ilvy wrote: |
...
* Bij weinig licht (en hogere ISO) erg veel ruis |
Quote: |
* Met statief, afstandsbediening, veel licht en stilstaand onderwerp nog geen écht scherpe foto's |
* Body heeft kuren: soms niets meer op schermpje te zien. Moet hem dan uit en aan zetten om weer te laten werken. |
* Niet mogelijk om foto's snel achtereen te maken, ook niet met snelst schrijvende SD-kaart die ik kan vinden. (SD-kaart vind ik ook nadeel, zijn zo fragiel) |
Mijn vraag is dan ook of jullie me een body aan kunnen raden of kunnen vertellen wat nu écht belangrijk is voor de type foto's die ik graag wil maken. |
michiel schaak wrote: |
misschien niet onverstandig om het budget te vermelden? mag 2e hands ook? en met een 1000d moet je ook gewoon hele scherpe foto's kunnen maken hoor, wat voor lens heb je gebruikt?
een 60d zal al een stuk sneller zijn als je 1000d echter ik zou dan zelf voor een 7d gaan iets duurder maar vele malen sneller! in de 7d gaan ook cf kaarten ipv sd |
peter wijn wrote: | ||||||||||
voor vogelfotografie wil je eerst een lens, statief en/of rijstzak en dan ga je verder kijken. |
mylife wrote: |
Bij een budget van ongeveer 1200 euro zou ik gaan voor een 50D in combinatie met een Canon 100-400 of canon 400mm F5.6 L USM.
En als je nog wat hoger wilt en perfectie dan vervang je de 50D door de 7D. |
mylife wrote: |
Onder andere het aantal foto's per seconde en de snelle autofocus van de 7D en beide camera's hebben micro adjustment zodat je de camera/lens combinatie goed kunt afstellen. Ik zit in het zelfde schuitje als jou ,ik zoek een upgrade van mn 500D ook te langzaam in mijn ogen. Eerst ook wat sof met de 150-500 maar de EF 400mm F5.6 L USM was andere koek! Voor mezelf ben ik er wel uit dat het de 50D of 7D gaat worden. Hangt alleen af van de prijs/clicks van wat momenteel beschikbaar is op MP. En ik moet bijmezelf te rade gaan of ik het dubbele wil betalen voor een 7D of dat ik dat geld in een Canon 100mm f2.8 macro ga stoppen.
Hou met de scherpte van foto's ook rekening met de scherptediepte en waar het focuspunt zit een kop zal in veel gevallen in zn geheel niet helemaal scherp zijn met f5.6 denk ik. Heb je de foto's ook bewerkt? |
Milihili wrote: |
Zelf heb ik lang plezier gehad van een Canon 40D. Deze zijn nu relatief zacht geprijst, terwijl ze uitstekend presteren. Geen megapixelkanon, dat niet.
Wel houd je dan geld over voor een andere lens. Er zijn diverse leuke lenzen die een mooie aanvulling kunnen zijn. Bijvoorbeeld een ultra-wide, lichtsterke prime, scherpe tele of macrolens. Heb je naast andere lenzen ook een andere body geprobeerd? Dan weet je of de body het minder doet of dat er een andere oorzaak is. Een groot aandeel van de scherpte die op Birdpix te zien is, komt door kennis van nabewerken. Ben je bekend met naverscherpen? Houdoe ![]() |
ilvy wrote: |
Nee deze foto heb ik niet bewerkt om een goed beeld te geven van wat er direct uit de camera komt.
Koop jij jouw camera ook specifiek voor vogelfotografie, of voor meer dan dat? Zelf vind ik het nog wel spannend om een tweedehands camera te kopen. Het gaat niet om weinig geld en ik kan (uit ervaring dus ![]() |