charlysax wrote: |
Hendrik
ik denk het niet, meer mogelijkheden met de 400/2.8 vooral als het op lichtsterkte aankomt groetjes charly |
Hendrik wrote: |
....
Ben benieuwd wat die canon 200-400 moet gaan wegen. |
Bas Breetveld wrote: |
Voor mensen zoals ik, die op hun reizen de camera met telelens constant in de hand willen hebben voor de buitenkansjes, is dit wel een wereld van verschil wat het gewicht betreft! Met de 500mm was dit op een zeker moment, hikend door zwaar terrein, niet meer te doen zonder zware schouder- en nekklachten.
|
Jos vd Leijgraaf wrote: |
.... Vraag me alleen wel af wat nu de grootste verschillen zijn tussen de type II en III convertors. Gr. Jos. |
Lesley van Loo wrote: |
nu de lenzen een tijdje uit zijn ben ik wel benieuwd naar de ervaringen met de 300mm F2.8 L IS type II zonder en met beide type III converters. |
ook zou ik wel willen weten wat het verschil in kwaliteit en AF snelheid is tussen de nieuwe 300mm F2.8 met nieuwe 1.4x en 2.0x converter en de "oude" 500mm F4 L IS met en zonder 1.4x converter. ik wilde misschien mijn 500mm verkopen en dan de nieuwe canon 200-400mm kopen maar die laat wel erg lang op zich wachten en ik ben bang dat die nog een stuk duurder gaat worden, vandaar dat ik overweeg over te stappen op de 300mm. ben benieuwd of er hier mensen zijn die hun ervaringen kunnen/willen delen. In de link die Bas een eindje hierboven aanhaalt is de 300mm met 2x converter scherper dan de 500mm met 1.4x converter maar als ik de rest van dit draadje zo lees twijfel ik of die test wel helemaal klopt. alvast bedankt. groeten Lesley |
Quote: |
Waar is Canon mee bezig, een nieuw charmeoffensief?
|
geen mensen die van de 500mm zijn overgestapt op de nieuwe 300mm van Canon?
of die ze hebben vergeleken? |
bedankt voor de reakties.
@ Harry: denk je niet dat dat misschien niet aan de lens maar aan de body ligt? ik heb namelijk het idee dat de D300s toch wel een stukje beter is dan de 7D. |
heb idd ook nog zitten twijfelen om misschien die D300s te kopen met de Nikon 200-400 II met converter. maar ik ben bnag dat die lens qua scherpte toch een stukje achterblijft bij de 500mm van canon?????? bovendien moet ik mijn macro en landschapslens dan ook vervangen. |