Posted: Mon 15 May 2006, 8:42 Post subject: Lesbosfoto's
Beste mensen,
Het is aardig om verspreid plaatjes van Lesbos op bp voorbij te zien komen, maar dat heeft toch een wat vluchtig karakter. Persoonlijk vind ik het ook interessant om plaatjes van een bepaald gebied eens bij elkaar te zien. Misschien lopen hier meer mensen rond die dat leuk vinden, daarom heb ik in mijn persoonlijk album een selectie van plaatjes gezet die ik daar eind april/begin mei heb kunnen maken. Het geeft denk ik wel aardig weer wat je zoal voor de 300mm-lens/1.4conv. kunt krijgen als je op familievakantie bent (maar goed, tien verschillende fotografen, tien verschillende series). De meeste foto's zijn nog niet op birdpix verschenen.
Voor eenieder die nieuwsgierig is: je bent uitgenodigd om een kijkje in mijn persoonlijk album te nemen!
Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 248 Location: Amsterdam
Posted: Mon 15 May 2006, 9:21 Post subject:
Erg tof inderdaad om alles even bijelkaar te zien. Mooie serie en ik moet er snel maar eens heen valt nog erg veel te zien! _________________ Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Gender: Male Age: 74 Joined: 25 Oct 2005 Posts: 18 Location: Alkmaar
Posted: Mon 15 May 2006, 11:21 Post subject:
Fraaie platen van een groot aantal vogelsoorten.Geeft een goed beeld van de variatie (en van een vruchtbare vakantie). Dank voor deze mooie serie en de moeite om dit bij elkaar te zetten. _________________ Nikon
Graag gedaan . Ik zal er binnenkort nog een paar bijplaatsen, nog lang niet alles is al verwerkt. Gezien het aantal keer dat de foto's zijn bekeken hebben behoorlijk wat mensen de moeite genomen om even een kijkje te nemen, leuk!!
Posted: Mon 15 May 2006, 19:02 Post subject:
Ziet er goed uit Luc. De drang om volgend jaar ook eens die kant op te gaan wordt steeds groter. Je wordt bedankt!!! :wink:
Groet,
Ad _________________ Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Gender: Male Age: 41 Joined: 18 Jan 2004 Posts: 91 Location: Tilburg
Posted: Mon 15 May 2006, 19:10 Post subject:
Ja Luc leuk gedaan, het blijft ook geinig om te zien dat die ralreigers zo dol zijn op veenmollen.
Maar je hebt goed je best gedaan, ik ben er ook nog lang niet klaar.
Volgend jaar zit ik er weer!! _________________ Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Leuk initiatief Luc en mooi om te zien wat ik allemaal gemist heb. Ik ga vannacht 16-5- naar het eiland en zal bij terugkomst wat plaatsen in mijn PA. Ik hoop dat er nog wat zit na alles wat jullie hebben "geschoten".
Thanks voor alle leuke reacties; als iedereen nog tips nodig heeft over locaties, geef maar een seintje!
Dit initiatief was eigenlijk een beetje uit nood geboren: heb nog geen eigen website (ben daar verre van handig in, als iemand nog tips heeft? ), en dit was eigenlijk voor mij de enige manier om geclusterd foto's van 1 locatie te kunnen laten zien. Misschien een idee voor de toekomst voor andere gebruikers die ook veel plaatjes van een locatie maken?
Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 248 Location: Amsterdam
Posted: Tue 16 May 2006, 15:32 Post subject:
Quote:
ben daar verre van handig in, als iemand nog tips heeft?
koop een Apple! Liefst met iLife 6.0. Ik heb mijn switch bijna rond en zal je dan laten zien hoe eenvoudig het kan zijn. _________________ Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Zo, eindelijk wat tijd om te reageren. Ben de laatste dagen alleen maar aan het archiveren geweest. Heb je foto's bekeken, en er zitten hele fraaie bij !
Als je alleen maar foto's van Lesbos wilt zien (geldt dus niet alleen voor Luc) kan je ook via de zoekfunctie werken. Open "plaats" en type "Lesbos" in. Er komen dan hele mooie tevoorschijn.
Ik ga weer verder met Lesbos, want het zit niet alleen in de PC, maar ook nog in mijn bloed. _________________ Karel Mauer
Canon spullen
klopt Karel, maar vink dan ook "ja" aan bij persoonlijke albums. Vanwege de overload aan plaatjes ga ik bij lange na niet alle lesbosfoto's in het europese album plaatsen, maar kun je er zelf voor kiezen om een kijkje te nemen in het pa. Bijkomend nadeel van de zoekfunctie is dat je alle plaatjes onder elkaar krijgt, terwijl het pa de plaatjes een stuk overzichtelijker weergeeft (plus steltjes bij steltjes, sterns bij sterns, reigers bij reigers, etc). En ik vind het oprecht erg tof dat zoveel mensen dat hebben gedaan, dank daarvoor!
Luc
(ps het heeft als bijkomend voordeel, dat je niet-bp-ers een link kunt sturen met het adres van het pa, waardoor vrienden en bekenden een indruk van je vakantie kunnen krijgen. Op mijn werk diverse mensen op die manier kunnen "verblijden" met plaatjes )
Gender: Male Age: 41 Joined: 18 Jan 2004 Posts: 91 Location: Tilburg
Posted: Sat 20 May 2006, 20:43 Post subject:
Lesbos (Mytillini) is een Grieks eiland tegen de Turkse kust. _________________ Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Sun 21 May 2006, 14:30 Post subject:
leuk initiatief luc,dat, zo te zien en te lezen, veel bijval krijgt.
nu lesbos nu en waarschijnlijk ook de koemende jaren de "hotspot" voor birdpixers blijkt, is het geheel misschien, qua reisverslagen b.v., nog wel wat uit te breiden. ben zelf wel benieuwd wie waar de reis en auto boekt en hoe lang van te voren; waar verblijven de meesten-skala kalloni is het meest ideaal, maar lang niet altijd vroeg in het jaar te boeken bij mijn weten?- welke luchtvaartmaatschappij en hoe zijn de ervaringen met overgewicht en/of handbagage ( zelf slechte ervaringen met martinair) etc.
misschien is het een idee om volgend jaar een groot huis te huren en er een BP-trip van te maken?
benieuwd. _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 22 May 2006, 7:25 Post subject:
hans schreef:
"... volgend jaar een groot huis te huren en er een BP-trip te maken"
Volgens mij een heel goed idee. en ook uitvoerbaar via tips van mensen als brooks en van lokale agenten. je kunt dan ook een betere prijs maken voor kamer-, appartement- en autohuur door een kwantumeffect en door samenwerken (2 auto's op 3 fotografen?).
Met als eindeloze meerwaarde het uitwisselen van informatie en het op pad gaan in koppels van 2. Met als risico dat je wat socialer moet om gaan met je eigen kleine projecten.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om een bezetting a la ardennenweekend te realiseren.
(SVP dan ook een hoop niet vogelaars mee voor gezelschap voor mijn "thuisfront".)
Lijkt me een leuk idee waar een hoop man wat aan kunnen hebben. Ik heb zelf bijvoorbeeld alles buiten reisorganisaties om geregeld (oa contact gehad met Richard Brooks) om buiten het charterseizoen die kant op te kunnen (moest ook een tweekamerappartement hebben ivm kinderen, en dat is een grote uitdaging daarzo), en natuurlijk wil ik mijn beetje kennis graag met mensen delen. Misschien een apart topic over openen?
Posted: Mon 22 May 2006, 17:44 Post subject:
Hans: overgewicht,als je je reis boekt zeg dan dat je gaat duiken,want als duiker mag je 5 tot 10 kg meer meenemen (ben zelf duiker) doe een snorkel en masker in je koffer en je bent een duiker.
Gender: Male Age: 59 Joined: 18 Nov 2005 Posts: 155 Location: ZETTEN
Posted: Tue 17 Oct 2006, 18:17 Post subject: de vogels in Lesbos
Hi Luc,
Ik zie regelmatig foto's van de vogels in Lesbos vorbij komen in BP, maar ik moet eerlijk bekennen dat het een beetje vreemd overkomt bij mij.
Ik kan me natuurlijk niet voorstellen dat de vogels zo aan de mensen cq fotografen gewend zijn dat ze wat fotogenieker zijn dan elders in de wereld.
Maar het gevoel dat de vogels in mijn optiek "gemakkelijk geschoten" krijg ik niet kwijt (net zoals wij herten schieten op de Hoge Veluwe, zeg maar).
Klopt het daarom dat de vogels daar makkelijker te benaderen zijn of is ook het gedrag van de vogelsoorten daar idem aan die in Nederland?
Is mischien het aanbod aan vogelssoorten daar wat groter dan hier?
Kan je me daar misschien een antwoord op geven?
...hoewel en vakantietje Lesbos natuurlijk ook helemaal niet verkeerd s...
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Tue 17 Oct 2006, 20:02 Post subject:
makkelijk geschoten is absoluut waar.
lesbos ligt langs niet een, maar twee belangrijke vogeltrekroutes eentje oost, eentje west, voor dus zeer veel vogelsoorten. vogels op trek zijn relatief makkelijk (de meeste foto's zijn van eind april-mei). Daarnaast kent het een gunstige afwisseling van biotopen. Daarnaast is het een makkelijk en prettig vakantieland. ik mis vast nog een aantal argumenten.
Wat ook meespeelt is dat het een van de eerste plekken is die aantrekkelijk is voor een stop-over voor (vermoeide) beesten die de middelandse zee overtrekken. Feit is dat het op de Salt-pans heel simpel fotograferen is (zie mijn pa, een groot deel van de steltlopers zijn daar geschoten; alles gemaakt met een 300mm lens). Tis wel een beetje weersafhankelijk: als het prachtig weer is vliegt een groot deel van de massa door. Zie verder de opmerkingen van peter.
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Tue 19 Dec 2006, 21:59 Post subject:
Even her-oprakelen,
Ik boek straks een weekje in mei in Lesbos. Heeft iemand mij wat meer informatie over volgende hotels: AEGEON, SKALA KOLONIE, MALEMI, PASIPHAE en PELA, allen op dezelfde lokatie, niet veel verschil in prijs (allen rond 1100 € voor 2 pers) maar wat is de betere?
groet, Rudi _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Tue 19 Dec 2006, 22:15 Post subject:
dag rudi,
leuk! als je mij vertelt bij wie je boekt, vertel ik iets over de hotels.
aegeon is een beetje appartement-achtig; vond het er niet echt aantrekkelijk uitzien.ligt met uitzicht op de banks van de west-river.
kalloni II en pasiphae liggen naast elkaar tegenover de beroemde pool;beide vrij grootschalig; als ik mocht kiezen nam ik pasiphae ( op gevoel).
malemi ken ik nauwelijks; in mijn herinnering het kleinste en wat verder naar achteren t.o.v. de pool.
pela was vroeger van kalloni, maar sinds een paar jaar zelfstandig.ligt ook iets verder naar achteren-dus geen direct uitzicht op de pool- maar qua grootte -niet te groot,niet te klein- wat mij betreft het aantrekkelijkst.mooi zwembad en vrij gemoedelijk. was hier zelf 2x naar tevredenheid.
kies je bewust voor mei of zijn er in april nog steeds amper vluchten? of speelt het weer een rol?
groet,
hans. _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Malemi is prima. Iets van de poel af, maar wel rustiger. Het is ook de stek waar Richard Brooks altijd zit (de man van het bekende boek), en die heeft altijd wel aardige tips over locaties. De hotels naast de poel zagen letterlijk zwart van de vogelaars; daar moet je maar net van houden. Mijn mening is dat de hotels elkaar qua faciliteiten niet zoveel ontlopen, alleen over Pela heb ik geen goeie verhalen gehoord.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum