buzzz3d wrote: |
Hoi Peter,
Bij de 40D zijn alle AF punten cross-type, het center-point is speciaal in de zin dat hij bij een F2.8 (of snellere) lens ook nog voor diagonale lijnen gevoelig is. Het center point is dus een speciaal geval en daar ligt ergens ook het probleem. Bij objectieven tot en met F5.6 werkt het centrale punt inderdaad erg goed, daarboven wordt AF niet ondersteund door Canon (bij de non-pro bodies) dus zal er waarschijnlijk ook wel geen oplossing voor komen.. |
reneadelerhof wrote: |
Sinds kort heb ik de Canon 400/5.6 en ik gebruik de lens ook wel eens in combinatie met mijn Kenko 1,4 convertor. Met mijn 400D heb ik dan geen AF meer, maar de combinatie blijft wel scherp! Qua scherpte zie zie het verschil met en zonder convertor bijna niet. Wat mij wel direct opviel is dat de kleuren minder mooi zijn als ik de converter ertussen doe; Strakblauwe lucht wordt een beetje paarsig. Daarnaast krijg je wat met Chromatische abberatie. |
jpjp wrote: |
Denk dat je diep teleurgesteld zal zijn met een 2X op de 100-400mm ![]() |
Inges07 wrote: | ||
Hahaha. Ja dat dacht ik ook en daarom heb ik in eerste instantie ook nee gezegd :) Maar mijn vraag was dus of de AF bleef werken en niet of ik er blij mee zou zijn :P |
Jan Hendriks wrote: |
Ik heb jarenlang gewerkt met achtereenvolgens de 300D, 350D en een 30D met daarop de 400mm L 5.6 plus de goedkope Tamron 1.4x converter. Deze converter geeft niet aan de camera door dat de minimum lensopening dan F8 is geworden zodat de AF op die camera's nog redelijk bleef werken. Echter met de 40D is dat een stuk slechter geworden. De AF heeft dan wel een seconde ofzo nodig om te focussen. Dus ik gebruik de converter niet zo veel meer, hooguit voor zittende vogels, ver weg. Ik neem aan dat het met een 2x converter niet veel beter zal gaan om niet te spreken van helemaal niet. Jan |
Quote: |
Bedankt voor dit duidelijke antwoord! Ik heb er dus goed aan gedaan om het aanbod af te slaan. Ik stop het geld wel in een potje om te sparen voor een 500mm. Tot die tijd ga ik gewoon flink oefenen met de mm die ik wel tot mijn beschikking heb. Bedankt! |
Zelf hoop ik dat Canon eens een 500mm 5.6 IS zal uitbrengen. Maar waarschijnlijk wordt dat wel met St.Juttemis. ![]() |
Zelf hoop ik dat Canon eens een 500mm 5.6 IS zal uitbrengen. Maar waarschijnlijk wordt dat wel met St.Juttemis. |
Inges07 wrote: |
Misschien is dit wat? Is ook een 5.6 en je komt nooit meer wat te kort (gelukkig staat de prijs er niet bij)
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Objectieven/Fixed_Focal_Length/EF_1200mm_f56L_USM/index.asp |
JoopG wrote: |
Om en nabij de 100.000 Euri ![]() ![]() |