Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Ben op zoek naar een vervanging van mijn 1d3!!
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Guest

PostPosted: Sat 27 Jul 2013, 20:22    Post subject:
Bas Breetveld wrote:

Nou nou nou teveel op internet en/of teveel films gezien.
Maar dit blijft een wel een heel droevige reactie.
Verleden jaar nog met hem mee geweest op zijn boot voor de bevers en toen we konden we wel over apparatuur praten.
Nou ja op internet zeikt hij dus zijn klanten af, het is maar dat je het weet.
Klasse BAS!!!!
Back to top
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Jul 2013, 21:55    Post subject:
Misschien moet je daar effe een nieuw draadje aan weiden digihop. Is er trouwens verschil tussen klanten afzeiken en in het wilde weg zeiken.

Waar ging dit ook al weer over? Zal ik de Canon Nikon discussie opstarten? Niet het goede moment misschien Wink. Dan misschien film / digitaal? of kleur - zwart-wit?
Reply with quote

Lesley van Loo

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Jul 2013, 22:07    Post subject:
op zich blijft Canon vs. Nikon een leuke discussie hoor Peter maar eigenlijk horen er toch nog een paar merken bij vind ik.

Bouke Atema

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Jul 2013, 7:06    Post subject:
Voor mij tellen de meningen hier heeel erg hoog vooral omdat ze vaak gebasseerd zijn op feiten.
Maar ook omdat de pixers hier hun passie laten zien en elkaar helpen er goed uit te komen.
Voor mij heb ik denk ik hier nog het meeste geleerd over de omgang vogels en fotografie.
De een zegt dit de ander zegt dat.
Maar ik hoef het nog niet geheel zo te volgen zoals bepaalde mensen zeggen. Maar dan heb ik wel iets om over na te denken wat voor mij beter werkt.
Ik ken geen mensen in mijn omgeving die zoveel met dit soort fotografie bezig is dus moet ik het ook uit dit soort forums leren.
Nikon Canon die discussie is te lang omdat dat erg gelijk loopt. Ik zit nu met Canon dus probeer ik het beste daar uit te halen.

Maar ergens een van mijn vragen in dit topic: is de 70d dan zo slecht als er goede fotos worden gemaakt met de 40 en 50d.
Ik ben nu zoekende naar een 1d4 maar heb nog alle tijd om die aan te schaffen. maar wilde graag nog wat andere opties voor als ik geen goed 1d kon krijgen??

ik hoor het heel erg graag bedankt voor alle antwoorden,

Bouke
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Jul 2013, 8:01    Post subject:
Bouke,
vanzelfsprekend moet je bij Canon blijven. En mocht je met (evt zwart-wit) film willen werken is er nog wel ergens een tweede hands filmhouder bij te koop Wink...

een slechte camera bestaat niet...
... behalve als ie onvoorspelbare dingen gaat doen.

de goedkopere typen hebben een ander type bediening dan camera's als jouw 1D iii. Daarnaast een ander uitvoeringsniveau. Het vertaalt zich in meer knoppen/minder menu (snellere bediening als je weet wat je aan het doen bent), snellere autofocus, minder interne trillingen bij afdrukken, snellere reactietijd. nu ja, dat soort dingen. De 1 en 5 serie hebben een grotere sensor, hetgeen een nadeel heeft in je 'cropfactor' (eerder behandeld) en verder alleen maar voordelen - op de prijs na.

De omstandigheid dat je nu een 1D iii hebt, maakt dat je gewend bent aan instellingen en autofocus a la de 1D iv, de 5 Diii en de 7D en dat je gewend bent aan een ruisniveau vergelijkbaar met 1D iv, 5D ii, 5D iii. Daarom ligt een 7D minder voor de hand. Daarom ligt een 40D/50D/60D/70D of 500D/.../650D niet voor de hand.

Ik kijk wel eens naar sites als 500px, en daar staan regelmatig foto's in de belangstelling die gemaakt zijn met de allergoedkoopste camera's en vaak lensjes als 50 F1,8. Prachtig licht en vaak een hele bak fotobewerking maken de foto.

Dit allemaal vanachter de computer en op de sofa geredeneerd. En dus fluks een 1D iv in de hand, een 5D iii, een 7D, een 60D en 650D om eens ietswat te vergelijken.
Reply with quote

Digihop
Guest

PostPosted: Mon 29 Jul 2013, 10:22    Post subject:
peter wijn wrote:
Misschien moet je daar effe een nieuw draadje aan weiden digihop. Is er trouwens verschil tussen klanten afzeiken en in het wilde weg zeiken.

Waar ging dit ook al weer over? Zal ik de Canon Nikon discussie opstarten? Niet het goede moment misschien Wink. Dan misschien film / digitaal? of kleur - zwart-wit?

Neuhh in het bos als het echt niet anders kan zeik ik nog wel eens in het wilde weg. Hier niet de plek voor.
En inderdaad wat gaat het eigenlijk over, ongelofelijk dat mensen emotioneel worden over hun camera..
Back to top
Reply with quote

Bouke Atema

PostPosted: Mon 29 Jul 2013, 10:29    Post subject:
Dank je Peter,
je verteld waar ik dus ook aan zat te denken. Dat was eigenlijk het antwoord wat ik zocht.
Het fijne is inderdaad de snelle bediening meerdere knoppen enz. en dan hebben we het nog niet over wat de camera kan.
Ik ben niet een van de "big boys" dus hoef niet het nieuwste van het nieuwste wat dat kan ik niet betalen. Maar zou qua camera wel weer een stape verder willen.
Ik zou heel graag een nieuwe camera willen kopen vanwege garantie enz. dus had ik gehoopt dat de 70d misschien iets boven de 7d zou uitkomen.

Dus nu ga ik gewoon rustig opzoek naar een 1d4 wat ik al het doen was. Dus als iemand een adresje weet of iemand kent graag hoor ik dat.

Met vriendelijke groet,

Bouke
Reply with quote

Bouke Atema

PostPosted: Wed 14 Aug 2013, 14:18    Post subject:
Dag Heren,
Ik wilde even melden dat ik de nieuwe camera binnen heb.
Het is de Canon 1d4 geworden. Ik heb het via een medepixer over gekocht in zeer goed staat. Ik moet zeggen dat ik blij dat ik bij de 1d ben gebleven.
Vooral omdat het absoluut niet anders is dan de 1d3, alleen met wat leuke extraatjes. Dus absoluut geen gewenning, gewicht, de knopjes alles weet ik te vinden.
Gister micro adjust gedaan wat instellingen gewijzigd en vanochtend op pad geweest. Dikke glimlach na het fotograferen!!!
Ik heb het nog niet uitgebreid geprobeerd maar ik zie wel verbeteringen.
De foto komen snel!!!

gr Bouke
Reply with quote

kanon

PostPosted: Wed 14 Aug 2013, 16:24    Post subject:
Bouke: van harte gefeliciteerd met je keuze en voorwaar een goede.
Ik heb met toenemende verbazing dit draadje gelezen en vind het daarom erg knap dat je nog tot een keuze hebt kunnen komen Wink
Groet Henk-Jan

Lijfspreuk: nobody is perfect
I am nobody

Site: www.henk-jan-bezemer.nl
Back to top
Reply with quote

A.J. de Haan

PostPosted: Wed 14 Aug 2013, 20:13    Post subject:
Veel plezier met de nieuwe camera Bouke!

Groet, Johannes

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum