Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon EOS-1D mark II... Met een...
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 12:43    Post subject:
Ik weet al wat ik ga kopen. En dit is ook buiten mijn bereik. Ik ben het ook zeker met je eens, Arjan. Je moet je meer op het fotografie richten. En dat ga ik zeker doen.

Die 1D mark III is geen typ fout.
een 7D + 120-300 ben je alleen al meer dan 2000euro.
(grip+extra batterij+raincover+converter) zit je nog met 350euro extra.

een 1D mark II + 400/5.6 + accessoires = 675 + 850 + 350 = 1875,-.
Scheelt een hoop geld (allemaal 2e hands). Daarom ga ik ook niet voor een 120-300 2.8. Maar ik was benieuwd naar meningen van Jullie, waar jullie in jullie situatie voor zouden kiezen.

Ik ga voor een 1D mark II + 400/5.6 + 1.4.
Dat zie ik helemaal zitten.
De beste foto's worden toch gemaakt in de meest unieke situaties. En dan weet ik zeker dat je aan 739mm op F/8 genoeg hebt. En zelfs op 520mm F/5.6. Dat lijkt mij wel.

Of zit ik daar helemaal mis?

Gr Jeff Wink

Jobro

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 18:44    Post subject:
EDIT: Sorry, je post hierboven niet gelezen...

Even een vraagje Jef. Wat wil je precies bereiken door deze Canon EOS Mark III te kopen? Je hebt toch al een Mark II? Als ik jou was (maar dat ben ik niet Sad ) zou ik m'n Mark II houden en als het dan echt zo nodig nodig is daar een nieuwe lens voor kopen, niet een gloednieuwe body. Ik zie daar totaal het nut niet van in. Als jij dat wel doet vraag ik je je mening met ons te delen Wink

Tevens, wat <ben naam kwijt> al zei, je richt je wel heel veel op de apparatuur. Ik ben persoonlijk nog niet toe aan een nieuwe lens (terwijl ik "maar" een 18-105 heb) omdat ik nog niet het idee heb dat ik iets nieuws nodig heb. Ik "oefen" (of: doe ervaringen op) met deze lens. Als ik dan echt tegen een beperking aan loop en me daar aan ga ergeren, dan pas ga ik me op een nieuwe lens richten.

Dit topic gaat over jou dus ik ga niet verder over mezelf praten. Het is jouw keuze maar ik heb meer zoiets: investeer meer in (betere) lenzen dan in een nieuwe body.

Succes! Very Happy

EDIT: Sorry, je post hierboven niet gelezen...

Jeffrey van Houten

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 18:52    Post subject:
Quote:
Dit topic gaat over jou dus ik ga niet verder over mezelf praten. Het is jouw keuze maar ik heb meer zoiets: investeer meer in (betere) lenzen dan in een nieuwe body.

Ik vraag jullie mening, dus ben ik juist blij als je wat over jezelf verteld.

Ik ben ook zeker niet van plan om een mark III te gaan kopen.
En ik koop ook nog geen 120-300 of zoiets dergelijks.

Het gaat me meer om jullie meningen van deze 2 sets.
Daar kan je meer dingen uit ophalen, vandaar. Bijvoorbeeld APS-C met F/4 of APS-H, L-serie en toch F/5.6 . Dat soort dingen. Prof body of semi-pro. En ik ga over tijdje ook wat geld verdienen met me hobby, en daar is een 1D III weer geschikter voor. En als ik een 400/5.6 goed genoeg vind. Kan ik er misschien wel voor kiezen om een 1D III te kopen. Maar dat duurt toch nog even.

Quote:
Ik ben persoonlijk nog niet toe aan een nieuwe lens (terwijl ik "maar" een 18-105 heb) omdat ik nog niet het idee heb dat ik iets nieuws nodig heb. Ik "oefen" (of: doe ervaringen op) met deze lens. Als ik dan echt tegen een beperking aan loop en me daar aan ga ergeren, dan pas ga ik me op een nieuwe lens richten.

Ik ben nu 2 jaar bezig met fotografie, en ik wil nu een goede body + lens. Ik weet ook zeker dat ik veel te veel met me apparatuur bezig ben (geweest), want dit is de laatste keer dat ik daar mee bezig ben voorlopig. Ik spaar nu verder voor andere dingen (lenzen+accessoires etc.) Om meer inzicht te krijgen in het fotograferen zelf, want dat is grenzeloos. Ik wil nu graag een 400/5.6 en daar lekker lang mee vooruit om de grenzen op te zoeken. Ik weet zeker dat jij over 2 jaar ook een andere lens hebt. 300/4 AF-S + 1.4 of zo.

Gr Jeff Wink [/quote]

Jobro

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 18:56    Post subject:
jvh11 wrote:
. Ik wil nu graag een 400/5.6 en daar lekker lang mee vooruit om de grenzen op te zoeken. Ik weet zeker dat jij over 2 jaar ook een andere lens hebt. 300/4 AF-S + 1.4 of zo.

Daar houd ik je aan! Smile

Oké, ik begrijp je volkomen en ik heb geen opmerkingen meer!

Jeffrey van Houten

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 18:58    Post subject:
Quote:

Houd me er maar aan Very Happy . Als het me niet lukt, heb je dan nog wel wat van me te goed Wink .

Gr Jeff Wink

Jobro

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 19:01    Post subject:
jvh11 wrote:
Quote:

Houd me er maar aan Very Happy . Als het me niet lukt, heb je dan nog wel wat van me te goed Wink .

Gr Jeff Wink

Embarassed Ik geef het toe. Ik spaar al voor een 70-300 VR Sad Als ik het niet gezegd had had je mij natuurlijk die lens gratis gegeven Razz Wat ben ik toch grappig vandaag.

Trouwens, bedoelde je met geld verdienen met je hobby dat je foto's gaat verkopen? Dat zou ik ook graag willen!

Jeffrey van Houten

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 19:06    Post subject:
Bijvoorbeeld. Bij kennissen en familie hangen al wat foto's van mij aan de muur. Maar ook shoots (50mm 1.8 II en later een 24-105 f/4) daar vraag ik nu 18euro per shoot voor. later 28euro. Pas als ik wat ouder ben zullen er bruiloften bijkomen. Maar dan moet je wel wat meer ervaringen hebben.

Ook komt er een .NL site en van die visitekaartjes. Altijd leuk. Dan kom je ook wat professioneler over als ik shoots wil doen en zo. Maar het staat bij mij nog in de kinderschoenen hoor. Moet nog een hoop regelen en zo. Maar het is leuk en je verdient er wat mee. Met jou setje kan het ook, veel oefenen en dan wordt je (hopelijk) steeds bekender.

Gr Jeff Wink

Jobro

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 19:11    Post subject:
Haha, oké! Ik heb nog lang niet al m'n foto's hier op birdpix staan. Ik heb op Picasa wel een "site" om m'n foto's te showen maar de laatste upload is een half jaar geleden ofzo. Ik ben nu al een stuk verder en m'n foto's vind ik zelf (en anderen) ook steeds mooier worden.

Het probleem is inderdaad: bekend worden. Ik zit ook te denken over een visitekaartje, maar dan moet ik eerst een website hebben en daar ben ik nog mee bezig. Als ik foto's wil verkopen moet ik ook nog een soort licentie maken (wil niet dat mensen rare dingen met m'n foto's gaan doen), maar kan daar op internet nauwelijks wat over vinden. Tsjah, het word even doorzetten maar hopelijk word het een succes.

Voor ik het vergeet:

http://picasaweb.google.com/pianomanjobro

Onthoud: alleen de veels te oude foto's staan hier nog op. Moet nodig eens nieuwe erop zetten Smile

Jeffrey van Houten

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 19:13    Post subject:
www.webs.com << kan je wat zelf in mekaar maken. Heb ik ook gedaan. Niet eens zo heel slecht. En je hebt 500mb gratis opslagruimte. En daar zit ik nog lang niet aan. Bekijk mijn site maar is. Het is allemaal engels maar wel erg leuk.

op www.mijndomein.nl kan je een eigen site maken. een .NL site. Dat ga ik waarschijnlijk doen. (eerste jaar 30euro, vanaf het 2 jaar 50euro).

Succes Wink Ik hoor nog wel van je denk ik.

Gr Jeff,

Jobro

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 19:17    Post subject:
jvh11 wrote:
www.webs.com << kan je wat zelf in mekaar maken. Heb ik ook gedaan. Niet eens zo heel slecht. En je hebt 500mb gratis opslagruimte. En daar zit ik nog lang niet aan. Bekijk mijn site maar is. Het is allemaal engels maar wel erg leuk.

op www.mijndomein.nl kan je een eigen site maken. een .NL site. Dat ga ik waarschijnlijk doen. (eerste jaar 30euro, vanaf het 2 jaar 50euro).

Succes Wink Ik hoor nog wel van je denk ik.

Gr Jeff,

Hahaha, ik lach me hier dood. Ten eerste omdat ik al duizend maal op je site heb vergeten (bagger, val door de mand, heeft ie een bezoekerteller Sad ) Ik wou een reactie achterlaten maar dat werkte om een of andere reden niet. Dat was toen ik jou Canon set zag en echt ik had van hè? (Jeuh, goedlopende Nederlandse zin!) En door jou ben ik ook al bezig met m'n eigen site op webs! Dacht alleen dat je 40MB ipv 500mb opslagruimte had. Als dat zo is heb ik daar meer dan genoeg aan!!

Jeffrey van Houten

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 19:20    Post subject:
wacht even. Dat laatste bericht snap ik niet helemaal. Vooral het begin niet over: Ik heb al duizend maal op je site vergeten (bagger...

Gr Jeff,

Jobro

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 20:52    Post subject:
jvh11 wrote:
wacht even. Dat laatste bericht snap ik niet helemaal. Vooral het begin niet over: Ik heb al duizend maal op je site vergeten (bagger...

Gr Jeff,

haha, ik zei dat ik je site al duizend keer had bezocht, maar dat kan niet want dan zou je bezoekerteller een peik geven niet waar? Very Happy

Martijn Horsten

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 21:03    Post subject:
Zo... dit heeft allemaal veel met ''Een canon Eos-1D mk II... en verder...'' te maken Wink

Die website waar jeff het net over had lijkt me ook wel wat... zoek er zelf ook al een tijdje naar maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen...

Groeten,
Martijn
Back to top
Reply with quote

Jobro

PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 21:06    Post subject:
MartijnH wrote:
Zo... dit heeft allemaal veel met ''Een canon Eos-1D mk II... en verder...'' te maken Wink

Die website waar jeff het net over had lijkt me ook wel wat... zoek er zelf ook al een tijdje naar maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen...

Groeten,
Martijn

Als het gezellig is dwaal je snel af... Razz

Die site zie ik wel zitten. Jef krijgt dat helemaal voor mekaar! Very Happy

Martijn Horsten

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 14 Nov 2010, 21:12    Post subject:
Jobro wrote:
MartijnH wrote:

Groeten,
Martijn

Als het gezellig is dwaal je snel af... Razz

Die site zie ik wel zitten. Jef krijgt dat helemaal voor mekaar! Very Happy

Begrijpelijk hoor Wink

Amuseer je! Very Happy

Groeten,
Martijn
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2