gustav wrote: |
ruis???????????????
ik fotografeer bijna al mijn ijsvogels op 800 iso a 1000iso ik zie geen ruis www.gkiburg.nl |
Bas Breetveld wrote: |
De grootste verbetering in beeldkwaliteit zit toch iedere keer weer in de software, die in je camera gaat niet langer mee dan een jaar of drie |
Theovv wrote: |
... Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de 7d, maar amper tweedehands exemplaren.
Over die 100-400, goed om te weten dat ze nu wel goed zijn, alleen is dat wat lastig als je een tweedehands exemplaar koopt, want dan weet je het nog niet. |
peter wijn wrote: | ||
1 Goede keuze lijkt me. Vergelijkbaar met een d300 op nikon. over een half jaar kost die 7D hooguit 2/3 van wat ie nu kost. Hoewel deze waarschijnlijk iets minder snel in waarde zal zakken dan de meeste canons. Tjonge wat gaat dat hard! 2 de lenzen hebben een nummer. Daaruit kun je - na een beetje googlen - afleiden wanneer die gemaakt is. Beter is natuurlijk voorwaarden stellen als je een lens koopt: dat je hem zelf mag testen. (functioneren op de camera, geluid, rammeltjes, speling, krasjes en stof in de lens) |
Theovv wrote: |
uiteraard wil ik zo'n lens eerst testen, maar sommige dingen (dat je een wat minder scherp exemplaar hebt bijv.) ontdek je denk ik pas later, als je wat platen uitdraait en mss eens vergelijkt met die van een ander. |