Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Blunders
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 16 Sep 2007, 19:39    Post subject:
vanmiddag in mijn "schuiltentje" meer een gepimpt vistentje met wat gaten en een lens die er uitsteekt..maargoed het doet het trucje..
ik zat te wachten op de ijsvogel die al tijden op mijn lijstje staat.. bij aankomst had ik hem al zien landen op een tak.. maar na 1 uur in het tentje gezeten te hebben en niks gezien te hebben begon ik me te vervelen..ik pak mijn telefoon en zet de camera van mijn telefoon op filmstand..ik zet hem in de zoeker en begin met filmen.. volkomen nutteloos maarja..ik verveelde me en ik zat te wachten tot de ijsvogel langs kwam.. maargoed..op een lang verhaal niet nog langer te maken..het filmpje zegt meer dan 1000 woorden
en toen ik mijn telefoon weer neerlegde vloog de ijsvogel weer weg..warscheinlijk omdat ik in mijn haas mijn telefoon niet zo zachtjes neerlegde
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 16 Sep 2007, 19:41    Post subject:
haha, maar wel een grappig filmpje, ach ja je kans komt nog wel.

Joep Tomlow

PostPosted: Sun 16 Sep 2007, 20:04    Post subject:
hahahaha, zou mij dus nooit overkomen Wink
Vooral grappig dat je kunt zien dat de telefoon in haast wordt neergegooid Very Happy

Ik vind het van een gezonde dosis zelfspot getuigen dat je deze aan ons laat zien, compliment hoor! En zoals Lesley zegt; je kans komt heus nog wel, het zijn zeer honkvaste vogeltjes (getuigen de OVP).

Art

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 16 Sep 2007, 20:10    Post subject:
Leuk filmpje Laughing
Al is het eigenlijk ongepast om daar om te lachen. Embarassed
Shit zeg wat balen, maar je hebt hem in ieder geval op film
Je bent al verder dan ik.
Ga gewoon door, dan zien we binnekort vast wel een fraaie IJsvogel van jou p BP.

groeten Art
Back to top
Reply with quote

jornn_-

PostPosted: Sun 16 Sep 2007, 20:59    Post subject:
haha ik heb hem er wel opstaan hoor :p maar vond hem niet echt bp waardig
kijk zelf maar
maargoed.. het was daar donker enzo..volgende keer zet ik een tak in het midden, daar is het iets lichter ^^ het was mijn eerste keer ijsvogel en schuiltentje dusja..
Back to top
Reply with quote

schiedammer

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 17 Sep 2007, 13:29    Post subject:
Leuk topic. Van de zomer lagen wij met onze boot voor anker bij Tiengemeten. Is altijd leuk, weleens een paar dagen genoten van een boomvalk die daar zijn jachtboom had.
Maar goed, deze keer waren er een aantal bruine kiekendieven te bewonderen. Een jong en drie (jonge?) vrouwtjes. Het gekke was dat de vrouwtjes samen het jong leken weg te jagen. Ik hoorde dan het jong piepen en zag hem met z'n poten uitgestrekt boven de vrouwtjes vliegen.
Meestal vrij ver weg uiteraard. Je mag niet dichtbij voor anker gaan.
Maar één keer kwam het jong met zijn belaagster vlak achter de boot. Nou heb ik maar een simpel fototoestelletje maar dit was zo dichtbij, dat had moeten lukken. Alleen lag natuurlijk mijn fototoestel in de kajuit!
Groet
Sonja
Back to top
Reply with quote

jornn_-

PostPosted: Wed 24 Oct 2007, 18:14    Post subject:
niet echt een super blunder, maar wel erg jammer
heb je eindelijk een 40D die 6,5 fps schiet.. heb je geen goede lens ervoor
en alweer een filmpje :p
Klik
de kwaliteit is niet super, maar het was een staartmees
Back to top
Reply with quote

Hendrik

PostPosted: Thu 25 Oct 2007, 20:21    Post subject:
Lang verhaal, pas ter publicatie over een paar maand maar nu al op birdpix (kon wel in de sales zitten, o ja zit ik ook)

Maandag 13-08. ’s Avonds even snel naar de plasjes langs de N31 in Harlingen. Mijn neef Arend vlug opgepikt. Die had me zaterdag 7 keer geprobeerd te bellen omdat er een blonde ruiter zat. Ik zat echter in het Lauwersmeergebied op dat moment. Het was al flink aan het schemeren dus de telelens hoefde niet mee bepaalde ik. Er zit in Harlingen bijna toch nooit wat (blonde ruiters even daargelaten)en de afstand voor een foto is eigenlijk ook veel te groot. Arend vond dat geen slim idee want er was ruimte zat in de auto. Ook mijn broer Pieter vond dat de telelens mee moest maar ik had er even schoon genoeg van. Afgelopen zaterdag van 7.30u t/m 21.00u met dat zware onding lopen zeulen. Ik kreeg weer spierpijn als ik er aan dacht. Voor de gein zei ik nog even dat als je de apparatuur niet meeneemt je wel eens wat speciaals kon tegenkomen. Ik zag de meerkoeten al voor me zitten. In ieder geval, toen we aankwamen zaten er redelijk wat stelten. Het rechterplasje stond grotendeels droog, iets wat ik nog nooit eerder had gezien. Verrukt begin je dan te speuren naar iets speciaals. Helaas niks te vinden. Wel zaten er tientallen krombekstrandlopers die mooi te bekijken waren. Samen met vele rosse grutto’s en een groot aantal wulpen. Ook was de grauwe franjepoot er maar die zie je tegenwoordig bijna elke keer als je daar zit. Op een gegeven moment begin je de lucht maar eens wat af te scannen op 20x met de telescoop. Er vloog van alles. Zo ontdekte ik al snel een dwergmeeuwtje en even later ook nog 2 zwarte sterns. Opeens had ik een vage stern in beeld. D.w.z. voor mijn idee een grote stern, ruiend naar winterkleed maar met een geheel zwarte, dikke korte snavel. Ik miste het gele puntje en ook de maat klopte niet. Ik raakte hem kwijt en dacht van laat maar zitten. Zal wel een mislukt exemplaar geweest zijn. Ik vertel lekker niks, wat niet weet wat niet deert. Er zat al een tijdje een vogelaar op de zeedijk achter ons. Wij waren de weg overgestoken om dichterbij te komen. Komt die meneer plotseling onze kant opgelopen na een kwartier. Ik had geen idee wat hij moest. Wel zag ik dat hij zijn uitrusting achterliet op de dijk. Als het maar blijft staan dacht ik nog. Met een scheef oog hield ik zijn telescoop in de gaten. Waarom kwam hij zo overhaast naar ons toe? Kwam hij ons wegsturen? `t Is toch echt berm aan de openbare weg waar we hier staan. “Jongens, hebben jullie de lachstern al gezien?” Ik trok zo wit weg als een ivoormeeuw. Die had ik moeten ontdekken! Ik vroeg stoďcijns of hij het wel zeker wist en dat we wel veel visdiefjes, 2 zwarte sterns en een dwergmeeuw hadden. “Een adult en een juveniel met een ring, tussen de kokmeeuwen”, was het. Toch maar even kijken. Ik kreeg het steeds warmer en moest al aan het commentaar van mijn “collega’s” denken. Ik ben namelijk “de kenner” en dreun de soorten op als zij niks nieuws meer kunnen ontdekken of weten te determineren. Oh nee he, daar zit mijn “vage stern” tussen de kokmeeuwen. Daarnaast zit een zeevogelachtig iets wat lijkt op een mini wenkbrauwalbatrosje. En deze begint te bedelen. Oeps… Ik kon er niet bepaald om lachen. Het kwam erop neer dat ik met grote haast naar huis ben gereden om alsnog de telelens te halen. Je moet immers een bewijsplaatje hebben want wie gelooft nou dat er 2 lachsterns, op de grond en dat in Harlingen zitten? Eenmaal terug was het bijna donker. Voor de kenners, de foto moest gemaakt worden op iso 800 (edit, 350d toen nog) en dat op 1/30e van een seconde op 1176mm. Die zullen we hier dan ook maar niet plaatsen maar als bewijsfoto was het net voldoende. En ja, in het vervolg gaat de lens standaard mee.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Thu 25 Oct 2007, 21:25    Post subject:
ik plaats net een foto van een blauwe rotslijster met in de naamsvermelding een kleine zwartkop. Ook een blunder, toch.
Back to top
Reply with quote

JoopG

PostPosted: Thu 25 Oct 2007, 22:42    Post subject:
@Hendrik:
Mijn moeder heeft het mij altijd al voorgehouden: je kunt beter ergens mee dan erom verlegen zitten... Rolling Eyes

Groet, Joop

You can't shake hands with a clenched fist (Indira Ghandi)
Back to top
Reply with quote

Weijtse Torenstra

PostPosted: Tue 27 Nov 2007, 21:57    Post subject:
beste liefhebbers... er is trouwens een perfect programmatje om verloren gegane foto;s te recoveren van je card... het heet dus recovah. zeldf een keertje er erg mee geholpen Smile
Back to top
Reply with quote

jornn_-

PostPosted: Tue 11 Dec 2007, 23:19    Post subject:
tis toch wat. ik moet de vogels gaan filmen joh.. de ijsvogel verschijnt als ik film, staartmezen zitten voor mijn raam te bidden op1 meter afstand als ik fotos maak.

en nu alweer, staartmezen op 20 centimeter afstand van mij.
tsja, kijk zelf maar
als ik dan toch bezig ben. komt er ook nog een goudhaantje op het dak zitten kijken wat er te beleven valt
Ook deze kun je bekijken

wat is de blunder ? ik had heel mooie portretten kunnen maken als ik een redelijke lens had. maar helaas zaten ze te dichtbij voor mijn 400mm Sad
Back to top
Reply with quote

Hendrik

PostPosted: Tue 11 Dec 2007, 23:47    Post subject:
Hmm, toch dan maar eens een 70-200 er bij? Ze komen dichtbij genoeg!
Back to top
Reply with quote

jornn_-

PostPosted: Wed 12 Dec 2007, 8:56    Post subject:
Hendrik wrote:
Hmm, toch dan maar eens een 70-200 er bij? Ze komen dichtbij genoeg!

haha ik had mijn 70-200 4 ingeruild voor de 400 5.6 :p
ja binnekort ga ik weer een 70-200 kopen
Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

PostPosted: Fri 28 Dec 2007, 16:09    Post subject:
Ik heb er weer 1 voor mijn eigen topic:

vandaag in de haven van Lauwersoog,zie ik een groepje Sneeuwgorzen badderen. Lekker zonnetje erbij, zo'n 8 meter van de beestjes af plat op de buik....en maar knippen en knippen..badderen,vechten...alles had ik op de plaat.
Uiteindelijk was de show afgelopen,bleek mn camera op handmatige belichting te staan: iso 400, f 5.6 bij 1/100 sex Eh?
Jullie snappen het al: alles zwaaaaar overbelicht......toen heb ik mezelf toch weer even behoorlijk vervloekt met die K*tcamera van me :-p

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

R.D.
Guest

PostPosted: Thu 31 Jan 2008, 8:45    Post subject:
Ben ik al een aantal zondagen op zoek naar een gelukkige toevalstreffer met DE buizerd uit de omgeving (meest dichtbij was toen ik 'm, vergezeld van een oude Sigma tele zonder AF, tussen de bomen zag vliegen op zo'n 40 meter..) kom ik 'm afgelopen zondag eindelijk 'ns tegen terwijl ie op rustig op een tak zit op zo'n 20 meter. Maar laat het nou net een van die zeldzame keren zijn dat ik had besloten om de dslr thuis te laten omdat het ook wel eens comfortabel zou zijn om een stukje te wandelen zonder kilolens Confused

Enigste 'wapen' dat ik bij me had was een Fuji F30 die ik maar op filmen heb gezet om toch nog een glimp op te vangen maar als je de opname ziet zou het net zo goed een flinke duif kunnen zijn Crying or Very sad

"next time Gadget"
Back to top
Reply with quote

Froggies

PostPosted: Thu 27 Mar 2008, 9:42    Post subject:
john.bre wrote:
bij mij was het nog erger, ik had in 2006 een vacantie op lesbos gemaakt en op de eerste dag kreeg ik de kans om perfect ( met juiste licht, afstand , compositie,houding,enz.)parende spaanse mussen te fotograferen met mijn nieuwe 20d camera enkele maanden in mijn bezit toen. s,avonds wilde ik ze nog even bekijken voor ze op de geheugentank gingen. toen per ongeluk op de wissen knop gedrukt weg alle foto,s van de eerste dag en natuurlijk ook deze volgens mij topfoto.
is me later noooooit meer overkomen!!! nu leer ik eerst de camera kennen bij een nieuwe om herhaling te voorkomen!
groeten john

John die foto's waren wel simpel te redden geweest met een stukje software.
40-150mm f2.8
300mm f4.0
Back to top
Reply with quote

Patrick Lemmens

PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 19:10    Post subject: das pech, pittenzak weg
tja, eindelijk denk ik dat ik misschien eens bovenaan kom te staan..... waarmee? met de blunder van de dag. Vanochtend eindelijk weer eens goed weer en tijd om in het veld te gaan vogelen en fotograferen. De laatste tijd erg druk met broedvogelinventarisatie en dan kom ik wat minder toe hieraan helaas. Dus erg druk bezig vanmorgen met vanalles en nog wat, onder andere een paar welwillend graspiepers (worden zsm. geplaatst). maar goed ik zag verder op een aantal futen bezig met baltsen, buitenkansje dus. ernaartoe gewandeld en daarna terug naar de auto.

Vervolgens onderweg naar huis opeens de schrik van mn leven, een klap (raampje had ik beetje openstaan) en in een flits zie ik....... op een drukke weg mn pittenzak op de weg vliegen, openscheuren en alle pitten (mais) op de autoweg. Gelukkig reed er op dat moment niemand achter me, maar ik had dus toen ik naar de futen liep de zak op t dak laten liggen.

Meest frapante was dat ik al ruim 10 minuten aan t rijden was toen hij er vanaf vloog en uit welkaar spatte.....

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 19:32    Post subject:
OK, eentje waar ik nog niet helemaal van ben bijgekomen:
Vorige week ging ik voor een uurtje het park dicht bij mijn huis in en om eens wat dichtbij plaatjes te kunnen maken had ik mijn 600 mm lens op monopod meegenomen. Ik dacht nog: zal ik mijn rugzak met de rest meenemen, maar besloot dat maar niet te doen vanwege al dat gesjouw. Prachtig licht, dus 300 mm met 1,7 TC had prima gewerkt, maar laat maar. Vliegen er op een gegeven moment ca. 10 minuten lang twee vleermuizen op klaarlichte dag op een meter of vijf boven mijn hoofd. Om ze in beeld te krijgen met een 600 mm op monopod lukte me precies een keer en toen ging de autofocus de verkeerde kant op om te zoeken, zodat ik ze geluk weer kwijt was. Misschien was het met mijn 300/1,7 TC combinatie ook niet gelukt, maar eigenlijk weet ik voor 99% zeker dat ik dan fantastische platen had kunnen schieten. En dat terwijl mijn vader altijd zei: beter mee verlegen dan om verlegen Brick wall
Back to top
Reply with quote

SuperJan

PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 19:54    Post subject:
Het is alweer een tijdje geleden, en niet echt een blunder, maar meer een stommiteit. Door een aantal recente posts kwam dit topic echter weer in mijn beeld, en ik gun jullie toch ook een beetje leedvermaak.
Ik had vorig jaar het plan om naar het vogelfestival in de OVP te gaan. Gezien de stands daar (oa Nikon) wilde ik mijn spullen maar meenemen, wellicht was er een objectief het bekijken op mijn body waard. Eerst mijn (nieuwe) rugzak met D200 body met daarop mijn nieuwe Sigma 500, converter, 17-55, 70-200, tussenringen, flitser, filters en nog wat kleine troep zoals geheugenkaarten. Bij de auto onder de carport ontdek ik dat mijn autosleutels nog binnenliggen. Ik zet de tas tegen de passagierskant van de auto en loop naar binnen, pak meteen nog wat zooi zoals statief mee die ik achterin de auto gooi. Ik stap in en wil wegrijden, en ik voel weerstand bij mijn rechtervoorwiel. De rechtervoorkant van de auto komt zelfs omhoog. Ik denk aan een vastgeslagen rem en zet het contact uit, stap uit en loop om de auto heen. Ik zie dat het rechtervoorwiel OP mijn gevulde fototas staat. Ik voel het bloed uit mijn hoofd wegtrekken. Geen andere optie dan weer instappen en van de tas afrijden, weer naar voren. Aldus gedaan, en de tas van onder de auto vandaan getrokken. Na inspectie blijkt alleen de zonnekap van de sigma 500 verbogen (deze zat achterstevoren op het objectief). Verder zelfs geen barst in een filter.
Na wat wrikwerk de zonnekap enigszins terug kunnen buigen, zodat hij van de lens afkon. Hierna heb ik het nog verder kunnen herstellen, zodat ik hem nu nog gewoon kan gebruiken, hoewel het op- en afzetten een beetje stroef gaat. Tsja, dat is dan een reminder om de tas niet meer naast de auto te laten staan.

Groet, Jan

Gideon Bolink

PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 20:47    Post subject:
Na 20 minuten fietsen en 15 minuten lopen kwam ik eindelijk aan op mijn nieuwe ijsvogel stek. Had al een stok geplaatst.
Mijn netje opgehangen, statief op gezet en camera erop.
Binnen 30 seconde kwam de IJsvogel al op de stok zitten. Ik dus heel gauw de camera aan en wou klikken.

Geen CF. lag nog thuis Sad

#Mad #Mad #Mad
Back to top
Reply with quote

Tim de Boer

PostPosted: Sun 06 Apr 2008, 21:13    Post subject:
@leo Ik vraga het me af o het gelukt was, ik heb vrijdag ook nog een minuut of vijf een vleermuis jagend gehad overdag maar met mijn 100-400 kon ik op verschillende brandpunten weinig van maken, ook niet met flitser. Beesten bewegen veel te onregelmatig om er iets van de maken...
Reply with quote

Hendrik

PostPosted: Mon 07 Apr 2008, 21:19    Post subject:
Dingetje wat ik momenteel wel eens wil vergeten: distance knopje op mijn lens.

Shit, waarom krijg ik die kl##te staartmees nou niet scherp nu die net mooi dichtbij is gekomen en vrij in beeld hangt te bungelen? Huh? Rotcamera, aan-uit-aan. What the f##ck! (Begint nu zo hard te vloeken dat de staartmees van schrik omkijkt.) Doe eens een stapje achteruit, hmm scherper. Nog een stapje, hmmm weer scherper. Wel......... nog meer....... de ......... met......... Oh, wacht ff. Ja, knopje vergeten. Damn. Mees ondertussen weggedoken in dicht struikgewas.....
Back to top
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Mon 07 Apr 2008, 21:26    Post subject:
@ Hendrik:
maar als je dat &##&*knopje op full laat staan, krijg je die staartmees wel scherp, maar is die overvliegende havik al lang voorbij voordat je camera er op heeft scherpgesteld, dus dat knopje toch maar af en toe gebruiken.
Back to top
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

PostPosted: Sun 01 Jun 2008, 21:36    Post subject:
OK, andere categorie blunder, maar wel pijnlijk:
ga gisteren met vrouw en kinderen met fietsen mee de trein in om ergens een fietstochtje te maken met mogelijk wat fotokansen. Vlak voor we bij het uitstapstation zijn moeten de kinderen nog even plassen. Vervolgens de stress van het veilig uit de trein krijgen van twee kinderen en drie fietsen. Pfft, alles gelukt. O nee, toch niet, de trein rijdt weg en mijn rugzak ligt er nog in. Tot nu toe weet gevonden voorwerpen nog van niets, dus ik ben bang dat ik sneller dan gepland over moet gaan stappen op de D300 #Mad
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum