Gender: Male Age: 34 Joined: 21 Feb 2010 Posts: 215 Location: Amsterdam, Noord-Holland
Posted: Fri 23 Apr 2010, 20:40 Post subject:
Het is inderdaad een hele lastige opdracht
Denk eerlijk gezegd dat de winnende foto iets heel simpels maar toch heel bijzonder is. _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
Posted: Sat 24 Apr 2010, 19:06 Post subject:
HERINNERING Alleen nog vandaag en morgen kunnen er foto's ingezonden worden voor de lopende maandopdracht. _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Posted: Sun 25 Apr 2010, 11:43 Post subject:
HERINNERING: Alleen nog vandaag kunnen er foto's voor de lopende maandopdracht ingezonden worden.
Er zijn nog niet veel inzendingen binnen. _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Posted: Sun 25 Apr 2010, 19:54 Post subject: Maandopdracht april
Zou de maandopdracht buiten het maximum aan te bieden foto's vallen, dan zouden misschien meer mensen mee (kunnen) doen erratum:
Ik heb zojuist gezien dat de maandopdracht toch buiten de genoemde beperking valt en kan gewoon meedoen.... Jullie zijn dus gewaarschuwd!
groet, Willem
Morgen neemt Arie de coördinatie van de maandopdracht weer over. _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Mon 26 Apr 2010, 12:37 Post subject:
Ik heb alle foto's van commentaar voorzien. Het was dus inderdaad een moeilijke opdracht, want in mijn optiek zijn er maar weinig foto's, die echt aan de opdracht voldoen.
Groeten, Leo
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Mon 26 Apr 2010, 16:46 Post subject:
@ Leo,
na al jouw commentaren gelezen te hebben, ben ik toch wel hééééél benieuwd naar jouw inzending
Maar je hebt gelijk, er is niet echts iets spannends ingezonden.
Toch kun je de drie beste er wel uitvissen en nomineren.
Beter een half ei, dan een lege dop
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 28 Apr 2010, 12:06 Post subject:
HERINNERING: Alleen vandaag en morgen (28 & 29 april) kunnen de foto's van de lopende maandopdracht nog van een commentaar en nominatie worden voorzien. Ik hoop dat meer mensen van deze mogelijkheid gebruik willen maken.
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Wed 28 Apr 2010, 13:08 Post subject:
echt veel werk is het dit keer ook niet want het bleek toch wel erg lastig te zijn om te voldoen aan de wens van Arno...weinig inzendingen en daarbij ook nog eens weinig die echt aan de opdracht voldoen...daarbij is het denk ik ook meteen duidelijk geworden dat alleen voor een doorgewinterde vogelaar duidelijk is of bepaald gedrag al dan niet afwijkend is.. _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
volgens mij wordt er door velen te veel de nadruk gelegd op slechts één detail van de opdracht nl afwijkend gedrag. Als ik de opdracht lees staat er toch echt ook bij "verrassend" of "anders" en dat hoeft in mijn ogen dus niet per definitie afwijkend te zijn.
met een wat ruimere blik zitten er toch best aardige tussen of heb ik het toch niet goed begrepen?
groet Rudi _________________ canon 400d + glaswerk
Gender: Male Age: 34 Joined: 21 Feb 2010 Posts: 215 Location: Amsterdam, Noord-Holland
Posted: Thu 29 Apr 2010, 4:26 Post subject:
Ik dacht eerst ook dat het anders of verrassend moest zijn. Maar kreeg later te horen dat het toch om het gedrag ging. En ja ander of verrassend gedrag is meestal ook afwijkend _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Thu 29 Apr 2010, 7:35 Post subject:
LAATSTE HERINNERING: Alleen vandaag (29 april) kunnen de foto's van de lopende maandopdracht nog van een commentaar en nominatie worden voorzien. Ik hoop dat meer mensen van deze mogelijkheid gebruik willen maken. Op 30 april wordt de uitslag bekend gemaakt.
Gender: Male Age: 66 Joined: 29 May 2005 Posts: 1112 Location: Murillo,Ontario,Canada
Posted: Fri 30 Apr 2010, 4:42 Post subject:
Heb alle foto's een reactie gegeven.
Voor jullie op de 30ste april maar voor mij nog net de 29ste
Dit was een lastige opdracht en dat was wel te zien aan de inzendingen.
Ook mijn foto was niet echt afwijkend.
Meer een opdracht die meer tijd nodig heeft,een jaar of zo
Mijn felicitaties aan het podium en dus aan Erik de eer een nieuwe opdracht te bedenken. iedereen bedankt voor het insturen van de foto's, het becommentarieren en het geven van de nominaties. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Posted: Fri 30 Apr 2010, 19:50 Post subject:
Erik, Willem en Arno gefeliciteerd. Deze keer had ik geen idee van wie de eerste twee foto's waren, maar de ereplaatsen zijn verdiend. En Erik, s.v.p. een minder lastige opdracht deze maand.
Groeten, Leo
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Fri 30 Apr 2010, 20:52 Post subject:
Erik van harte...die van jou sprong er wat mij betreft echt uit, en dus een heel verdiende winnaar!...Ook Willem en Arno uiteraard gefeliciteerd en met Leo hoop ik dat de komende opdracht een makkelijkere zal zijn zodat er weer veel meer deelnemers zullen zijn!
Dank ook voor de reacties op mijn inzending
groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Posted: Fri 30 Apr 2010, 21:35 Post subject:
Overigens, in het kader van de complottheorie:
is het toeval dat de winnende foto de eerste foto in het maandopdrachtalbum is? Vorige maand ook al. Hoe wordt de volgorde van plaatsing bepaald? Begrijp me goed: ik vind wel dat allebei de keren de beste foto heeft gewonnen.
Groeten, Leo
Erik, Willem en Arno gefeliciteerd.
Verder iedereen bedankt voor de commentaren en de nominatie.
Ik hoop wel dat de volgende opdracht, wat makkelijker uit te voeren is en dat de omschrijving ook geen twijfel mogelijk maakt.
Posted: Fri 30 Apr 2010, 21:55 Post subject:
Gefeliciteerd met de overwinningen Was een hele moeilijke opdracht en jullie hebben het wel verdient _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
Posted: Fri 30 Apr 2010, 22:50 Post subject: afwijkend gedrag
Wat was ie moeilijk totdat het zich bij toeval voor mijn ogen ontvouwde (niet bij Breda hoor Arno ). Wat had ik graag een video mee laten draaien om mensen die toch wat twijfels hebben alsnog te overtuigen (toch maar aan de 7D).
Waarom die meerkoet dat doet........
Het enige wat ik kan bedenken is dat een geoorde fuut ook zwart is en dat het gebogen loopje van dit geoord fuutje vlak voor dit moment wel heel erg doet denken aan een vrouw meerkoet die op dezelfde manier haar man om een paring vraagt.
Toevallig las ik iets soortgelijks een paar weken terug bij een andere foto (ik dacht ook op BP) over een meerkoet die angstvallig probeerde om de paring tussen twee geoorde fuutjes te verhinderen. Ik kan die info helaas niet meer terugvinden
In ieder geval wil ik alle andere deelnemers bedanken en Willem en Arno feliciteren met hun tweede resp. derde plaats! Iedereen bedankt voor zijn/haar commentaar en/of nominatie op mijn foto
Ik heb trouwens al een leuk ideetje voor een nieuwe maandopdracht maar moet er toch nog even een nachtje over slapen.
Erik gefeliciteerd met de welverdiende eerste plaats, het is werkelijk een hele mooie foto en een leuk verhaal erbij.
Willem en Arno jullie ook gefeliciteerd met de tweede en derde plaats.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de commentaren bij mijn foto.
de drie winnaars hartelijk gefeliciteerd.
"afwijkend" blijft moeilijk, dieren reageren nu eenmaal op instinct dus doen ze eigenlijk altijd wat bij de soort hoort.
waar ik wat moeite mee heb, is het volgende:
de wat bekendere fotografen onder ons (die overigens die bekendheid zelf verdiend hebben, door fraaie foto´s of goede commentaren!) geven hier en daar al aan: dit is voor mij de winnaar (o.i.d.). dat zou de competitie wel wat kunnen kleuren, denk ik. zelf vind ik dat wat lastige opmerkingen, gedurende de wedstrijd in ieder geval.
maar misschien ben ik de enige?
gert-jan. _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum