Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Whow!!!! De D300 is binnen!!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 29 Nov 2007, 17:18    Post subject:
Hm ik heb de D300 bij fotoquelle bestelt . ben benieuwd hoe dat gaat aflopen . Als de lenzen bij hun ook zo leuk geprijst zijn koop ik die er ook nog bij . Maar dat moet ik nog uitzoeken . ik verwacht een zeeeeer lange levertijd . Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
Reply with quote

SuperJan

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 8:16    Post subject:
Ik heb hem net ook maar bij Foto Quelle besteld. Ik was even bang dat ik vooraf moest betalen, terwijl ze nog niet op voorraad zijn. Dat blijkt niet zo, je kunt hem ophalen bij diverse DA-drogisterijen in het land en daar afrekenen. Er kwam nog een euro of 9 bij aan handlingkosten.
We gaan wel zien wat het wordt Smile

Groet, Jan

Andrew George

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 9:13    Post subject:
Sample photos

http://www.imaging-resource.com/PRODS/D300/D300A7.HTM

http://www.agfoto.nl
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 13:15    Post subject:
Ik kreeg in de bevestigingsmail die ik kreeg . Vermeld . Dat als de prijs zou wijzigen . Ik hem dan voor de opdat moment laagste prijs zou krijgen ., Dat houd dus in , Dat als nikon nederland fotopquelle onder druk zou zetten om de prijs naar boven toe aan te passen . Ik ook meer zou moeten gaan betalen . Ik heb ze terug gemailt , dat als de prijs omhoog gaat ik de order per prijswijziging naar boven toe zou annuleren . En inderdaad je kunt hem netjes bij de drogisterij om de hoek op halen . Scheelt een hoop gereis .we wachten af . Ik verwacht de camera niet eerder dan over 2 A 3 maanden na 5 maanden annuleer ik de order .
Back to top
Reply with quote

SuperJan

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 16:38    Post subject:
In mijn mailtje van Quelle stond het volgende:
Quote:
Wanneer er in de tijd tussen plaatsing en uitlevering van uw bestelling een prijswijziging doorgevoerd wordt zal Foto Quelle uitgaan van de laagste verkoopprijs vanaf het moment van uw bestelling!

Dit betekent volgens mij dat als de prijs gaat stijgen, je de huidige prijs (€1599) betaalt, en als de prijs daalt, je die lagere prijs betaalt.
Sterker nog, als nu de prijs daalt tot zeg €1500, vervolgens stijgt tot €1950, en je hebt besteld voor €1599, dan betaal je uiteindelijk €1500. Lijkt me een goede deal, als ze tenminste binnen afzienbare tijd kunnen leveren.

Groet,
Jan

bert schoemaker

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 17:55    Post subject:
de D300 lijkt mij een mooie camera.maar ik wacht eerst nog op de foto's die geplaatst worden en de testberichten af voordat ik er één koop.
het is toch nog een behoorlijk bedrag die je er voor moet betalen.
Reply with quote

Andrew George

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 17:57    Post subject:
Quote:
de D300 lijkt mij een mooie camera.maar ik wacht eerst nog op de foto's die geplaatst worden en de testberichten af voordat ik er één koop.
het is toch nog een behoorlijk bedrag die je er voor moet betalen.
Hetzelfde hier en ik wel binnenkort een andere camera wil nog..alhoewel de D300 me nog steeds teleursteld in de ruisonderdrukking t.o.v het detail en de D3 toch nog erg ver daar boven staat naar mijn gevoel.

Nog een linkje..
http://www.kenrockwell.com/nikon/d300.htm

Back to top
Reply with quote

Edwin Kats

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 18:15    Post subject:
Vanmiddag mijn D300 opgehaald in Groningen. Ik mocht de camera meenemen voor 1779 Euro. Ook heb ik de MB-D10 erbij gekocht en met goede oplaadbare batterijen kwam ik op 8 beelden per seconde. Dat klinkt als muziek in de oren. Morgen is het weer redelijk geloof ik en hoop dan de eerste serieuze beelden te mogen schieten.

gr. Edwin Kats
markins M20 balhoofd
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 18:24    Post subject:
De foto,s van ken Rockwell zijn niet je van het . Echter ik heb op diverse fora hele mooie shoots van de D300 gezien . Alleen in de hoge iso,s blijft hij achter bij de D3 . Maar dat mag ook wel gezien het prijsverschil met de D300 . Als er geen verschil zou zijn , Dan zit er ergens iets niet goed .
het zij in de prijs . Het zij in de camera . of het zijin de marketing van Nikon In alle gevallen heb ze daar echter nog niet op kunnen betrappen .
dus zal de D300 op een aantal punten wezelijk verschillen met de D3 . Ik
ben er van overtuigd . Dat D300 voor velen van ons een heel aardig speeltje zal blijken te zijn . waareen ieder van ons op zijn manier veel
plezier aan zal beleven . ben wel benieuwd hoe de D300 zich zal gedragen met leica lenzen . de extenders laat ik ombouwen naar nikon vatting .En dan is het proberen . Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat aflopen

met vr gr
leo

Last edited by Gert-Jan on Fri 30 Nov 2007, 18:31; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 18:31    Post subject:
cervusnl wrote:
Vanmiddag mijn D300 opgehaald in Groningen. Ik mocht de camera meenemen voor 1779 Euro. Ook heb ik de MB-D10 erbij gekocht en met goede oplaadbare batterijen kwam ik op 8 beelden per seconde. Dat klinkt als muziek in de oren. Morgen is het weer redelijk geloof ik en hoop dan de eerste serieuze beelden te mogen schieten.

gr. Edwin Kats

Succes Edwin met de aankoop. Ik kon helaas de MB-D10 er nog niet bij krijgen maar heb inmiddels ook de EN-EL4a batterij met lader MH-21 plus de benodigde deurtje er bij besteld zodat ik kompleet ben als hij binnenkomt a.s. week.

Golf-man
Reply with quote

Andrew George

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 18:38    Post subject:
http://www.pbase.com/loukay8/d300_shots

http://www.noendpress.com/pvachier/cameras/nikon_D300.php

Quote:
De foto,s van ken Rockwell zijn niet je van het . Echter ik heb op diverse fora hele mooie shoots van de D300 gezien .

Meer links zijn welkom!

Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 18:59    Post subject:
Ik heb er twee gekocht en mijn D80 ingeruild. De gewone nederlandse versie voor de nederlandse prijs van 1949. Dus met twee maal NX Als iemand NX wil kopen voor een zacht prijsje dan hoor ik het wel. Het gaat alleen om een serial de versie moet je downloaden.
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 21:28    Post subject:
Huib Tom wrote:
Ik heb er twee gekocht en mijn D80 ingeruild. De gewone nederlandse versie voor de nederlandse prijs van 1949. Dus met twee maal NX Als iemand NX wil kopen voor een zacht prijsje dan hoor ik het wel. Het gaat alleen om een serial de versie moet je downloaden.

Dat wordt dubbel plezier! Succes er mee!

Golf-man
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Fri 30 Nov 2007, 21:35    Post subject:
agfoto wrote:
http://www.pbase.com/loukay8/d300_shots

http://www.noendpress.com/pvachier/cameras/nikon_D300.php

Quote:
De foto,s van ken Rockwell zijn niet je van het . Echter ik heb op diverse fora hele mooie shoots van de D300 gezien .

Meer links zijn welkom!

er staat in het forum van fotoapparatuur.nl wel het een en ander.
o.a. een vergelijking tussen d200 en d300.

D300 is overduidelijk de moeite wel waard, als je regelmatig tegen iso-beperkingen van je d200 aanloopt. Ook om een paar andere redenen, zoals snelle autofocus, met name doordat je de EN-EL4 kan monteren in de batterijgrip. Die accu is veel krachtiger dan de EN-EL3(e). Zelf ben ik er nog niet aan toe mijn d200 te upgraden. misschien uit katholiek opgevoed calvinisme? een klein beetje een rem op mijn hebberigheid is niet verkeerd.
Back to top
Reply with quote

Bendiks Westerink

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 0:06    Post subject: D300 versus D2x
Vanavond met Dirk-jan van Unen een snelle 'test' uitgevoerd met zijn D2X en mijn D300. Met name gekeken naar ruisontwikkeling bij hoger wordende iso's.

Conclusies:
- D300 1-1,5 stop beter (ruis wordt enigszins gemaskeerd door 'blurren' zie ook site Ken Rockwell).
- Tikje snellere AF op de D300
- Standaard meer verzadigde kleuren op de D300.

Sample foto's zijn te vinden op mijn site www.bendiks.nl (onder uitrusting).

Bendiks

Last edited by Bendiks Westerink on Sat 01 Dec 2007, 9:40; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

-Gerben-

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 9:28    Post subject:
Leuk dat jullie hem al hebben! Lijkt me echt een pracht.

Ik kan hem via via "importeren" uit Zwitserland voor een vrij lage prijs, ongeveer 1370 euro. Dat wil ik dan ook gaan doen". Moet ik wel iets langer wachten voordat hij uiteindelijk hier is maar de wachttijden zijn er volgens mij toch wel? Het prijsverschil is voor mij toch wel erg groot, dan wacht ik liever even.

Nikon D300 & D70
- Nikkor 18-70mm
- Nkkor 50mm 1.8
- Sigma 70-300mm
- Sigma 50-500mm
- Sigma EF-500 DG ST
Back to top
Reply with quote

bert schoemaker

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 11:03    Post subject:
ik heb inmiddels een paar foto's gezien bij onze oosterburen.ziet er goed uit.
http://www.naturfotografen-forum.de/object.php?object_id=106771

http://www.naturfotografen-forum.de/object.php?object_id=106822
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 13:05    Post subject:
Dat ziet er gewoon erg mooi uit . Lijkt Birdix wel . Wink
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 16:00    Post subject:
Vandaag voor het eerst wat in de praktijk gedaan met de D300 en met dit zonnige weer de iso naar 800 opgeschroeft. Wat mij opvalt is de neutrale weergave, iets snellere af en de kleurdiepe in het algemeen. Ik vind het t.o.v. mijn D80 en stevige stap voorwaarts. Zie foto van de staartmees in mijn persoonlijk album Voor het gemak heb ik de exif erbij laten staan.

Tevens de primeur van Nederland met de eerste D300 retour serviceafdeling Nikon. Zo als het zich aan laat zien heb ik een contactpen waar het geheugen in gaat plat gedrukt. Confused Althans volgens de verkoper die dit heeft geconstateerd. Welles nietes heeft dan geen zin, dus mijn oren er maar naar laten hangen. Wel balen Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Waar ik wel naar benieuwd ben hoe Nikon dit op gaat lossen? Wel of geen reparatie kosten en of ze het als een gebruikersfout zien. Gezien mijn investeringen mogen ze best coulant zijn. Vind dit een kwestbaar punt van deze camera. Ik zie het al voor me kouwe klauwe aan het strand, korrelte zand in een van de gaatjes ga zo maar door. Dan is de D80 meer monkey proof.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 20:42    Post subject:
Huib Tom wrote:
Tevens de primeur van Nederland met de eerste D300 retour serviceafdeling Nikon. Zo als het zich aan laat zien heb ik een contactpen waar het geheugen in gaat plat gedrukt. Confused Althans volgens de verkoper die dit heeft geconstateerd. Welles nietes heeft dan geen zin, dus mijn oren er maar naar laten hangen. Wel balen Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

lijkt me dat je flink je best moet doen om dit stuk te krijgen. Tenzij je een verkeerde kaart (of een pen) gebruikte moet het een fout van de camera zijn. Er zitten niet voor niks van die lange geleiders aan. lijkt me een geval van productiefout, sterkte.
Back to top
Reply with quote

Do van Dijck

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 20:47    Post subject: D300
Ik lees hier allemaal positieve reacties over de D300. Zelf ben ik ook enthousiast. Het enige wat ik wel jammer vind is dat het aantal beelden per seconde afneemt van 6(afhankelijk van de accu) naar 2,5 wanneer je de camera instelt op 14 bits.
Hoe gaan jullie hier mee om? Zetten jullie de camera op 12 of 14 bits
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Sat 01 Dec 2007, 21:07    Post subject: Re: D300
Do van Dijck wrote:
Ik lees hier allemaal positieve reacties over de D300. Zelf ben ik ook enthousiast. Het enige wat ik wel jammer vind is dat het aantal beelden per seconde afneemt van 6(afhankelijk van de accu) naar 2,5 wanneer je de camera instelt op 14 bits.
Hoe gaan jullie hier mee om? Zetten jullie de camera op 12 of 14 bits

Er is nog altijd wat te wensen voor de nieuwe D400 dus ik zet mijn D300 op 12 bits als ik veel beeldjes per seconde nodig heb.

Golf-man
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Wed 05 Dec 2007, 19:23    Post subject:
Vandaag mijn D300 weer terug. Nikon NL heeft de totale interface met contactpunten van de geheugenkaart vervangen en dit geheel gratis. Dit is service! Twee werkdagen retour, mede dankzij de zaak (kamera-express) waar ik alles koop. Het loont echt de moeite om een relatie met je leverancier op te bouwen en niet alleen voor de prijs te gaan.

Nu heb ik er ineens twee Shocked Als de voorraad op is dan heb ik er een te koop Very Happy
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Wed 05 Dec 2007, 19:29    Post subject:
Op de Nikon Support site http://nikoneurope-nl.custhelp.com/ (kijk onder Firmware Update) kunnen nu voor de D300 en D3 optionele Picture Controls worden gedownload, die de D2x modes emuleren. Deze modes zijn dezelfde die ook in de beeldinstellingen van NX 1.3 beschikbaar zijn (D2XMODE1, D2XMODE2 en D2XMODE3).

Deze instellingen kunnen vooral interessant zijn voor gebruikers van zowel D2x als D300 (of D3) bodies, omdat de kleurweergave dan vergelijkbaar kan worden gemaakt.
Back to top
Reply with quote

Hans J.

PostPosted: Wed 05 Dec 2007, 19:46    Post subject:
Nog wat vergelijkingen tussen de d300 en de d40, d80, d200 en de Canon 5d.

http://www.kenrockwell.com/tech/iso-comparisons/2007-11/index.htm

Opvallend is nog het kwaliteitsverschil in detail tussen de d300 en de 5d van Canon.

De bovengenoemde site was al genoemd maar de juiste pagina is effe zoeken.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum