Location: Heers Belgie
Posted: Tue 15 Nov 2011, 17:55 Post subject:
heb van hem ook een email ontvangen , omdat ik een 500 mm zoek , hij had er een , maar toen ik hem de aankoopbon vroeg , voor te weten hoe oud ze was haakte hij af
groetjes
charly _________________ Canon spul
Posted: Tue 15 Nov 2011, 18:39 Post subject:
Ik kom zelf uit Nieuwegein en ben zelf weleens bij hem langsgeweest.
Mijn vriendin was opzoek naar een 300mm f/2.8L IS, hij had er een liggen.
Op goed geluk dus die kant op, het bleek een duidelijk gebruikt exemplaar maar werkte gewoon naar behoren.
Uiteindelijk hebben we deze niet gekocht omdat hij voor het objectief in deze staat gewoonweg teveel geld vroeg.
Het enige wat ik kan zeggen is dat het een beetje een "aparte" man is, maar gastvrij is hij wel. Ook heeft hij de spullen gewoon thuis liggen. _________________ Canon EOS 1D Mark IV | 40D | EF 500mm F4 L IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 24-105 F4 L IS USM | EF 1.4xII TC | Gitzo GT3530LS + Wimberley WH-200 II
ik heb aan deze man mijn leica 2,8/100 macro lens verkocht.ben dus bij hem thuis geweest.niets mis mee is gewoon een handelaar
wel goed kijken of de prijs die hij vraagd niet te veel is en goed na vragen hoe het met de garantie zit.dan kun je je volgens mij geen buil vallen
Posted: Wed 16 Nov 2011, 18:56 Post subject:
bedankt voor jullie reacties!!
Er is me ook wel het één en ander duidelijker geworden nu.
Het betreft dus een handelaar en geen oplichter te zijn.
Maar om van Bredene helemaal naar nieuwegein te rijden voor een lens die waarschijnlijk wel duurder zal zijn dan hij beweert zie ik zeker niet zitten hoor...
Ik zou dit weekend na telefonisch contact en het uitwisselen van enkele foto's een 600mm F.4 L usm kopen in de omstreken van Halle (belgie).
Vinden jullie dit een goede prijs?? 3400 euro
Als jullie een lens zouden kopen??
Op wat zouden jullie dan zeker letten ??
mvg,
olivier _________________ canon
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Wed 16 Nov 2011, 19:24 Post subject:
@Olivier: is het een 600mm ZONDER IS? Dan heb je een probleem als de lens kapot gaat. Kunnen niet meer gerepareerd worden, zijn geen onderdelen meer voor.
Prijsindicatie voor een 600mm f/4.0L IS op dit moment 2e hands tussen de 5750-6200 Euro. Heb de mijne vorig jaar gekocht voor 5750 Euro inclusief lenscoat en hoodie.
Succes
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Posted: Sat 19 Nov 2011, 9:30 Post subject:
HEIL RUUD...
Het is inderdaad een lens zonder is.
de vraagprijs was 4000 heb kunnen afdingen tot 3400....
Hij staat nog altijd te koop op 2dehands.be trouwens. Ik ben dan ook maar van de aankoop afgestapt.
Het zou inderdaad jammer zijn mocht er kort na de aankoop een defect aan zijn die niet meer te herstellen zou zijn. Ik heb me ook rot zitten zoeken op het internet over uitleg over deze lens en heb er eigenlijk niets over gevonden...
Indien nog mensen geïnteresseerd zouden zijn in het aanbod van deze lens?? De verkoper is zeer ok!
Misschien kan je in dit geval ook nog een veel lager bod doen....
vele groetjes en hartelijk dank!!!
bij deze zet ik mijn zoektocht dan maar verder en weeral iets bijgeleerd (gelukkig hoor) _________________ canon
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum