Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Goedkoopste aanbieder(s) top, maar service, en rechten ?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 06 Jun 2008, 14:00    Post subject: gefeliciteerd
Hoi Ray,

Blij dat het nu voor elkaar is. Hopelijk nu geen narigheid meer, want dit was puur ellende als ik je hele verhaal gevolgd heb. Succes ermee en ik ben benieuwd naar je foto's.

Bert

(Tot febr 2013 met: Sony a230, Sigma 50-500 APO DG)
Back to top
Reply with quote

R.D.
Guest

PostPosted: Sat 07 Jun 2008, 0:19    Post subject:
Dank je Bert, ben er echt heel erg blij mee. Na de resultaten, van een paar uurtjes schieten, van vanmiddag bekeken te hebben is het me duidelijk geworden dat het scherpstelmechanisme niet het enige probleem is geweest van de defecte lens. De nieuwe lens heeft een veel kleiner DOF en de resultaten zijn een stuk scherper met dit exemplaar. Ik kan daarom alleen maar concluderen (lees 'speculeren') dat het ook niet helemaal lekker heeft gezeten met het diafragma mechanisme van het andere objectief. Het scherpstellen gaat zeker 1x sneller nu, bijna feilloos en heel erg soepel in vergelijking, al met al is de gedane moeite dus totaal gerechtvaardigd, ik heb eindelijk waar ik voor betaald heb Smile

Ik merkte het al toen ik de eerste foto's maakte, kon bijna niet geloven dat het zo'n groot verschil maakte, en dat terwijl ik al van het andere exemplaar dacht dat het scherp was. Zelfde geldt voor het meer geringe DOF, ik heb nu foto's erbij waarop het scherptegebied maar een paar mm is, dat was bij de oude lens toch zeker altijd een paar centimeter. Ook heb ik het idee dat deze lens lichtsterker is omdat ik onder soortgelijke lichtomstandigheden, bijv. in de schaduw, de ISO waarden minder omhoog hoef te schroeven.

Hetgeen er allemaal mis moet zijn geweest met de andere lens zal niet gering zijn want hoewel ze uiterlijk identiek zijn is dit echt een heel ander beestje. Ik zou dan ook een ieder willen adviseren om direct na aankoop van dit type lens een vergelijking te maken met een goed exemplaar van bijv. een bevriende birdpixer want het verschil tussen deze twee lenzen is/was gerust erg groot te noemen. En als je geen vergelijkingsmateriaal heb denk je, net als ik dacht, gewoon een optisch goed exemplaar in handen te hebben terwijl het misschien evengoed een behept objectief is dat in werkelijkheid ondermaatse prestaties levert.

Ik begrijp nu ook pas waarom de vele gebruikerreviews inzake dit objectief reppen van krachttermen als 'superfast AF' en 'razorsharp'. Ik vond het namelijk voorheen wel meevallen in vergelijking tot de 70-200 F4L zoom die ik heb, nu pas heb ik het verschil kunnen bemerken, zowel in prestatie als gezien de kwaliteit van het eindresultaat. Om een indicatie te geven; met de andere (defecte) lens bleef ik maar knippen met de hoop op een paar echt scherpe beelden, nu zit ik in m'n maag met een flinke map, van vanmiddag, bestaand uit vrijwel allemaal scherpe foto's, een enkele misser daargelaten #Popcornsmile

Groeten thuis, Ray
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 07 Jun 2008, 8:42    Post subject:
Hoi Ray

Mooi dat je nu wel een goede lens hebt te pakken , minder fraai vind ik , Dat je enorm veel kwaliteits verschil hebt tussen de eene en het andere . exemplaar . Een ietsje terug riep iemand hulde aan canon . Ik denk dat canon zich wel eens flink achter de oren mag krabben . Ze hebben blijkbaar de kwaliteits controle totaal niet in de hand . Canon mag zich hier diep voor schamen lijkt mij zo . Je koopt een lens van canon . EN als je geluk hebt doetie het . Zo niet dan heb je pech , En mag je als consument omdat je een canon product hebt gekocht opzoek naar de oplossing . Klaar ben je met zo merk . Hulde aan canon ? . Dacht het niet . Eerder om te huilen . Dit is niet de eerste keer dat canon de mist in gaat . Maar ja nu schop waarschijnlijk een canon adept tegen zijn schenen . duizendmaal sorry . pffffft . Ik hoop Ray dat ze je ook nog een
flinke onkosten vergoeding gaan geven voor de tijd en de ergennis die je er aan hebt beleeft .

katte krabbels
@leo
Back to top
Reply with quote

R.D.
Guest

PostPosted: Sat 07 Jun 2008, 10:30    Post subject:
Hoi Leo,

Persoonlijk zou ik er liever van uit gaan dat het slechte exemplaar een geval van één op velen dus een zeldzaamheid betreft maar een volgende keer dat ik ooit nog een dergelijke lens zou kopen gaat er zeker een uitgebreide persoonlijke kwaliteitcontrole aan vooraf waarbij ik minimaal meerdere exemplaren tegenover elkaar zal willen zetten alvorens tevreden te kunnen (lees 'durven') zijn, het gaat niet om een broodje kaas van de bakker op de hoek tenslotte.

Aan de andere kant heeft het toch ook weer een stukje herwonnen vertrouwen opgeleverd naar het merk Canon toe omdat er ook gevallen bekend zijn inzake andere merken waar maandagmorgen exemplaren vrijwel vanaf aankoop bijna alleen maar in de reparatie zijn beland en er nooit gecompenseerd is met een nieuwe sample. Tijdens het vele zoeken naar 'klachten' via google dat ik de laatste periode heb gedaan ben ik op discussies gestuit waar je haren bijna van overeind gaan staan. Wat dat betreft zitten 'we' als Canon gebruikers toch in een heel goed kamp, ook al zou het misschien wat 'minder' lijken dan hetgeen consumenten in feite verwachten van dergelijke fabrikanten. Vergis je maar niet Leo, het kan allemaal vele malen negatiever en eerlijk gezegd ben ik gezien het flink aantal minder goede ervaringen van anderen, op dit punt maar wat blij dat ik juist in dit merk heb geinvesteerd.

De opgelopen frustraties had ik uiteraard liever uit de ervaring weggelaten maar de stress heeft me in dit specifieke geval gelukkig de juiste koers gegeven, een geval van 'no pain no gain' om de moeite/stress/positieve uitslag maar 'ns te rechtvaardigen/benadrukken.

Groeten, Ray
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic
Page 4 of 4

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum