Posted: Tue 24 Jan 2012, 13:19 Post subject: Farne Eilanden e.d. (Schotland)
Hallo allemaal,
Deze zomervakantie ga ik waarschijnlijk samen met mijn ouders naar Schotland. We zouden dan onder andere naar de Farne Eilanden,
Holy Island en eventueel Bass Rock willen gaan zodat ik daar nog wat zeevogels kan fotograferen.
Vanwege werk kunnen we pas de laatste week van juli vertrekken. De beste periode voor het fotograferen van de zeevogels is dan al (lang) voorbij.
Daarom mijn vraag, of er hier mensen zijn met ervaring op een van deze eilanden? En dan vooral in de periode van eind juli // begin augustus.
Zijn er nog genoeg (zee)vogels te fotograferen in deze periode, of zijn de meeste alweer vertrokken?
Hier staat wat informatie over Bass Rock, let wel...je moet wel ruimschoots van te voren reserveren om met een boottripje mee te gaan.
http://www.seabird.org/home.asp
Bedankt voor de links! Ik zie nu dat een aantal excursies/boottochtjes zelfs niet meer worden gedaan in augustus.
Aangezien we waarschijnlijk pas de laatste dagen van juli in Schotland zijn kunnen we hier denk ik niet meer veel zien.
Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben in dit gebied, in de periode eind juli - begin augustus?
Ik was zelf op 7 augustus 2010 bij Bass Rock. Ben wel heel kort onderlangs met de boot daar geweest alleen geen landing meegemaakt.
Jan van Genten zijn er dan nog in overvloed en dan bedoel ik echt overvloed. Dus wat dat betreft is het geen probleem. Ook als je met de boot onderlangs gaat kun je hele mooie foto's maken, mits je een goeie telelens hebt.
De Farne eilanden en Holy eiland weet ik niet in die tijd, daar ben ik vorig jaar in juni geweest. Ik wil je liever niet misleiden. Kun je niet eens foto's van o.a. puffins opzoeken en dan kijken waar en wanneer (datum) die gemaakt zijn?
Verder is de Oost en de West kust van Schotland ècht wel de moeite waard het is er schitterend mooi en je hebt er ook zeehonden. We hebben in augustus wel wat puffins gezien langs de Schotse kusten. Het is niet zo dat er niks te zien valt. Mocht je nog gaan dan wens ik je heel veel plezier.
Groetjes Mirjam _________________ Nikon D700 & Nikon D7100 en het een en ander aan glaswerk.
Last edited by Mirjam Pouw on Wed 25 Jan 2012, 17:56; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Wed 25 Jan 2012, 17:51 Post subject:
Dag Robbert,
Bass Rock zal inderdaad nog volop vogelplezier geven. De Farne eilanden ook wel maar ga er maar vanuit de zo goed als alle papagaaiduikers weer op zee zullen zitten. Maar zeekoeten, alken, kuifaalscholvers en noordse sterns zullen er nog wel zijn hoor. Maar goed; het aantal landingen op de eilanden zal tegen die tijd wel minimaal zijn. Beste tijd blijft juni. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Mirjam, de manier die je beschrijft om naar foto's te zoeken heb ik toevallig al geprobeerd. Op deze manier heb ik ook al verschillende personen gecontacteerd.
Han, goed om te horen dat er nog volop te zien en fotograferen is op Bass Rock. Van de Papegaaiduikers was het inderdaad wel te verwachten dat ze alweer terug op zee zouden zitten. Vorig jaar ben ik namelijk ook rond de zelfde tijd op vakantie gegaan (naar Runde in Noorwegen). De Papegaaiduikers waren hier ook al van het land verdwenen.
Wat betreft de landingen op de eilanden, zal ik waarschijnlijk even goed moeten zoeken en misschien goed van te voren al boeken.
Nogmaals bedankt voor de reacties! Als er verder nog mensen zijn met ervaringen e.d. dan hoor ik het graag.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum