Gender: Male Age: 46 Joined: 02 Oct 2013 Posts: 11 Location: Vlaams-Brabant, België
Posted: Thu 07 Aug 2014, 21:26 Post subject:
Hoi,
Ik gebruik de Kata tbl-800.. past de 500mm f/4 in, gemonteerd op een 1D IV body incl 1.4 TC met de zonnekap in schietklare stand. Wel geen ruimte voor een reservebody of lenzen.. das het enige nadeel aan deze uit de kluiten gewassen rugzak. Hopelijk heb je hier wat aan.
Groeten,
Hendrik _________________ 1DxII, 7DII, canon 600mm II, 100-400mm II, type III extenders
Gender: Male Age: 76 Joined: 24 Oct 2004 Posts: 78 Location: Alphen a/d Rijn
Posted: Fri 08 Aug 2014, 7:33 Post subject:
Hallo,
Om mijn Canon 500mm + Zonnekap + Extender + Camera klaar gemonteerd te kunnen vervoeren op de fiets, heb ik een Manfrotto Tripod Mbag 90P gekocht voor 8 tientjes .
Van een oude rugzak, heb ik de draagbanden verwijderd en mijn schoenmaker heeft ze op de Manfrotto Mbag gestikt.
Het geheel gaat nu als rugzak mee op de fiets en met mijn statief
op de bagagedrager ben ik een stuk mobieler.
De Manfrotto Tripod Mbag geeft een goede bescherming en is een
stuk goedkoper dan de meeste Fotorugzakken, die meestal ook niet
geschikt zijn om de hele combinatie gemonteerd te vervoeren. _________________ Canon - Olympus EM1-MKII + 300mm F/4.0
Klik op de video bovenaan het scherm voor een introductie.
Zelf gebruik ik, naast mijn gewone Lowepro AW fototas, met veel plezier de Tamrac 5793 Super TelePhoto Lens pack.
http://www.tamrac.com/products/supertelephotolenspack/
Dit is een compacte, smalle en supersterke rugzak waar mijn 500 + converter + body in past. (zonnekap naar binnen gericht) Aan de voorkant kan je ook een stafief kwijt. Deze tas geeft veel bewegingsvrijheid, geeft een snelle toegang tot de lens en is niet zo lomp en overmaats als de Lowepro 600 AW.
De tas is niet geschikt wanneer je van alles wil meenemen want verder kan je alleen nog wat klein spul kwijt.
Maar wanneer je bijv. een stuk wilt fietsen of een lange wandeling wilt maken en je beslist de telelens mee wilt nemen dan is dit de beste keus. Ook kan je aanhechtbare losse elementen erbij kopen voor evt. lenzen, flitsers etc.
En natuurlijk is het prettig wanneer je een systeem hebt waar de hele combinatie in past met uitstaande zonnekap, zodat je snel tot actie kan overgaan, maar als ik naar de momenten kijk dat dit de afgelopen jaren verschil had kunnen maken dan kan ik die momenten op 1 hand tellen. Normaal genomen loop ik, wanneer het gebied interessant is, toch al met de lens los aan mijn schouder. Dan kies ik liever voor een compact model om zo het vervoer zo prettig mogelijk te maken.
Gr
Frank _________________ Canon sinds januari 2014.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum