manfred wrote: |
Bij mij was dat heel eenvoudig, ik wilde graag mm maar ben niet zo kapitaal krachtig om een lichtsterkere lens met met vergelijkbare mm aan te kunnen schaffen. En voor dat ik de 150-500 gekocht heb ,heb ik eerst op internet rond geneusd en gezocht naar comentaren en voorbeeld foto,s.
Ik ben mij er ook van bewust dat de kwaliteit van de foto,s het niet haalt bij een canon lens. Maar ik laat me er ook niet meer gek door maken,je moet voor je zelf een afweging maken,en dat heb ik gedaan,ik heb een huis en een gezin en wil en kan niet al het geld inversteren in fotoapp.ik heb een hele lieve vrouw,en ze gaat een heel eind mee,maar als ik bij haar aankom met de mededeling dat ik een canon 500mm F/4L ga halen....... Dus ik heb de sigma 150-500 en ga daar het beste uit proberen te halen,het is natuurlijk mooi om geweldige scherpe foto,s te hebben,maar ik vind het ook geweldig om lekker buiten rond te struinen of in een observatie hut te zitten en gewoon genieten van wat er allemaal rond loopt en vliegt,en ik heb af en toe het idee dat sommige mensen dat uit het oog verliezen,.......en dan maar iets mindere foto,s... Vrg Manfred |
Quote: |
Ik heb een canon 20 D aangeschaft en heb de afgelopen tijd veel geoefend op het fotograferen van vooral veel kleine vogels. Ik heb de adviezen hier goed bekeken maar als je een canon hebt, welke modus is nou het ''beste'' om te beginnen. Ik doe nu alles met de Tv modus en pas mn ISO waarde steeds aan het licht aan. Ik zie vaak dat de Av modus wordt gebruikt en dat de F waarde vaak heel laag is, groot diafragma. Wat is beter. |
vlootje wrote: |
Goeiedag allemaal
Ik heb een canon 40D icm een sigma 150-500 OS lens voor het "vogelwerk" aangeschaft, en vraag me af of jullie veel gebruik maken van de standaard instellingen die het toestel biedt of constant bezig zijn met het veranderen van instellingen? Weet als beginner nog niet veel af van sluitertijden en diafragma, dus wil graag simpel beginnen. Wie heeft een paar simpele tips om alvast een paar scherpe foto's te maken? mvg Viljo kooij |
Peter 400D wrote: |
En dan rekeninghoudend met de cropfactor van 1.6 dan is het 500 x 1.6 = 800.
Gr. Peter |