Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Advies nodig lens
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 19:57    Post subject:
Hoe zie ik of ik een goede heb? Ik neem er een over 2e hands, in topstaat nog steeds, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal..

Zeger

PostPosted: Fri 11 Jan 2008, 22:06    Post subject:
Als eerste kan je de persoon ,waar je hem van koopt vragen of je de orginele RAW bestanden mag zien,dan is wel de vraag zijn het goede foto's ?

Ten tweede: Als je nu een stenen muur neemt,en daar op scherp stelt,op stand'' One shot'' (met statief) kun je vanaf F4 tot en met F16 elk diafragma even proberen,dan zie je gelijk op welke ''F '' hij het scherpst is,dit is hoe ik het doe en een muur heeft vrij veel detail om tekijken of je een scherpe lens heb,je kan het ook met verschillende afstanden expirimenteren.

ook met TC wat proberen.

Misschien zijn er nog andere met een andere methodes,zo kan je verschillende ideeen proberen.
Back to top
Reply with quote

Kevin B.

PostPosted: Sat 12 Jan 2008, 13:38    Post subject:
Heb de lens vandaag gekocht Smile Ik moet zeggen dat ik een zwaardere en dikkere lens verwacht had, tot mijn verassing is het een vrij lichte ranke lens! GE-WEL-DIG! De lens lag gelijk perfect in de hand en de proef foto's waren vrijwel allemaal tot mijn verbazing ZEER scherp (met een 40e uit de hand en 1.4 extender erop).
Nu nog even wachten op beter weer en dan uitproberen maar!
Enige kleine minpuntje vind ik dat het knopje voor de 'macro' stand van 1.2 meter of de normale stand van 3 meter onder de lenskap verdwijnt zodat je er niet bij kunt. Verder ongelooflijk tevreden mee!

Voor de mensen die het mischien willen weten: De 70-200 werkt perfect met een Kenko 1.4 pro 300 extender, ook op max zoom werkt de autofocus zeer snel.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum