Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Nikkor 200-400mm f/4G ED-IF AF-S VR ***VERKOCHT***
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 12:49    Post subject:
Voor mij had je zover niet hoeven gaan in je verweer Johan maar ik vind het wel een sterke apologie gestoeld op een doordachte filosofie. Compliment!

Ton van Mourik

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 14:06    Post subject:
Toevallig staat deze lens wel op m'n verlanglijstje... Nu dat schip met geld nog... Wink

Vrolijke pennenstreek,

Ton

'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote

Tom van Hell

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 15:35    Post subject:
Martijn de Jonge wrote:
Tsjah met alle respect, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand was die een nieuw model camera kritisch bekeek en negatief beoordeelde.
Dat schijnt in Nederland ongebruikelijk te zijn, in dat opzicht lijken de enthousiaste camerabezitters een beetje op de extatische gebruiksters van vernieuwde Dreft: 'Nu wordt mijn was pas echt schoon zonder grauwsluier'. Je vraagt je af hoe er ooit een goede foto gemaakt is met de Nikon D200, laat staan met de D100. De grandioze foto's van Jan Vermeer uit Antarctica zijn gemaakt onder heel goede lichtomstandigheden, het ontbreken van ruis of grauwsluier is dan niet zo verwonderlijk. Voor de rest is Nikon een fabrikant die z'n gebruikers graag voor de gek houdt, wees daarop voorbereid. Binnen een jaar of drie komt er een D3s of D4 met fullframe 20 MP sensor en ik hoor de eerste verhalen al: 'Prachtige beelden zonder ruis en noise, ik snap niet hoe ik ooit met een D3 heb kunnen fotograferen, die sensor is gewoon veel te klein'.

Groeten, Martijn.
Dit stond ook in het verslag Martijn

Ein Foto, das am Abend in Buenos Aires im 2000-ISO-Modus aufgenommen wurde, wies ein verblüffendes Ergebnis auf. Während sich früher bei 400 ISO schon schnell Rauschen zeigte, gehört das bei der Nikon D300 DSLR der Vergangenheit an.

Tom van Hell

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 15:53    Post subject:
Als we kijken waar we vandaan komen (analoog) dan presteerde de D200 bv vergelijkbaar ruis met een 400 iso film alleen kon je er toen niks meer aan doen Verder is het zo als je sensor te warm word door je toestel continu aan te laten als het niet nodig is ook slecht voor de ruis, ook het te veel onderbelichten is een manier om snel aan ruis te komen onderbelichten is dus nooit goed als je aan de rechter kant te veel los blijft zitten van het histogram In de raw modus heb je de ruimte om zelfs een stop over te belichten en met een halve zit je aan de veilige kant de informatie is dan nog terug te halen door de belichting terug te schroeven je bent dan niks kwijt
van donker naar licht produceert altijd ruis in meer of mindere mate
Als iemand dan met een D300 bij 1200 iso en lager ruisfoto's produceert licht dat dus wel aan de fotograaf en niet a/d kamera
Natuurlijk de kameras worden steeds beter en de D3 heeft een grotere sensor waardoor er bijna of helemaal geen ruis meer te zien is bij hoge iso waarden

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 17:28    Post subject:
Hoi Johan

Soms lokt een uitspraak reacties uit . Als je begint met het op sommen van wat je allemaal al niet aan fotoapparatuur hebt loop je geheid het risico dat je reacties krijgt in de trant van wat belangerijk . te recht of niet je roept het onbedoelt over je uit . Er is in het verleden al eens wat over gezegt . Bij mij zelf heeft dat er toe geleid dat ik mijn foto gerief vermelding heb terug gebracht tot practica . puur om aan te geven dat de spullen er niet toe doen .wel je inzet . En op dat gebied heb ik hier nog heel veel goed te maken . Maar tijd en geld gebrek zijn op dit moment
de killers voor mijn hobby . Crying or Very sad De foto maak je volgens mij in je hooft
met de camera als hulpmiddel geef je dat gestalte . niets meer en niets minder .

Groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum