Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Infogedeelte over Lesbos
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Dec 2006, 21:10    Post subject: Infogedeelte over Lesbos
Hallo allemaal,

Het nieuwe jaar staat weer voor de deur en vele van ons zijn al weer bezig met het plannen van een vakantie, ik zelf ben er al weer uit en ga opnieuw weer naar Lesbos maar dit jaar een maand later.
Ik ben de laatste tijd en vorig jaar ook veel gemaild voor info over Lesbos, daarom heb ik maar besloten om er een gedeelte over te maken op mijn website.

Het gedeelte is te vinden onder Lesbos op deze site: http://www.nature-image.org/

Het is niet zo uitgebreid als in het boek van Richard Brooks, het is alléén maar gemaakt om een beeld te geven van het mooie eiland.

Ik zou zeggen als je intresse hebt in een vakantie naar Lesbos, kijk dan eens op mijn site.

De groeten
Paul Cools

Gerard Visser

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 27 Dec 2006, 7:38    Post subject:
Goed initiatief Paul! Daar zul je veel Lesbosgangers een plezier mee doen. Mij in ieder geval wel.
En wie zegt niet dat je site in de loop van de tijd niet net zo informatief kan worden als het boek van Brooks, en i.i.g. actueler?
kleine opmerking: Heb je site bezocht, op mijn scherm staan er nog wat zinnen buiten de vakken en dat maakt het lezen van bijv. de soortenlijst nogal lastig.
Groet & succes!
Gerard

Jasper Slokker

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 27 Dec 2006, 16:39    Post subject:
bedankt voor de informatie, in mei ga ik voor het eerst dus deze site staat al bij de bladwijzers!
We gaan de tweede week van mei dus qua trek wel gunstig, ik ben benieuwd. Very Happy

Paul Cools

PostPosted: Wed 27 Dec 2006, 18:36    Post subject:
Misschien komen we elkaar dan nog wel tegen Jasper ik zit er vanaf 18 mei tot 9 juni.
Kwa vogels is het dan zeker nog mooi, met als hoogtepunt de groepen roze spreeuwen.
Oja als nog meer mensen iets opmerken op de site meld het gerust, er kunnen altijd fouten inzitten.

Rudi Debruyne

PostPosted: Wed 27 Dec 2006, 21:07    Post subject:
Zeker bedankt !

Ik vind écht zinnige, toffe informatie op je site. Proficiat voor het initiatief. Ik boekte vandaag mijn reis voor de zeer lage prijs van 612,50 € / persoon van 14-21 mei - formule: all-inn!

bedankt!
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

john.bre

PostPosted: Wed 27 Dec 2006, 22:24    Post subject: lesbos site
leuke site met actuele info zeer goed initiatief ook ik vond info op jou site die ik nog niet wist.ik denk dat er veel vraag was/is naar een site over lesbos met goede info.
groeten john breugelmans.
Reply with quote

madruud1

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 28 Dec 2006, 12:34    Post subject: idee voor birdpix
dit is eigelijk wat ik mis op birdpix land en plekken omschrijving
Gr ruud

Embarassed Embarassed sorry ben hellemaal vergeten te vertellen dat je een mooie duidelijke site heb ga zo door
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Sat 30 Dec 2006, 21:52    Post subject: Wat voor lens is minimaal nodig op Lesbos?
Ik ben er nog nooit geweest en ga er in mei misschien ook naar toe maar hoeveel mm lens heb je minimaal nodig en hoeveel mm is ideaal.

Groeten van,

Golf-man
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Sat 30 Dec 2006, 22:06    Post subject:
200-400 + tc 1,4 doet een hele hoop.

die 300-800 kun je om je nek hangen in het vliegtuig. Altijd handig om bij je te hebben (en je hebt toch een auto nodig). Lijkt me toch de makkelijkste lens als je hem mee krijgt.
Back to top
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Sun 31 Dec 2006, 0:15    Post subject:
Voor geïnteresseerden; op woensdag 14 februari laten Ton Walraven en ik een fotoverslag zien van de Lesbostrip die wij in apr-mei 06 hebben ondernomen. Wij willen er een interactieve vertoning van maken, dwz dat wij het publiek van tips voorzien (soorten, plekken, tijdstippen, eventueel determinatie, enz), en ruimschoots de gelegenheid willen geven om vragen te stellen of ook met tips te komen.
Op voorhand weten we al dat er mensen aanwezig zullen zijn die reeds eerder op Lesbos zijn geweest, en mensen die er in 2007 (weer) naar toe zullen gaan.
De (beamer)presentatie is in het Eksternest aan de Waterlandse Weg (dichtbij stichting AAP) te Almere. Gastheer is de stichting Vogel- en Natuurwacht Zuid-Flevoland.
Reply with quote

Erwin van Laar

PostPosted: Sun 31 Dec 2006, 12:33    Post subject:
Lijkt mij een goed initiatief Karel en ik neem aan dat het in de avonduren is?
Paul, goede info op je site en ook leuk om te horen dat je weer gaat en dan speciaal voor de Roze Spreeuwen. Daar ging ik afgelopen jaar ook voor maar de Roze Spreeuwen waren slechts in zeer kleine groepjes op het eiland aanwezig. Ze maakten een korte tussenlanding om zeer snel weer door te vliegen. De beste kans om ze te maken heb je in de nabijheid van de Moerbeibomen. In die tijd zijn de witte vruchten rijp en die heb ik ze constant zien eten. Tussen de bladeren vallen ze echter bijna geheel weg zelfs hele groepen.
Rudi, en anderen die voor het eerst gaan, jullie zullen geen spijt krijgen van je bezoek er is daar zoveel te doen.
Groetjes, Erwin.
Back to top
Reply with quote

Rudi Debruyne

PostPosted: Sun 31 Dec 2006, 12:54    Post subject:
Niet voor het eerst hoor Erwin, kijk maar even hier:

http://www.rudidebruyne.be/lesbos_2001.htm

Groet, Rudi
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Erwin van Laar

PostPosted: Sun 31 Dec 2006, 13:29    Post subject: VERTALING BOEK RICHARD BROOKS.
Voor de liefhebbers en degenen die het boek van Richard Brooks niet willen/kunnen kopen: Ik heb een NL vertaling liggen van het boek waarin de beste vogelplekken tot op 10 meter nauwkeurig worden omschreven. Dit is een absolute MUST als je naar Lesbos gaat. De vertaling bestaat uit ongeveer 40 bladzijden, het bevat verder de nodige detail kaartjes, soortenlijsten van vlinders, reptielen/amfibieen en vogels. Verder een stukje geschiedenis van het eiland, weertabel en een omschrijving van wat er globaal per maand doortrekt. Dit is natuurlijk sterk weersafhankelijk. Sommige soorten slaan het eiland bij koude gewoon over of komen bijna een maand later.
Ik moet dit verslag laten kopieeren dus degenen die deze vertaling willen kopen moeten mij even een PB-tje sturen. De kosten zullen rond de Euro 7,50 liggen. Ik kan ze eventueel meenemen naar de bijeenkomst van Karel in Almere.
Ik neem het elk jaar mee naar Lesbos en het is absoluut top.

Groet, Erwin.
Back to top
Reply with quote

Hans Stel

PostPosted: Sun 31 Dec 2006, 14:06    Post subject: Re: VERTALING BOEK RICHARD BROOKS.
Erwin van Laar wrote:
Voor de liefhebbers en degenen die het boek van Richard Brooks niet willen/kunnen kopen: Ik heb een NL vertaling liggen van het boek waarin de beste vogelplekken tot op 10 meter nauwkeurig worden omschreven. Dit is een absolute MUST als je naar Lesbos gaat. De vertaling bestaat uit ongeveer 40 bladzijden, het bevat verder de nodige detail kaartjes, soortenlijsten van vlinders, reptielen/amfibieen en vogels. Verder een stukje geschiedenis van het eiland, weertabel en een omschrijving van wat er globaal per maand doortrekt. Dit is natuurlijk sterk weersafhankelijk. Sommige soorten slaan het eiland bij koude gewoon over of komen bijna een maand later.
Ik moet dit verslag laten kopieeren dus degenen die deze vertaling willen kopen moeten mij even een PB-tje sturen. De kosten zullen rond de Euro 7,50 liggen. Ik kan ze eventueel meenemen naar de bijeenkomst van Karel in Almere.
Ik neem het elk jaar mee naar Lesbos en het is absoluut top.

Groet, Erwin.

Is dit niet zwaar in strijd met de copyrights van de schrijver?
. Bestel gewoon dat boek van Brooks, zou ik zeggen. Als je een reis naar Lesbos kunt betalen kan er volgens mij zo'n boekje ook nog wel af (en je hebt er een hele hoop aan weet ik uit ervaring).
Groet,
Hans

Karel Mauer

PostPosted: Sun 31 Dec 2006, 16:56    Post subject:
Ik begrijp dat je ook wilt komen, Erwin ? Leuk ! Zaal is open vanaf 19.45 a 20.00u. Lezing begint meestal rond 20.15 a 20.30u.
Wat de kaartjes betreft, ik heb zelf een map met kaarten gemaakt, gebaseerd op die van Brooks, aangevuld met tips van anderen en informatie uit tal van (meest Engelstalige) verslagen die ik van het internet heb gehaald. Zal deze ook meenemen die avond.
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 01 Jan 2007, 15:03    Post subject:
ha de karel.

Mag ik ook komen? (ik betaal graag voor kopieen Smile )
op zo'n presentatie komen foto's beter tot zijn recht dan op bp (mijn idee).

Naar aanleiding van de copyright waar hans het terecht over heeft, je kunt op lesbos (o.a.) het boekje van brooks alsnog kopen. Dan profiteer je op een hele nette manier van het prima aanbod van erwin.
Back to top
Reply with quote

Erwin van Laar

PostPosted: Mon 01 Jan 2007, 23:28    Post subject:
Hoi Karel, inderdaad zou ik graag komen op deze bijeenkomst. Ik ben druk bezig met boeken en het voorbereiden van de reis. Indien gewenst kan ik ook de nodige info meenemen naar de bijeenkomst.
Hans, ik wil de schrijver van het boek ook zijn copyrights niet onthouden hoor. Het zijn puur copieeer kosten en het boek is echt een aanrader met goede foto's ook.
Groet, Erwin.
Back to top
Reply with quote

Rudi Debruyne

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 14:33    Post subject:
Als het kan ben ik er ook, doe mij maar ook een pakketje Erwin. Voor degenen die op zoek zijn voor boeking: ik boekte voor 14 tot 21/5 Lesbos hotel Malemi : 2 kamers Prijs all incl per persoon 612.50 €

Ben wel geen Hollander, maar denk niet dat iemand goedkoper vind !

Groet, Rudi
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 17:05    Post subject:
Rudi Debruyne wrote:
Als het kan ben ik er ook, doe mij maar ook een pakketje Erwin. Voor degenen die op zoek zijn voor boeking: ik boekte voor 14 tot 21/5 Lesbos hotel Malemi : 2 kamers Prijs all incl per persoon 612.50 €

Ben wel geen Hollander, maar denk niet dat iemand goedkoper vind !

Groet, Rudi

mmm.... we zijn overtroffen door een Belg! Toch een Nederlandse moeder? hahahaha
Vertrek vanuit België naar ik aanneem.

Golf-man
Reply with quote

Erwin van Laar

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 19:43    Post subject:
Hoi Rudi, ik ga het regelen voor je.
Groet, Erwin.
Back to top
Reply with quote

Hans Stel

PostPosted: Wed 03 Jan 2007, 11:09    Post subject:
Erwin van Laar wrote:
Hoi Karel, inderdaad zou ik graag komen op deze bijeenkomst. Ik ben druk bezig met boeken en het voorbereiden van de reis. Indien gewenst kan ik ook de nodige info meenemen naar de bijeenkomst.
Hans, ik wil de schrijver van het boek ook zijn copyrights niet onthouden hoor. Het zijn puur copieeer kosten en het boek is echt een aanrader met goede foto's ook.
Groet, Erwin.

Al clear Erwin. Ik vond het een beetje zielig voor de man die dat boekje in eigen beheer (geen vetpot) heeft gemaakt. Het is bovendien een goeie vent en als je vragen voor hem hebt dan beantwoord ie ze meteen per e-mail.
Veel plezier allemaal daar!!!

Boudewijn Schreiner

PostPosted: Thu 04 Jan 2007, 0:37    Post subject:
Hoi Karel,
Ik ben van plan om dit voorjaar weer naar Lesbos te gaan en zou dan ook graag de bijeenkomst in Almere bijwonen..
Vorig jaar heb ik twee weken in Villa Vasso gezeten met uitzicht op een Steenuiltje voor ongeveer hetzelfde bedrag als waar Rudi het over heeft. Dat krijg je met een nederlandse vader èn moeder.
Groetjes,
Boudewijn
Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L IS;
Canon Extender EF 1.4xll en 2.0xll
Back to top
Reply with quote

Erwin van Laar

PostPosted: Thu 04 Jan 2007, 16:21    Post subject:
Oke, duidelijk Hans. Het was echt mijn bedoeling niet om daar onderuit te duiken hoor. Ik ben zelf ook niet goed in mijn engels en dit vergemakkelijkt het vinden van de vogels alleen maar. Het boek blijft een aanrader en is bij hem gesigneerd en wel te koop. Ook voor de laatste nieuwtjes is Skala Kalloni een goede plek. Zelf zit ik meestal in Molivos.
Groet, Erwin.
Back to top
Reply with quote

Erwin van Laar

PostPosted: Sat 06 Jan 2007, 21:00    Post subject:
Surprised GELUKT, wij hebben geboekt en wel voor de schamele prijs van Euro 1472,50 voor 2 personen Shocked VIER weken op Lesbos met ontbijt. Ja we moeten onze Belgische vrienden toch een slag voor blijven en laten merken dat we Embarassed zuinige Nollanders zijn he? Maar we hebben er vreselijk veel zin in. Voorbereiden is nu het sleutelwoord.
Groet, Erwin.
Back to top
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Sat 06 Jan 2007, 22:06    Post subject:
Voldoende geheugencapaciteit bij je, Erwin ? Wink
Ik benijd je, maar gun het je ten zeerste. Ben nu al benieuwd naar je resultaten als je z'n tijd daar actief kunt zijn.
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum