Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 04 Oct 2006, 21:40 Post subject:
dat van die statief-beugel vd 300 F4 is voor vogelfotografen misschien minder relevant omdat het effect vooral bij relatief lange sluitertijden speelt (voor zover ik het begrijp). Een vogel is bij 1/640s soms nog bewogen, puur door beweging van de vogel. ik meen dat het probleem met de statiefbeugel speelde onder 1/80s.
Heel bout gesteld: alleen dode vogels krijg je scherp op de foto bij sluitertijden langer dan 1/80s.
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Wed 04 Oct 2006, 22:08 Post subject:
Bengen jullie me weer lekker aan het twijfelen :(
Ik moet zeggen dat ik af en toe het gemak van een zoom wel mis dus vandaar mijn idee hierover. Ga er nog maar eens een nachtje over slapen. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Age: 65 Joined: 05 Jun 2004 Posts: 349 Location: Maarssen
Posted: Thu 05 Oct 2006, 19:11 Post subject:
Quote:
Bengen jullie me weer lekker aan het twijfelen
Ik moet zeggen dat ik af en toe het gemak van een zoom wel mis dus vandaar mijn idee hierover. Ga er nog maar eens een nachtje over slapen.
Ja Han, eigen schuld.
Had je maar twee in plaats van een goede foto's moeten maken, had je de tweede prijs ook gewonnen en had je de hele hoelehut kunnen inruilen van een 300-800.
Had je zoom, Sigma en een lange tele gehad.
Allen bedankt voor de reacties. Ik ga voor de nikon 300mm AF S IF ED F 4
Heb marktplaats bezocht met de advertentie aanbieding 300mm ED AF , ZONDER de typeaanduiding S. Wat is hier het verschil?. Heb inmiddels al een tweedehandese TC 14 E II AF S aangeschaft. Jammer Han dat je advertentie weg is. Heb het forum afgestruind maar kon hier geen antwoord vinden.
Mvg. Martine
Ligt eraan war naar toe rijden . Staat niet in je profiel waar je woont.Ik ga komend weekend naar Lauwersoog en hoop de lens dan binnen te hebben van vermoedelijk foto konijnenberg.
MVg. Martine
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 09 Oct 2006, 8:13 Post subject:
martine,
wellicht ten overvloede:
let op, een convertor voor AF-S past (zonder ingrijpende maatregel: vijlen) niet op lenzen zonder AF-S (dus de 300 AF - en AF-D - passen niet met jouw convertor).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum