Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

deze zaak bekend?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 16 Dec 2013, 19:26    Post subject: deze zaak bekend?
Back to top
Reply with quote

Johan Scholtens

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 16 Dec 2013, 19:54    Post subject:
Ik zoek via Google even op de naam en kom nou niet de meest lovende ervaringen tegen:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=111202

Op hun website is niets te lezen over leveringsvoorwaarden, garanties, geen enkel adres, telefoonnr. of welk contact dan ook. Prijzen incl. BTW, invoerrechten, etc.??

De prijs voor de 1DX is te mooi om waar te wezen. Deze is overal hetzelfde: door Canon wordt dit bepaald!

Ik zou de gok niet wagen voor zoveel geld (bestel eerst eens een kabeltje o.i.d. om uit te testen...)

Succes!

Kom er nog even op terug. Niet helemaal goed gelezen. Wel wat te lezen over leveringen en btw, maar ALLES WORDT DIRECT GELEVERD VANUIT HONGKONG!
Wat als er iets mee is? Terugsturen naar HongKong? Welk adres? Wie moet je benaderen?

Welkom op mijn website: www.johanscholtens.nl
Back to top
Reply with quote

vogeljan

PostPosted: Mon 16 Dec 2013, 20:20    Post subject:
edit

Last edited by vogeljan on Fri 21 Sep 2018, 6:53; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Hans Overduin

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 16 Dec 2013, 20:41    Post subject:
Bedenk dat de marges op cameras voor de winkelier (online of niet) zeer gering zijn, dus dit soort prijzen zijn te mooi op waar te zijn.. Zie opmerking Jan over mooie dingen die niet waar zijn
Wink
Ze leveren vanuit HK, dus moet je nog invoerrechten en BTW betalen - alleen met het laatste is je voordeel al weg. Aangezien ze met gerenommeerde vervoerders werken en het aankoopbedrag nog steeds redelijk fors is, zou ik niet verbaasd zijn wanneet deze kosten daadwerkelijk nog op je afkomen en je dus uiteindelijk meer betaalt dan wanneer je naar bijv. Foka gaat.
"Vroeger" heb ik nog wel eens terplekke wat in HongKong of Taipei gekocht, maar de laatste jaren zijn de prijsverschillen een stuk kleiner, of je moet net even kunnen profiteren van gunstige wisselkoersen. Wereldwijde garantie werkt in de theorie, en soms ook in de praktijk, alleen zullen de servicecentra wellicht iets minder hard rennen voor producten die in het buitenland zijn verkocht..
Dus.....
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 16 Dec 2013, 21:28    Post subject:
Het systeem gaat er van uit dat je geen invoerrechten betaald. Ik kreeg ooit 'boeken' uit Hongkong geleverd, van een andere firma overigens.
Ik voel me daar achteraf niet blij mee en zal het niet meer doen.

Je hebt ook niet de Nederlandse garantie. Bij een tegenvaller binnen de garantieperiode heb je dus gewoon pech.

Ik zal het zelf niet meer doen, maar ik schat in dat als het echt mis zit je wel meer dan één slecht verhaal zou vinden.
Reply with quote

Peter Stam

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 17 Dec 2013, 7:37    Post subject:
Gewoon even langer sparen Jeroen. En in Nederland kopen! Dan heb je iig geen rommel van onze aziaten.
Als de prijs te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat ook zo.

Gr,

Peter

Ron van Elst

PostPosted: Tue 17 Dec 2013, 8:46    Post subject: Bekend?
Gewoon even googlen en je vindt een hoop info. Is dus geregistreerd in HongKong:

Registrant Name: Yiu Fai Ng
Registrant Organization: Onestop Digital
Registrant Street: Room 807, Hai Phong Mansion 99-101 Nathan Road
Registrant City: Tsim Sha Tsui
Registrant State/Province: Kowloon
Registrant Postal Code: HKG
Registrant Country: HK
Registrant Phone: +852.23111957
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: email@onestop-digital.com

Ik zou er niet op gokken....

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 17 Dec 2013, 11:10    Post subject:
deze is hier volgens mij al vaker langs gekomen en is wel betrouwbaar: http://www.fotoapparatuur.nl/Canon/Digitale-spiegelreflexcamera/NIEUWE-Canon-1DX-euro-4600-6D-lenzen/Ad159973.html dan nog moet je jezelf afvragen of je dit wilt doen.
overigens werd mij door Techrepair telefonisch meegedeeld dat er een jaar garantie zit op Canon lenzen welke buiten europa zijn gekocht, weet niet of ditzelfde geldt voor camera's.

Digihop
Guest

PostPosted: Tue 17 Dec 2013, 14:26    Post subject:
Ik heb er jaren geleden een 1Dmk3 gekocht en scheelde iets van 1000 euries, best veel geld dus. Alles ging goed, geen invoerrechten ed en toen Canon die terugroepactie deed voor die camera's kwamen ze de mijne ook ophalen. Dus ik heb een goeie ervaring. Dat wil niet zeggen dat dat representatief is.
Hoe duurder de spullen hoe meer je bespaart natuurlijk.
Back to top
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Tue 17 Dec 2013, 16:06    Post subject:
Digihop schreef:
Quote:
Alles ging goed, geen invoerrechten ed

Dat is het voordeel van posten onder een schuilnaam: je kunt trots vertellen dat smokkelen is gelukt (of begrijp ik je weer eens verkeerd?)
Back to top
Reply with quote

Wijnand van Buuren

PostPosted: Tue 17 Dec 2013, 18:04    Post subject: forum
Toinnngggg, die is raak Leo.

Digihop
Guest

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 6:46    Post subject:
leo snellink wrote:
Digihop schreef:
Quote:
Alles ging goed, geen invoerrechten ed

Dat is het voordeel van posten onder een schuilnaam: je kunt trots vertellen dat smokkelen is gelukt (of begrijp ik je weer eens verkeerd?)

Altijd wel grappig dat een topic wordt gekaapt om een rekening te vereffenen of de boel op te stoken. Van een mod zou je beter mogen verwachten. Ach ja.
Het smokkelen zie ik niet zo. Het is door een legitiem bedrijf bezorgd.
Ja je begrijpt me weer een niet nee.
Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 7:04    Post subject:
Het smokkelen slaat op het bewust de invoerheffing en BTW ontduiken, ik neem aan dat jij dat ook snapt Digihop. Lijkt me verre van legaal in ieder geval.[/vimeo]
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 7:04    Post subject:
Quote:
Het is door een legitiem bedrijf bezorgd.

Dat is ook het geval met al die pakketten met illegaal Pools vuurwerk, die gewoon via Post.nl worden bezorgd. Het zou toch wat worden als Post.nl daardoor een illegaal bedrijf zou worden.
Het betalen van invoerrechten is de plicht van degene, die dure goederen importeert. Als je het zelf gaat halen en je komt op Schiphol aan is het ook niet de schuld van Specsavers als je per ongeluk door het groene poortje naar buiten loopt.
Dat heeft niets te maken met kapen van topics, maar eerder met uitleggen dat er extra kosten aan een koop vast kunnen zitten, waarvan het betalen tot de plichten van de koper behoort.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 8:06    Post subject:
Wellicht krijgt één persoon nu het idee voor iets aangesproken te worden wat velen doen? En waar ik me dus ook eens aan heb bezondigd. Dat lijkt me nu ook weer niet nodig.

Samenvatting: als je de Nederlandse Staat wilt steunen (zij het voor de aanleg van snelwegen of natuurgebieden, danwel de AOW van je moeder), dan koop je bij een firma die de belasting betaalt. Daar hoort het Hongkong- / Singapore-model niet bij van Onestopdigital of Digitaland of Hongsien of Who-ever.

Het voordeel van aankoop in een Europese, liefst met Nederlandse filiaal winkel zit hem in betere garantie (moet je retour Singapore zenden als er iets mis is?), betere levertijden en een beter geweten. Het verschil in prijs is meestal niet meer dan 20%... Of zou het 21% zijn...
Reply with quote

Digihop
Guest

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 8:08    Post subject:
Ik reed gisterenavond 140 waar ik 120 mocht en dat is ook illegaal. Wordt ik gepakt dan moet ik betalen. Ik ga me ieder geval niet melden dat ik te hard reed. Niemand doet het. Er zullen ook heel weinig mensen zijn die met hun pakje naar de douane gaan als ze door de mazen zijn geglipt. Ik ook niet en dan maar verre van legaal. O wat betreft het kapen van dit topic Leo: Peter Wijn meldde dat hij ook zoiets gedaan heeft en ook niet gepakt is maar zich daar niet prettig bij voelde en daar hoorde ik je niet over. Dat er invoerrechten ed moeten betaald worden was al bekend in dat topic.
En Mies smokkelen is bewust iets achter houden bv een lens kopen op je vakantie en die verstoppen of met nepbonnen werken. Ik koop iets in het buitenland en vewachtte ook min of meer die invoerrechten te moeten betalen ( wat het totaal minder maakte dan in Nederland had ik al uitgezocht) en dat doe je bij aflevering. Dat dat niet gebeurd is scheelde mij een hoop geld maar nogmaals je denkt toch niet dat ik dan naar de douane ga omdat alsnog aan te geven?
En Leo illegaal vuurwerk mag post.nl of wie dan ook niet vervoeren net als wapens, dat is toch wel heel wat anders dan een lens. Rare vegelijking ook. Maar leuk om te lezen dat jij en Mies blijkbaar roomser dan de Paus zijn...

Grappig is wel dat hier een fotograaf van de maand doodleuk meld dat hij met een geluidje werkt om een vogel te lokken. Daar hoor ik de heren Mies en Leo niet over. Hoe zit dat?

Maar goed het topic ging over ervaringen met een bepaalde winkel en wat voor ervaringen mensen emee hadden, de mijne was prima, ze waren goedkoop en het was binnen 3 dagen bezorgd.
Back to top
Reply with quote

josephine

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 8:48    Post subject:
Zonder een oordeel te willen vellen over het aankopen uit China doen: voor zover ik weet ben je als nederlands burger verplicht om belasting aangifte te doen, doe je dat niet, dan ben je strafbaar.
Dat betekent dat wanneer je nee antwoordt op de vraag of je iets aan te geven hebt, je op je woord geloofd moet kunnen worden, en mocht achteraf blijken dat het antwoord ja had moeten zijn, je dus een forse prent, dan wel zelfs een of twee weekjes vakantie in een driesterren hotel kunt verwachten.
En volgens de wet zul je zelf het initiatief moeten nemen om aangifite voor je belasting te moeten doen, als dit door de overheid niet gevraagd wordt, en wordt je bovendien geacht de wet te kennen ....
Evengoed, dat hoeft niet te betekenen dat je een braaf mens moet zijn. Het kan wel vervelende consequenties hebben echter.
Niet alleen het risico dat je achteraf toch nog invoerrechten moet betalen zul je dus in moeten calculeren, buiten het genoemde garantieprobleem, maar heb je voor dat voordeel het bedrag van de boete over?
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 10:06    Post subject:
Quote:
Grappig is wel dat hier een fotograaf van de maand doodleuk meld dat hij met een geluidje werkt om een vogel te lokken. Daar hoor ik de heren Mies en Leo niet over. Hoe zit dat?

Linkje?

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 10:49    Post subject:
@Marcel, een linkje naar iets wat niet relevant is en niet bepaald tot een beter antwoord voor Jeroen leidt? Kan beter in een ander draadje. Voordat het hier ontspoort.

Het lijkt me trouwens dat Jeroen78 een heel helder antwoord heeft inmiddels?

Jeroen, waarschijnlijk werkt het via omzeilen van de invoerbelasting, er zit een risico aan vast dat je uiteindelijk hetzelfde betaalt en/of een heel stuk meer, je mist de nederlandse internetgarantie, en waarschijnlijk ook de NL handleiding, verder kun je google >> ervaring #internetwinkel# << plegen. Mis ik nog iets?
Reply with quote

Marco Simonis

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 15:39    Post subject:
@ Marcel, Digihop bedoelt Glenn.

@ Digihop, Glenn ringt ook vogels dus is die bevoegd om geluid te gebruiken, dat doen ze hier op de vinkenbaan in de duinen ook. En er zijn natuurlijk andere regels bij onze zuiderburen.

Gr,
Marco

Rinus van der Reest
Guest

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 16:08    Post subject:
Ook nog even (ver) off topic:

De kreet 'roepieh...roepieh' voor het lokken van de 'roepieh-roepieh-vogel' á lá Toon Hermans, mag toch nog wél, hoop ik Question Question

Anders moet ik me vóór de Kerst nog gaan aangeven Shocked Twisted Evil

Rinus
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 16:13    Post subject:
was dat nu de zwarte roepieh-roepieh
of de Polyfinario?

evenwel, ik meen dat Singapore met ponden werkt, niet met rupia's.

Google says: fout, Singapore dollars. Hee, Hong Kong ook dollars... nu ja.
Reply with quote

Rinus van der Reest
Guest

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 16:22    Post subject:
Peter
Bedankt voor de correctie
In de laatste uitgave van de gelimiteerde laatste druk van de 'Vreemde Vogelgids' door de One (and only show-)Man Toon Hermans was het inderdaad de zwarte polyfinario.
In het dialect van bepaalde streken in Zuid Nederland bekend onder de naam 'roepieh-roepieh'
Rinus

PS Kon hem even niet vinden in de database; misschien inmiddels té desastreus opgeschoond Question Razz
Back to top
Reply with quote

Frank Dröge

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 16:29    Post subject:
@Lesley

Wat garantie betreft via Techrepair kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw email.

Als u producten van CANON in het buitenland koopt en u heeft de aankoopbon, dan heeft u recht op garantie in Nederland.
Producten aangeschaft binnen de Europese Unie hebben een garantietermijn van 2 jaar.
Producten aangeschaft buiten de Europese Unie hebben een garantietermijn van 1 jaar.

Hopelijk hebben we u voldoende geïnformeerd, mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag van u.

Met vriendelijke groet,

Khalid el Bakar
Customer Service

T. +31(0) 164 244 222 / E. info@techrepair.nl / K.v.K. Breda 20155463

Nu weet ik niet wat voor de andere merken geldt, heb ik nog nagevraagd.

Gr.
Frank

peter wijn

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 17:29    Post subject:
@Reest
ben die hier alleen eerder in 't forum tegengekomen, niet in de databases inderdaad.

De enige vogel, die bekend geworden is van theater en/of tv waarvan ik weet dat ie hier op de site staat is de grote vogel van sesamstraat.

Zoek maar op...
nederlandse naam Pino

database genaamd 'miscelanious' oid
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum