Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 27 Jun 2007, 20:06 Post subject:
Hierbij nog een link naar een artikel van Les Zigurski, een fotograaf die veel Customfuncties heeft uitgeprobeerd op de Mark III en dat ook aardig weet te verwoorden. Misschien dat sommige van ons er hun voordeel mee kunnen doen.
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Sat 30 Jun 2007, 16:05 Post subject:
Mijn eerste bevindingen: SUPER!
Heb natuurlijk nog niets onder de knie wat betreft de uitgebreide mogelijkheden van de AF, maar gbruik hem nu als ik mijn 30D gebruikte, en dat gaat al minstens dubbel zo goed. Hoewel ik de camera kocht voor de AF zie ik nu toch meteen het hemelsbreed verschil in ruis (korrel) bij het hoge asa-gebruik. Ik heb de indruk dat deze camera steeds MINSTENS op 400 asa zal komen te staan. Ik maakte vanmorgen foto's met 800 asa (slecht, donker weer) en zie niet de minste korrel! zie hiervoor: (ik maakte ook hierom de foto zeer licht af, corrigeerde hem met + één volle stop in PS, normaal krijg je dan veel ruis, nu: vrijwel niets! ... en het is een crop van ongeveer 40 %!!!)
Het zijn mijn eerste bevindingen, maar ze zijn heel erg goed.
Verdere episodes volgen! _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Posted: Sun 01 Jul 2007, 21:56 Post subject: canon mark III
wel dat is , zij het wat flets toch een gestoken scherpe foto ,de haren van het konijn staan er scherp op . ik zou de foto wel eens onbewerkt , 1 op 1 willen zien , dat zegt iets meer over de camera en de lenzen .
Gender: Male Age: 43 Joined: 03 Feb 2005 Posts: 48 Location: Houtem, Belgïe
Posted: Wed 04 Jul 2007, 10:09 Post subject: 1D Mark iii
Zonet (4 juli, 10u30) naar de MarkIII gaan vragen in de Mediamarkt te oostende en prijs was opeens 3926 ipv de 3600 waarvan Rudy onlangs sprak...en ook niet voorradig. _________________ Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Posted: Wed 04 Jul 2007, 15:43 Post subject: canon mark III
wel michael
ik zou zeggen geen land vol , maar een wereld vol , anders gezegt ze mogen hem voor € 3600 leveren , en anders de groeten mediamarkt .
de mark III is momenteel een hype ,en dan is het erg op passen .rustig afwachten , en om je heen kijken . lijkt mij het wijste , maar wie ben ik .
O ja ik ben Leo
Vandaag heb ik de mijne gekregen. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om er eens flink mee te spelen en de AF aan de tand te voelen. Ik zal mijn ervaringen natuurlijk met jullie delen. Een upgrade van 350D naar 1DmkIII....Het kostte een schone onderbroek.
Ik hoop veel te kunnen laten zien de komende tijd (jaren)
groet
Gerrit Jan _________________ Canon 1D mk III. Canon 500 f/4L IS US + Canon 1.4 II extender op eenpoot.
Posted: Fri 06 Jul 2007, 0:32 Post subject:
In de laatste nieuwsbrief van Arthur Morris beschrijft hij het gebruik van zijn 1Dmk3 tijdens een trip naar Antarctica, hij is erg tevreden!
http://www.birdsasart.com/bn235.htm
Bart. _________________ Canon eos 20D/40D, 300/4.0Lis, 500/4.0Lis, 1.4x en 2.0x extender II.
Posted: Fri 06 Jul 2007, 20:04 Post subject: Arthur Morris
Maar.... Zoals terecht werd opgemerkt op de dpreview site: Arthur Morris staat blijkbaar WEL op de 'pay-roll' van Canon. Niet helemaal objectief verslag misschien?? Wie weet....
Zeker is het haast (gezien de vele verslagen) dat de snelheid van 10 beeldjes p/seconde er aan toe draagt dat in sommige gevallen (veel zonlicht, egale achtergrond) de autofocus moeite heeft om het tempo (van naar camera toe bewegende objecten) vast te houden, wat schijnbaar leidt tot onscherpe 'tussen'shots.
Hoe dan ook, ik kan geen 4000 euro neerleggen voor een body dus ik zal het nooit en te nimmer kunnen testen. 2e hands mkII'tje wellicht voor een leuk prijsje.... Iemand? _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Fri 06 Jul 2007, 21:43 Post subject:
het is toch wonderlijk he, zo knap als een fabriek een camera kan maken, en vooral relatief veel mensen die zich deze camera kunnen veroorloven. We zijn enorm rijk.
Eigenlijk: de 10D en de D70 waren al geweldig voor de prijs. Maar de huidige generatie camera's van 400d / d40 tot dit canon-geweld slaat natuurlijk alles qua prijs/kwaliteit.
Je kan het Morris bijna niet kwalijk nemen mocht ie bevooroordeeld zijn.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum