Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Lichtmeter D70 stuk of converter?
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 20 Dec 2005, 19:59    Post subject:
Tjonge,

Geduld is een schone zaak maar ik kan me voorstellen dat je het nu echt wel zat bent en gewoon weer wilt fotograferen.
Reply with quote

monvdm

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 20 Dec 2005, 22:25    Post subject:
Jacob wrote:
Ik weet inmiddels dat het de converter is en dat al meerder mensen bij Inca ernaar hebben gekeken maar vandaag wisten ze me te vertellen dat ze het eigenlijk niet wisten...Omdat hij uit HK komt kunnen ze hem niet omruilen er moet nu ergens uit Europa een nieuw persplaatje komen. Met andere woorden na 5 weken nogsteeds geen werkend setje. Ga morgen wel de camera en lens ophalen, dan maar alleen 300mm. Dit was weer even een stukje therapie.

Beste Jacob

Heb ook problemen gehad met converter en 300 mm AFS...Is opgelost door De Beuckelaar (Aartselaar België) na veel zoeken en weken geduld... Misschien maar is De Beuckelaar contacteren....op www.nikon.be

groeten
Mon

Jacob

PostPosted: Tue 20 Dec 2005, 22:32    Post subject:
Interessant, weet je ook wat ze gedaan hebben? Inca heeft hem namelijk al helemaal uit elkaar gehaald en door verschillende mensen? Maar als de Beuckelaar zijn naam eer aan doet helpt dat misschien ook wel!

monvdm

PostPosted: Wed 21 Dec 2005, 16:31    Post subject:
Jacob wrote:
Interessant, weet je ook wat ze gedaan hebben? Inca heeft hem namelijk al helemaal uit elkaar gehaald en door verschillende mensen? Maar als de Beuckelaar zijn naam eer aan doet helpt dat misschien ook wel!

Had duidelijk iets met contactpunten te maken...

groeten
Mon

Jacob

PostPosted: Wed 21 Dec 2005, 17:31    Post subject:
Ik heb goed nieuws, ze hebben er vandaag een nieuwe printplaat ingezet en morgen kan ik hem ophalen. Ben benieuwd, dan is het in principe een nieuwe converter en kan ik weer aan de slag!

Jacob

PostPosted: Thu 22 Dec 2005, 16:46    Post subject:
Alles lijkt het weer te doen! Ben zo blij als een kind, leek bijna of ik voor het eerst mn camra weer in mn handen had! Dit gezegd hebbende snel aan de slag en deze draad moet maar snel dicht!

Han Bouwmeester

PostPosted: Thu 22 Dec 2005, 16:49    Post subject:
heel veel succes er mee jacob!
Reply with quote

Benster

PostPosted: Sun 26 Feb 2006, 20:12    Post subject:
Zal ik deze discussie weer eens wat leven in blazen,

Heb sinds kort ook wel eens problemen omtrent lichtmeting van mijn D70s
Als ik mijn body iets wiebel ten opzichten van mijn Sigma500mm lens valt ie even weg wat ook te zien is in het menu waarbij de AF funkties even donker worden. neem ik dan een foto is deze overbelicht, nu is het niet zo'n heel groot probleem want als het gebeurt zie je het gelijk in je zoeker en wiebel je iets met de body is het gelijk weer verholpen, maar het is wel eens irritant.

Denk persoonlijk dat dit te maken heeft met de contacten punten die even slecht contact maken tussen body en lens.

Wat mij is opgevallen is dat de speling tussen body en lens groter is bij de sigma lens dan bij een nikon lens, heb twee nikon lenzen waarbij de speling aanzienlijk minder is en waarbij dit probleem namenlijk niet voor komt.

Heb de contacten schoon gemaakt met een wattenstaafje en wat videospray maar dat hielp dus niks.

Zelf vermoed ik daarom dat de iets grotere speling tussen nikon body in combinatie met niet nikon convertor of lens soms slecht contact maakt en daarmee het probleem geeft.

Denk daarom dat er ook niet veel aan te doen is.

Groet,
Ben.

http://www.pbase.com/tonbenrob

Nikon D200
Sigma 500mm f/4.5 DG EX APO HSM
Gitzo 1548 statief met Manfrotto 393 kop
Back to top
Reply with quote

Jacob

PostPosted: Sun 26 Feb 2006, 22:13    Post subject:
Daar heeft het in inderdaad mee te maken denk ik.

Ik heb het probleem in ieder geval nogsteeds. Als ik de lens eerste ff wiebel en dan hard een kant op druk dan doet hij het wel altijd zeg maar. Maar het is heeeel erg irritant als je snel moet zijn, bijna onmogelijk dus. Eigenljk zo slecht dat het product het gewoon niet doet dus.

Hendrik

PostPosted: Mon 27 Feb 2006, 19:51    Post subject:
Ik was ook van plan een DSLR aan te schaffen. Als ik dit zo hoor dan krijg ik sterk het gevoel om nikkon links te laten liggen....
Back to top
Reply with quote

Detlef

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 27 Feb 2006, 20:07    Post subject:
Ik heb dit probleem ok ondervonden tijdens mijn laatste vakantie. Was in staat om alles in de woestijn te begraven. Weer thuis met de hele handel naar foto van der Waal waar ik alles gekocht had. Hij heeft alle kontakten met een zacht doek schoon gemaakt. Van de body, de converter en de lens. Sindsdien werkt alles weer perfect.

Detlef

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 27 Feb 2006, 21:40    Post subject:
@hendrik
al die rotzooi is allemaal even slecht en van plastic Wink Ergens boven de 1600 euro voor een camera(body) begint enigszins de gegarandeerde kwaliteit.
Een FM3a, niet digitaal, geen autofocus, gewoon een simpele en ouderwetse mechanische camera met een prachtige sluiter en pentaprisma kostte in het begin 1000 euro in de winkel. De D70 kostte 1300 euro in vrijwel dezelfde periode. Bij de ene zit het in electronica bij de andere in een goed mechaniek. Denk niet dat Canon of de andere merken dat beter doen.

Het probleem met de contacten heb ik vooral van de zomer regelmatig gehad met een 80-400, en omstreeks oktober ook met de nieuwe 500 F4. Sinds december niet of nauwelijks meer last van gehad. Geen idee waarom. Misschien is nu pas de nieuwigheid van de contactpunten af.
Back to top
Reply with quote

Jacob

PostPosted: Mon 27 Feb 2006, 23:18    Post subject:
Ik begrijp wel wat Hendrik zegt, los van dat Peter absoluut gelijk heeft. Ik kocht destijds de D70 vooral vanwege de veel betere kitlens en omdat ik een gevoelsvoorkeur had voor dit merk. Ik had immers al een CP 4500 en een Nikon kijker. Vooral over de kijker ben ik trouwens heel erg tevreden maar dat terzijde.

Het wrange is dat ookal is het niet het professionele spul, je betaald veel geld voor een Nikon product dat niet lijkt te werken en dat is heel erg storend. Ik kan er wel mee leven nu maar het versterkt het verlangen en de dromen naar meer alleen maar...Of dit slecht is weet ik overigens niet hoor. Ik zou in ieder geval absoluut niet op dit geval afgaan wat betreft je keuze voor Nikon of Canon of whatever, ookal lijkt het nu symptomisch, dat is het niet.

p.s. bij mij heeft Inca de contacten zowat individueel bekeken, dit omdat het probleem bij hen ook steeds meer een raadsel werd (en dus nogsteeds is...) helaas zonder veel succes. Ik ben wel overtuigd dat het hieraan ligt overigens.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum