Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Sigma zoomlens 50-500
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 17 Jul 2006, 15:55    Post subject: Re: Sigma 50-500
Gerard Visser wrote:
Ik kocht een dag voor mijn vertrek naar Terschelling, op 9 juni, de Sigma 50-500 bij Foka te Rotterdam.
Die dag - nog thuis - deed de AF het op mijn Nikon D70 prima, hoewel het AF-M schuifje er anders uitzag dan in de handleiding (als ik mij goed herinner stonden er op de lens geen letters bij).
Eenmaal op Terschelling aangekomen deed de AF van de lens het niet meer.
Meteen na die vakantie de lens teruggebracht...en nu zit ik al weer 5 weken zonder, terwijl ik er wel rond de 1000 EUR in heb geinvesteerd, lens plus filter. Ergerlijk. Eigenlijk zou je n.m.m. meteen een nieuwe lens moeten meekrijgen, maar... hij wordt gezien als "gebruikt" en dus wordt het een reparatie.
Volgende week moet hij klaar zijn, ben benieuwd hoe het met dit exemplaar verder gaat...
groet
Gerard

Hmm 5 weken wachten is zeer vervelend. Ik heb mijn bigma enige tijd geleden ter reparatie moeten aanbieden ivm een defecte zoomlock en een schroefje wat vastzat in de lens waardoor ik niet meer kon zoomen. Ik belde na 2 weken of ze wisten hoelang het nog ging duren en toen vertelden ze me dat ie net klaargelegd was. Ben hem de dag erna gelijk gaan ophalen.
Blijkbaar hebben ze de lens ook nog opnieuw afgesteld ofzo want hij was veel scherper erna.
Was erg tevreden over de snelheid en service.
Overigens had ik de lens zelf weggebracht naar Amstelveen. Misschien scheelt dat ook nog een flink aantal dagen.
Back to top
Reply with quote

theo1957

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 17 Jul 2006, 16:06    Post subject:
Ik heb hier een nieuwe 50-500 besteld. www.cornevaniperen.nl

Hij kan de lens vrij snel leveren ( ca. 1 week) en voordat hij wordt opgestuurd, test hij de lens uitgebreid. Hij vertelde in een telefoongesprek dat van de 100 Bigma's er ca. 5-7 terug komen voor reparatie maar dat ligt niet hoger dan bij andere Sigma lenzen. Of het een verkooppraatje was weet ik ook niet. We wachten maar af!!

Theo van Woerden
Nikon 18-70 mm
Sigma 150 mm Macro
Back to top
Reply with quote

Hans van Agen

PostPosted: Mon 17 Jul 2006, 18:31    Post subject:
Tjonge .. wat een nare ervaringen mensen ..
Ik denk dat ik eindelijk eens een beetje mazzel heb, die van mij (ruim een week in gebruik) doet het in ieder geval tot heden feilloos .. maar je wordt van al die berichten wel onrustig!

Ik hoop dat het voor jullie snel en netjes wordt opgelost!
Hans
Back to top
Reply with quote

Gerard Visser

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 17 Jul 2006, 19:32    Post subject:
Ik hoop dat mijn lens er ook zo goed - en liefst ook beter- uitkomt, Dynamik!
Ik heb de lens ook zelf weggebracht, en toen ik na 3 wk (de beloofde reparatietijd) met Foka mailde hebben zij meteen Sigma gebeld: die zouden er die dag aan begonnen zijn....dat kan nog wel een weekje aanlopen dus.
Ik verwijt overigens Foka niet zoveel; de service is daar meestal wel OK.
Wat ik wel vreemd vind is hoe Sigma hiermee omgaat. Zeker als dit fenomeen bekend is bij Sigma - en dat kan dus niet anders - dan zou er m.i. van Sigma meteen een reactie moeten komen in de trant van: e.a.a. is bekend, produktiefoutje , we nemen hem meteen terug, onze excuses, wij doen ons best....alles komt goed... etc., etc.
En dan zou je ook een leenlens mogen verwachten, als goede klant? Of meteen een nieuwe?
Theo, Hans: het ziet ernaar dat het bij jullie dus goed gaat komen...of al goed is. Onrustig is het goede woord! Bedankt voor het medeleven & succes met jullie lenzen!

mtenbos

PostPosted: Sun 23 Jul 2006, 20:43    Post subject:
had/heb deze lens ook in mijn vizier maar die problemen met af is dat nu echt pech hebben of is dit een montage fout en zal deze lens het vaker hebben dus ook na een tijdje gebruikt te hebben want ik zit er niet op te wachten dat ik hem iedere keer terug moet sturen , nu is dat tijdens de garantie periode iets minder vervelend maar als dit na de garantie gebeurt en ik een lens van €1000,- defect heb vind ik het minder (en dit is zachtjes uit gedrukt)

groetjes marcel

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote

jankees
Guest

PostPosted: Mon 24 Jul 2006, 18:02    Post subject: lastig
Erg lastig dat je een lens moet opsturen ter reparatie. kan uit ervaring spreken.

Ik vind overigens een 5% a 7% uitval wel erg veel voor lens van 1000 euro. Wordt toch tijd dat Sigma de zaakjes beter voor elkaar krijgt.
Back to top
Reply with quote

ad

PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 21:55    Post subject:
op digiforum kwam ik ook al reactie's tegen van mensen die binnen 2 weken een kapotte AF hebben .

en dan weer de sigma 70-300mm reparatie 4a6weken .

beterschap zou ik zeggen .

gr ad .

Joopstra

PostPosted: Thu 14 Sep 2006, 10:56    Post subject:
ik heb vandaag dan eindelijk weer mijn 50-500 opgehaald bij Sigma en ze hebben hem alleen maar schoongemaakt. Dus de lakresten verwijderd. Toen ik vroeg of het probleem kon terug komen zeiden ze letterlijk: 'in principe niet'. Ik weet niet of bij dit antwoord een goed gevoel moet krijgen. Zeker niet als ik lees dat bij de meeste mensen de HSM vervangen is.

Komend weekend maar eens foto's schieten op de afsluitdijk en hopelijk levert het wat moois op. Als de lens het een hele middag volhoudt dan is dat al een hele verbetering Wink

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum