Digihop wrote: |
De 1DmkIV is kwa AF sneller dan de 5DmkIII en ook wat beelden per seconden betreft. De 1Dx is het absolute snelheidsmonster maar dat is een andere prijsklasse. |
Quote: |
De AF van zowel de 5D Mark III als de 1Dx is zeker met de type II lenzen en type III extenders sneller als de 1D Mark IV. |
Edward van Altena wrote: | ||
Tja. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De AF van zowel de 5D Mark III als de 1Dx is zeker met de type II lenzen en type III extenders sneller als de 1D Mark IV. Met vriendelijke groet, Edward. |
waarbij ik wil opmerken dat 16 Mpix op 1,3 crop of 24 Mpix op full frame een marginaal verschil is. 24 / ( 1,3 x 1,3 ) = 14 MPix |
Lesley van Loo wrote: | ||
maar wel 22 hele mooie mp tegenover 16 uiteraard ook hele mooie mp ![]() of zoals Peter W. schrijft:
al is de juiste berekening: 22.3 / (1.3x1.3) = 13.2 MP (5D III) tegenover 16.1 (1D IV) |
Het woordje Nikon is hier nog niet gevallen. Moest ik er niet tegenop zien om alles te verkopen , ik zou onmiddelijk met Nikon beginnen. |
Lesley van Loo wrote: | ||
dat dacht ik dus ook en het blijkt te kloppen. ![]() |
Ik heb beide de 5D Mark III en de 1D Mark IV gehad voor een lange tijd. De FPS zijn in het voordeel van de 1D en belichting op je actieve AF punt. Maar verder. |