Frank Dröge wrote: |
Alleen staat linksonder in het scherm van PS bij het doc.balkje "channels RGB Color".
|
Oh..... dan geeft hij "untagged RGB (8bpc) weer.... |
Quote: |
Wanneer ik dan "Save for Web & Devices" aanklik en "4-up" linksboven selecteer, zie ik linksboven"(original) inderdaad hoe hij zou moeten wezen. De jpg voorbeelden hiernaast zijn allemaal een tint donkerder/warmer.
Wanneer ik exporteer vanuit Lightroom op de standaard manier, dus sRGB, dan heb ik in Photoshop bij "Save for Web & Devices" / 4-up linksboven meteen een tint donkerder/warmer. |
Wanneer ik dan "Save for Web & Devices" aanklik en "4-up" linksboven selecteer, zie ik linksboven"(original) inderdaad hoe hij zou moeten wezen. De jpg voorbeelden hiernaast zijn allemaal een tint donkerder/warmer. |
Hoi Frank, Wat me ook nog te binnen schoot en waar het euvel eventueel ook kan liggen liggen is bij een "instelling in Save for web" zelf. Als de instelling niet op "use document colorfile" staat, dan heb je ook al kleurverschil. Maar zoals gezegd heb je zowiezo altijd kleurverschil tussen Tiff en Jpeg Hoop in ieder geval dat je er uit gaat komen. Groet, mike |
Hoi Frank, Wat me ook nog te binnen schoot en waar het euvel eventueel ook kan liggen liggen is bij een "instelling in Save for web" zelf. Als de instelling niet op "use document colorfile" staat, dan heb je ook al kleurverschil. Maar zoals gezegd heb je zowiezo altijd kleurverschil tussen Tiff en Jpeg Hoop in ieder geval dat je er uit gaat komen. Groet, mike |
Even een korte inleiding:
Ik fotografeer altijd in RAW en bewerk de foto's in Adobe Lightroom (1e versie). Daarna exporteer ik de foto naar Photoshop CS3 als JPG en sRGB. Daar verscherp ik hem even en sla ik hem op. Ik weet even niet wat er nu verkeerd gaat maar opeens zijn de foto's donkerder/warmer wanneer ik ze opgeslagen heb. Dus in PS vlak voor het opslaan zie ik het beeld dat ik wil hebben, na het opslaan is de opgeslagen foto opeens een stuk warmer getint. Dit had ik voorheen niet. Heeft iemand een idee wat mogelijk verkeerd is gegaan?? Alvast bedankt! |
Inge van der Wulp wrote: |
Het is dus beter om je camera altijd in RGB te zetten en niet in sRGB begrijp ik hier uit? |