Nagtie wrote: |
Je zal dus beter je best moeten gaan doen om de vogels te ontmoeten!
Dat is misschien ook wel de kick van de vogel fotografie! iedereen kan in de tuin gaan zitten en een mus zien, maar je zult als het ware uit de stoel moeten, en zorg dat jij dichter bij de vogel komt, of d vogel dichter bij jou! Ik denk echt dat 300mm plus converter genoeg gaat zijn! Zeker als je gaat voor goede kwaliteit! Ze worden al gauw beter dan je digiscoop! Dus als dat jou standaard kwaliteit is waar je overheen wilt is de sigma 170-500 ook een optie, maar ik ben bang dat je dan na anderhalf jaar zit te balen! |
Pieter Cox wrote: |
Geeft de 400mm + 1.4x hetzelfde resultaat?
Want een 400mm x1.4 x 1.6 (cropfactor camera) = 896 mm |
Peter Grobben wrote: |
NEE, dat is je volgende lens! ![]() Een 1Dje markIII, er op en gaan. Super met de 2x conv dan heb je 600mm met F/5,6 waardoor de autofocus blijft werken! Met de 1.4x conv nog steeds super snel ook uit de hand! Uhhh, ![]() |
Ik zie eigenlijk niemand die een canon 450D gebruikt op deze site, dus dan begin ik me af te vragen of dit toestel wel geschikt is voor vogelfotografie. |
En dan heb ik nog een vraagje over de converter: Wat kan ik het beste doen een 1.4x of een 2.0x ? |
Quote: |
Alle birdpixers samen hebben een grote hoeveelheid apparatuur, toch zie je maar weinig berichten over defecten. Al die tevreden gebruikers gaan geen "draadjes" starten om te melden dat hun lens niet kapot of slecht is. De negatieve berichten vallen daardoor veel meer op, ook berichten over slechte kwaliteitscontroles. Ook zijn er veel meer Canon lenzen in gebruik, dus meer kans op defecten. In de praktijk zijn er zo te zien maar weinig problemen. |