Gender: Male Age: 49 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 271 Location: Zoetermeer
Posted: Fri 26 Feb 2010, 15:00 Post subject:
Ik heb helaas zelf de hele maand de camera niet vast gehad (tijd....), maar zie dat er een leuk aantal foto's is ingestuurd. Zitten paar leuke uitschieters tussen zo op het eerste gezicht.
Binnenkort maar eens even voor gaan zitten! _________________ Nikon D7200 met glas van 12mm tot 300mm + 1.4 converter
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Fri 26 Feb 2010, 16:19 Post subject:
Heb de inzendingen even allemaal bekeken en enkele al van commentaar voorzien.
Voorlopig zijn ze allemaal al beter dan mijn inzending, dit omdat ik niets anders dan scherpe foto's had deze maand
Ik krijg bij een aantal foto's de indruk dat het echt mislukte beelden zijn.
Klaarzitten om een vogel te fotograferen en ................. weg is ie.
Posted: Fri 26 Feb 2010, 17:35 Post subject:
Heb net alle foto's van een commentaar voorzien. Heb me hierin niet laten leiden door eventuele voorgangers (dat waren er meestal niet veel) en redelijk recht voor z'n raap geschreven. Fijn dat er weer zoveel inzendingen zijn.
Mijn nominaties geef ik pas op het laatst als ik alle foto's goed op me in heb laten werken. _________________ all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Alle foto voorzien van commentaar. Weer een hele klus. Wat een inzendingen deze maand. Ook de nomi's uitgedeeld.
grt.
Sara C _________________ Canon 40D-30D|Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 USM IS| Canon EF 100mm F/2.8 Macro USM| Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS
Zo, ik heb ook alles van commentaar en eventueel nominatie voorzien, al ben ik wat voorzichtig geweest met op het knopje te drukken. Er zullen er nog wel bij zijn die het toch wel verdienen, maar ik wilde niet te veel nomineren.
Dat de inzendingen anoniem zijn ben ik nu zo langzaamaan gewend, en ik vraag me niet eens meer af van wie de foto is. Lekker objectief dus.
Moeilijke opdracht vond ik het, en degenen die hier straks op het erepodium komen te staan verdienen wel een applaus.
Veel inzendingen waren het weer.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sat 27 Feb 2010, 12:51 Post subject:
HERINNERING: Er is dit keer iets minder tijd om de foto's te becommentariëren en nomineren. Alleen vandaag en morgen (27 & 28 februari) is het nog mogelijk. Op maandag 1 maart wordt de winnaar bekend gemaakt.
Gender: Male Age: 43 Joined: 10 Mar 2009 Posts: 179 Location: Sliedrecht
Posted: Sat 27 Feb 2010, 14:18 Post subject:
beste mensen,
Heb de foto's die ik het beste vind genomineerd...
heb deze keer geen commentaar gegeven, gewoonweg omdat ik geen tijd/ gelegenheid hiervoor heb....
maar er zijn heel wat fraaie opnamen gemaakt...
en ik voelde me verplicht (omdat ik zelf meedoe) om door middel van nominaties mijn voorkeur te laten zien..
MVG Koos _________________ Canon 7D
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
en nog een hoop ander glaswerk
Alle foto's 2x bekeken, de meeste van een kort commentaar voorzien en enkele nominaties gegeven.
Mijn mening is dat het toch wel een lastige opdracht was.
Gr. Kees _________________ Canon 7D mark II, Canon 100mm F/2,8
Olympus M1X, 300mm, 1,4x, 150mm enz.
Posted: Sat 27 Feb 2010, 20:09 Post subject: Maandopdracht
Zojuist na een paar kritische rondes van aandachtig bekijken drie nominaties uitgedeeld. Het commentaar laat ik dit keer waarschijnlijk achterwege, omdat er morgen ook een andere deadline is, die van de beste vogelfoto van 2009, waaraan ik ook nog wat tijd wil geven... groet, Willem
Ik weet al wie de winnaar is... Het vliegt en beweegt...
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sun 28 Feb 2010, 9:34 Post subject:
LAATSTE HERINNERING: Alleen vandaag (28 februari) is het nog mogelijk commentaren en nominaties te geven voor de maandopdracht. Morgen, 1 maart, wordt de winnaar bekend gemaakt.
Gender: Male Age: 74 Joined: 06 Feb 2008 Posts: 32 Location: Leersum
Posted: Sun 28 Feb 2010, 15:08 Post subject:
De opdracht luidde; een foto waarin beweging zit.........volgens DanielJ, de opdrachtgever: "Marcel, je snapt het helemaal! De spreeuw in het lijstje met voorbeelden vind ik een perfect voorbeeld van de opdracht." En dat is dus geen volledig onscherpe spreeuw. In een aantal foto's zit totaal geen scherpte en dat was volgens mij ook weer niet de bedoeling. Verder kan ik m'n telekanon echt niet stil houden bij <1/500 uit de hand, als ik dat doe heb ik alleen maar bewogen beelden, maar dan niet de beweging zoals in de oppdracht werd bedoeld. Misschien zit ik fout, maar ik vind dat er toch echt wel scherpte in de foto moet zitten. Na deze overweging ga ik kort commentaren geven, misschien niet op alles.
Groeten, Jan _________________ Canon camera en objectieven.
Blog: jankatsman.wordpress.com
Erjan, gefeliciteerd met het winnen van deze opdracht, aan jouw dus de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Erik & Erik gefeliciteerd met jullie podiumplaatsen. Verder iedereen bedankt voor het insturen van de foto's, het bekijken, het becommentariëren en het nomineren. Ik zie jullie allemaal graag weer bij de volgende opdracht!
Het kan nog even duren, maar binnenkort zijn de makers en de nominaties zichtbaar voor een ieder. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Erjan gefeliciteerd en volgens mij een zeer terechte winnaaar. Hele fraaie opname en ben benieuwd wat je opdracht gaat worden. Iedereen ook bedankt voor de commentaren en de nomi's voor mijn Kramsvogeltje. Toch ook een beetje trots op die nomi's.
Groet Rudi _________________ canon 400d + glaswerk
Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Feb 2008 Posts: 127 Location: Lommel, Limburg, België
Posted: Mon 01 Mar 2010, 9:53 Post subject:
Alle 3 een dikke proficiat!!!
Wel vind ik spijtig dat de knobbelzwaan er niet bijzit... _________________ Canon 7DII + Sigma 120-300mm f/2.8 Dg OS 'S' HSM + Sigma 1.4x converter (voordien Canon 450D, Canon 7D en sigma 150-500mm)
Posted: Mon 01 Mar 2010, 10:35 Post subject:
Erjan, Erik & Erik van harte gefeliciteerd! Alle 3 terecht op het podium!
Op naar de volgende opdracht!
Groet,
Henk _________________ www.schoonheidvandenatuur.nl
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Mon 01 Mar 2010, 10:52 Post subject:
Erjan van harte met deze eclatante en zeer verdiende overwinning!..ook de beide Erik's proficiat met hun eervolle klasseringen in deze weer heel geslaagde maandopdracht..
Helaas heb ik door vakantie en allerlei verjaardagsgedruis ditmaal geen kans gezien om commentaren te geven, maar hoop dat zeker de volgende ronde weer wel te doen...iedereen bedankt die dat wel bij mijn inzending heeft gedaan....Erjan zet m op bij het bedenken van de volgende opdracht!
groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Last edited by P.Teune on Mon 01 Mar 2010, 15:09; edited 1 time in total
Erjan van harte met je eerste plaats. Terechte winnaar.
Erik en Erik ook jullie van harte. Was een leuke maandopdracht. Ik ervaar het als zeer leerzaam. Ben benieuwd wat de nieuwe opdracht word.
Wies _________________ Nikon camera's en objectieven.
Gender: Male Age: 43 Joined: 10 Mar 2009 Posts: 179 Location: Sliedrecht
Posted: Mon 01 Mar 2010, 11:33 Post subject:
beste winnaars,
van harte gefeliciteerd
ik ben benieuwd wat voor nieuwe opdracht bedacht wordt...
mvg koos _________________ Canon 7D
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
en nog een hoop ander glaswerk
Posted: Mon 01 Mar 2010, 13:52 Post subject: Opdracht
Gefeliciteerd Erjan met je geweldige overwinning. Stak er echt bovenuit. Zelf helaas door vakantie geen commentaren kunnen geven en nomineren. Hierbij een dikke pluim.
Ook de andere winnaars gefeliciteerd.
Iedereen hartelijk bedankt voor de commentaren. Hier kan ik weer veel van leren. _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gefeliciteerd Erjan met deze overtuigende eerste plek. Erik x2 ook proficiat! en ik vlei me met de gedachte dat ik jullie wat dichter op de hielen kon zitten.
Van alle commentaren bij alle foto's weer een hoop geleerd; idereen bedankt!
Ook van het geven van commentaren vind ik trouwens erg leerzaam!
De winnaar(s) gefeliciteerd!
Zelf was ik al blij met 1 nominatie maar zeker met de commentaren. (waarvoor dank)
Gr. Kees _________________ Canon 7D mark II, Canon 100mm F/2,8
Olympus M1X, 300mm, 1,4x, 150mm enz.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum