Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Combinatie 40D & Canon EF 500 F4L
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Jul 2008, 13:07    Post subject:
Mike,

Nu de MKII's alweer wat ouder zijn is het misschien niet verstandig om een gebruikte te kopen. Ik deed dat toen ze pas een jaar op de markt waren. Goed, toen ik de afgeragde van een prof zag waar het metaal aan alle kanten doorheen kwam en die nog perfect werkte, was ik niet bang voor een miskoop met een hele nette (nieuwstaat)

Nieuwe sluiter kost trouwens slechts 150 euro incl. inbouw. Dat valt dan wel weer mee. Die sluiters lijken onverslijtbaar. Je hoort vrijwel nooit dat er een nieuwe in moet.

Met al het moois dat weer op komst is (of is dat alleen de marketing?!) zullen nieuwe camera's alleen maar sneller in waarde dalen.

Een extender gebruiken met deze mooie lens vind ik erg zonde. Ik vind niet dat je hem nodig hebt en zeker niet met crop 1.6 van de camera. Alleen in 'noodgevallen' zet ik hem in. Ik zou wel die van Canon nemen als je er per se een wilt gebruiken.

Succes,

Bas
Back to top
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Jul 2008, 20:55    Post subject:
Bart40 wrote:
.... De Nikon D300 zal best een hele goeie camera zijn daar twijfel ik geen moment aan maar de prijs-kwaliteit verhouding is niet goed maw hij is te duur.

Heb zowel de 40D als de mkIII en de laatste is robuuster,sneller, accu die meer dan een week meegaat bij intensief gebruik en nog meer voordelen. Maar wel zelfde verhaal als bij de D300, te duur dus.

ik ben een beetje gevoelig voor taal (niet voor spelfouten teune Embarassed ). Daarom geef ik graag even aan dat D300 duur is, maar niet gezien de prijs-kwaliteitverhouding. Het is een wereldbak. De 1D mkIII duur noemen is ook correct, maar - na de correctie van de autofocusproblemen - is deze machine ook elke euro waard die je er in hebt gepompt.

Conclusie sta ik overigens volledig achter. Als je nieuw gaat kopen en vreselijk veel geld hebt, maar toch je grenzen stelt, is een 40D met 500 F4 een moordcombi. Dat was het ook toen die 40D nog 30D of 20D heette.
Toch, hoe beter de camera op de relevante onderdelen, hoe groter de kans dat je met een goede foto thuis komt, ook onder moeilijkere omstandigheden. Autofocus en snelheid van wegschrijven zijn daar onderdelen van.
Back to top
Reply with quote

Michael Visser

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 25 Jul 2008, 21:10    Post subject:
Nou, de buit is binnen. Tijdens mijn vakantie in Dalfsen een bezoekje gebracht aan Konijnenberg. De 40D en de 500F4 zijn nu ruim een week in mijn bezit. Ben erg onder de indruk van zowel camera als objectief.
Heb de combi nog niet uitgebreid kunnen testen maar dat gaat binnenkort veranderen.

Mijn eerste resultaat is hier te zien en valt mij zeker niet tegen.

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=140864&recent=1

Nogmaals bedankt voor alle reacties in dit topic.

Groet, Mike
Reply with quote

Mil

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Jul 2008, 15:48    Post subject:
If I understand correctly... I use 500mm f4 with my 5D very well. Its very nice combination it work perfectly also with 1.4. TC. Recently I buy also 40D and combo with 500 mm alone and with 1.4. TC is also very good.
Pictures of both cameras and in all combination are on my web page.

Best!
Milan
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum