Het is alweer een tijdje geleden, en niet echt een blunder, maar meer een stommiteit. Door een aantal recente posts kwam dit topic echter weer in mijn beeld, en ik gun jullie toch ook een beetje leedvermaak.
Ik had vorig jaar het plan om naar het vogelfestival in de OVP te gaan. Gezien de stands daar (oa Nikon) wilde ik mijn spullen maar meenemen, wellicht was er een objectief het bekijken op mijn body waard. Eerst mijn (nieuwe) rugzak met D200 body met daarop mijn nieuwe Sigma 500, converter, 17-55, 70-200, tussenringen, flitser, filters en nog wat kleine troep zoals geheugenkaarten. Bij de auto onder de carport ontdek ik dat mijn autosleutels nog binnenliggen. Ik zet de tas tegen de passagierskant van de auto en loop naar binnen, pak meteen nog wat zooi zoals statief mee die ik achterin de auto gooi. Ik stap in en wil wegrijden, en ik voel weerstand bij mijn rechtervoorwiel. De rechtervoorkant van de auto komt zelfs omhoog. Ik denk aan een vastgeslagen rem en zet het contact uit, stap uit en loop om de auto heen. Ik zie dat het rechtervoorwiel OP mijn gevulde fototas staat. Ik voel het bloed uit mijn hoofd wegtrekken. Geen andere optie dan weer instappen en van de tas afrijden, weer naar voren. Aldus gedaan, en de tas van onder de auto vandaan getrokken. Na inspectie blijkt alleen de zonnekap van de sigma 500 verbogen (deze zat achterstevoren op het objectief). Verder zelfs geen barst in een filter.
Na wat wrikwerk de zonnekap enigszins terug kunnen buigen, zodat hij van de lens afkon. Hierna heb ik het nog verder kunnen herstellen, zodat ik hem nu nog gewoon kan gebruiken, hoewel het op- en afzetten een beetje stroef gaat. Tsja, dat is dan een reminder om de tas niet meer naast de auto te laten staan.
Groet, Jan