Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Fri 08 Sep 2006, 10:35 Post subject:
Volgens mij had ik het al eens eerder gepost. Maar de tarieven zijn dus enigzins gewijzigd. Objectieven zijn van 4,3 naar 6,7% gegaan. Ik had ergens nog een bestandje op mijn pc staan;
Op de volgende artiekelen (cat 90) zit 4,3% heffing.
"90 Optische instrumenten, apparaten en toestellen; instrumenten, apparaten en toestellen, voor de fotografie en de cinematografie; meet-, verificatie-, controle- en precisie-instrumenten, -apparaten en -toestellen; medische en chirurgische instrumenten, apparaten en toestellen; delen en toebehoren van deze instrumenten, apparaten en toestellen 706"
Zoals panthera omschreef klopt het inderdaad. Ze slaan je aan op de TOTALE kosten. Tevens moet er nog een klein bedrag aan inklaringskosten worden voldaan. O ja, geef je goederen niet aan en halen ze het er tussenuit dan is de boete MINIMAAL € 222,- Aldus een ex collega die dacht via ebay goedkoop een dvd systeem voor in de auto te hebben gekocht. Ook 2e hands goederen zijn NIET uitgesloten van heffing! _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Age: 65 Joined: 05 Jun 2004 Posts: 349 Location: Maarssen
Posted: Fri 08 Sep 2006, 18:02 Post subject:
Hoi Hendrik,
Nogmaals, ik heb alleen geschreven wat de Douane heeft gezegd.
Wanneer jij van mening bent dat je 4,3% moet betalen, zal de Douane dat vast niet erg vinden, maar volgens de Douane zelf is het tarief 4,2% voor Analoge camera's en 0 (let goed op: 0,0%) op digitale toestellen.
Zoals jij het schrijft lijkt het in ieder geval dat er voor fototoestellen 4,3% moet worden betaald en dat is zeker niet zo.
Dit is overigens ook hetgeen ik van een Belgisch forum had gehaald. Ik was mij er alleen niet van bewust dat het uitsluitend om camera's ging die tegen het 0%'s tarief worden belast.
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Fri 08 Sep 2006, 20:08 Post subject:
Zoals ik aangaf zullen de tarieven wel gewijzigd zijn. Het stukje is ook niet van mij maar van de douane. Wij importeren zelf en deze gegevens stonden in een pdf'je van de douane. (Stukje stond ook tussen aanhalingstekens) Het is jaren 4,3% geweest maar zou nu best 4,2% kunnen zijn natuurlijk. Daar gaat het mij niet om. Ik wilde gewoon aangeven dat men moet oppassen. Dat digitale camera's nu zijn uitegzonderd is volgens mij nog niet zo heel lang. Dit is met meer goederen gebeurd zoals lcd / plasma schermen. De heffing is geschrapt omdat onze buurlanden ook geen heffing op dit soort artikelen hadden. Er was dan sprake van "oneerlijke concurrentie" wie dat soort dingen besluit vind ik weer vaag. Ik ken meer dingen die "oneerlijk" zijn. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum