Hoewel ik natuurlijk erg onder de indruk ben van Edwin zijn stoere mannentaal en imposante verschijning, ja zenuwachtig zelfs, toch even de onvermijdelijke reactie. Hoewel iets van een respons natuurlijk te verwachten was zegt zijn reactie denk ik meer over hem dan over mij. Het is zonde van de tijd om alles te gaan weerleggen en zoals Peter al schrijft, het valt ook niet te bewijzen, maar helemaal niet reageren is natuurlijk ook geen optie.
Een aantal zaken vallen op. Hij stelt "Ik begreep al snel dat hem iets dwars zat en wist natuurlijk ook wel wat het was." Inderdaad vroeg hij al vrij snel of ik vond dat ze de boel verstoorde waarop ik aangaf dat in het water gaan staan voor mij inderdaad een stap te ver gaat. Hierop ging hij, zoals hij zelf ook aangeeft, verder met waarmee hij bezig was waarmee hij in mijn ogen aangaf daar geen boodschap aan te hebben en verdere discussie leek dan ook overbodig.
Wijzen op wat anderen doen, in dit geval hondenbezitters, doet natuurlijk niet ter zake. Om te beginnen hebben die geen idee van wat ze fout doen, maar hij zou beter moeten weten. Sterker nog, apart dat je iemand aanspreekt op het feit dat hij zijn hond het water instuurt terwijl je er zelf ook inspringt. Als ik met dit soort voorbeelden thuis aankwam zei mijn vader altijd, als iemand anders in het water springt spring jij er toch ook niet achteraan. Ik niet, maar deze (echte) kerel dus wel.
De grootste aantijging zal natuurlijk niemand zijn ontgaan: "Vlak naast mij viel een steen in het water die bijna op het hoofd van een van de gasten viel en ik kan jullie vertellen dat in Breda de stenen niet uit de bomen vallen….. Ik heb er verder niet op gereageerd want dat zou toch op niets uitdraaien. Maar het geeft wel weer hoe dit kereltje in elkaar zit. Stiekem en achterbaks."
Laat ik zeggen dat hiermee mijn laatste twijfel over of ik dit topic wel had moeten beginnen is weggenomen.....
Ik zou natuurlijk nog verder kunnen gaan en beginnen over de originele locaties (fuutjes, purperreigers, arkenheem) en of hij misschien toch niet af en toe eventjes op Birdpix kijkt. Maar goed, het is een klein wereldje dus we komen elkaar zeker nog wel tegen en dan praten we verder.
P.s. Overigens is het nog helemaal niet zo vanzelfsprekend om een topic als dit te beginnen, want je weet dat je ook zelf aan de beurt komt.
Maar ja, zoals de oude Grieken al zeiden, shit happens....