Bas Breetveld wrote: |
Nico, Ik hoor ook zeer positieve geluiden over de Feisols in het algemeen. Ik zag zo'n monopod (zwaarste uitvoering), de poten ervan waren niet helemaal rond en ook niet overal even dik. Kortom, er zat nogal wat speling op de sluitingen. Zal niet veel uitmaken, maar wel irritant. |
Bart40 wrote: |
Ik heb even die site bekeken en die CM 1471 is zeker niet duur. Maar moet je er nog een snelkoppelingsplaat + houder opzetten?
Of een balhoofd? Zet je die QRC-50 en de QP-1447100 quick release plate erop? Ik heb de Canon 500mm f4.0, past ie daarop, ik bedoel gaat dat? |
Nico Westerman wrote: |
Volgens mij is Feisol behoorlijk in de lift en is de kwaliteit van hun carbon erg verbeterd.
Nico. |
golfman wrote: | ||
Ik heb zo'n Feisol CM-1471 monopod, het is de zwaarste uitvoering en de poot is echt volkomen rond. Het is dezelfde poot die ze gebruiken voor het zwaarste statief (die ik ook heb) en werkt perfect. Ik weet niet of je een aluminium uitvoering hebt gezien maar de carbon is echt volkomen rond en tot 11 kg belastbaar. De prijs is zeker concurerend en de kwaliteit is heel goed. http://www.feisol.com/english/feisolen.htm Doen zou ik zeggen. Je kunt ze via internet bestellen en zijn in een paar dagen thuis. Wel moet je nog wat invoerrechten betalen. Golf-man |