Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Ervaringen Autoverhuur

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 10:29    Post subject: Ervaringen Autoverhuur
Hallo Birdpixers,

Ik kon zo snel niet veel hierover vinden op het forum dus vandaar het idee om dit topic te openen met een vraag en een voorstel.

Voorstel: Misschien is het een goed idee om ervaringen/tips te delen met elkaar over welke autoverhuurders jullie hebben gebruikt, welke auto gehuurd en hoe dit was bevallen (en waar natuurlijk). De wereld van autoverhuur zit vol met oplichting dus des te beter lijkt me het om deze ervaringen uit te wisselen.

Vraag: De reden waarom ik dit topic start is omdat ik binnenkort 14 dagen naar Lesbos ga. Het aanbod voor huurauto's is groot maar waar kun je nou het beste een auto huren en waar hebben ze een leuk aanbod? Met voorkeur een 4x4 (Suzuki Jimny oid.)

Alvast bedankt!

http://www.jwh-i.nl
Back to top
Reply with quote

Rick Robaard

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 11:24    Post subject:
Ik ben twee keer naar Lesbos geweest en twee keer in Anaxos verbleven.
In Petra zit verhuurbedrijf Number 1, waarmee je ook in het Nederlands kunt communiceren.
Goedkoop, goed en handig.

www.number1-lesbos.com

DeBob

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 11:28    Post subject:
Ik heb vorig jaar Lesbos getrotseerd met een Hyundai i10. Prima te doen, op sommige plekken was een 4x4 beter geweest maar heb gewoon overal kunnen komen.

ik had geboekt via 'lopen op lesbos' en die hebben een eigen huurauto. Wel onderverhuurd maar weet niet meer via welke keten. Dit jaar ga ik opnieuw en heb weer gewoon voor een i10 gekozen. Direct meegeboekt dus ook nu weet ik niet via welke maatschappij.

Wat ik wel weet: via sunnycars kan je op vrijwel elke plek op de wereld een auto huren. Dus ook op lesbos. Daarnaast is via Herz, Sixt, Europcar etc. ook altijd een auto te huren op het vliegveld. Voorwaarden zijn vrijwel gelijk. Schade aan de bodem van de auto is bij vrijwel geen een maatschappij meeverzekerd.

Gr, Bob

henniel

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 13:04    Post subject:
Wij zijn in diverse landen geweest en altijd via Sunny Cars, nooit problemen gehad .Het voordeel is dat je all in verzekerd bent voor hun prijs.
Dit schrijven ze op de site:

Ter plekke afkopen van het eigen risico is niet nodig. In geval van schade betalen wij het eigen risico bedrag namelijk terug. Ook eventuele schade aan glas-banden-bodem of het dak van de huurauto wordt door ons vergoed. En last but not least sluiten we een extra WA verzekering af met een hoogte van 7,5 miljoen EUR.

Maar je moet ze altijd vergelijken met andere verhuurders.

Gr Hennie

Marcel van Kammen

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 14:18    Post subject:
Sunnycars is mij inderdaad erg goed bevallen in Florida. Zelfs de "zwarte gieren" schade aan de auto deden ze niet moeilijk over toen we de auto weer inleverden.

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

Ruud van Veenschoten

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 15:00    Post subject:
Goede ervaringen met Hertz in IJsland.
Net even een prijsvergelijk gedaan tussen Hertz en Sunny cars in IJsland, prijsverschil is ruim 1000 Euro. Hertz is goedkoper!! Verzekering van bodemschade is en blijft een lastig verhaal. Maar als je normaal rijdt en je kan het af met een goede verzekering, ben je nog altijd goedkoper uit bij Hertz....
Succes.

Groet,
Ruud

Leo Tukker

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 15:24    Post subject: Goede ervaringen met Economy Car Rentals
Ik ben zelf drie keer op Lesvos geweest en steeds een auto geboekt via Economy Car Rentals. Dit is mij prima bevallen. Ook dit jaar ga ik weer naar het eiland en heb ook weer via dit bedrijf een auto geboekt.

In 2011 ben ik naar Noord-Griekenland geweest en ook toen via Economy Car Rentals een auto geboekt, wat prima is gegaan.

Website : www.economycarrentals.com

Groet,

Leo Tukker

Herman van der Klis

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 16:04    Post subject:
Ook goede ervaringen met Hertz. (Lanzerote en Tenerife) . Betaal slechts Eur.93,- /8dgn voor een klein autootje (Opel corsa) en Eur.75,- extra om eigen risico af te kopen en alles is dus gedekt.
Kreeg op de laatste dag bij vertrek op weg naar het vliegveld aan de voet van de Teide een ernstige storing (koppeling of aandrijfas) De auto kon niet voor- of achteruit. We hebben onszelf naar het vliegveld laten brengen door verhuurder van ons vakantiehuis s'morgens om 05.00 uur en de auto daar achtergelaten op een eenzaan smal bergweggetje.Sleutel door het loket gegooid bij de Hertz office op het vliegveld en rennen naar de incheck-balie. Te laat om de koffers nog in te leveren voor de boarding , dat was dus €50,- extra dokken. Badend in het zweet stapte net op tijd het vliegtuig in . Geluk gehad.
Thuis s'middags in Nederland aangekomen Hertz - kantoor in Tenerife gebeld , precies verteld wat er is gebeurd en waar de auto zich bevond. Kreeg de volgende dag een email dat de auto met een trailer om 17.00 uur was opgehaald. De Borg van de sleutel was ook inmiddels keurig teruggestort op mijn creditcard-rekening.
Verder gelukkig geen muisje met een vervelend staartje , waar ik eerst voor vreesde.

mvg

Herman van der Klis

Last edited by Herman van der Klis on Tue 19 Mar 2013, 15:55; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Marcel van der Tol
Admin
Admin

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 16:04    Post subject:
De laatste jaren steeds via sunny cars gehuurd. Alle schade wordt door hen gedekt. De laatste keer op Lesbos, bleek een route toch niet zo heel erg begaanbaar. Ik ben er weer uitgekomen, maar was blij dat ik echt all risk was verzekerd (ook bodemschade). Enige minpuntje was dat de auto die wij hadden, behoorlijk versleten was. De ochtend bij vertrek wilde de auto niet starten. Monteur erbij en toch nog op tijd op het vliegveld. Onderweg nog getankt en toen startte hij nog, maar op het vliegveld na overdracht van de sleutels wilde de auto weer niet starten. Achteraf gezien hebben we toen veel geluk gehad.
Reply with quote

Martijn de Jonge

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 17:43    Post subject:
In wezen schelen de meeste autoverhuurders qua prijzen niet zo veel maar gaat het vooral om of er extra kosten aan een 2e chauffeur zitten en de hoogte van het eigen risico. Op IJsland bijvoorbeeld zetten veel mensen hun gehuurde 4-wheeldrive vast in de rivier en dat verklaart het enorme eigen risico wat daar op dat soort voertuigen staat, circa 2.000-2.500 Euro.

@Marcel, het lijkt mij wel dat je een erg goed verhaal moet hebben om bodem schade niet te hoeven betalen, de meeste contracten hebben de clausule dat je met gewone auto's niet op onverharde wegen mag komen of in ieder geval dat op eigen risico doet.

In de Coto Donana hadden we de laatste keer een Suzuki Jimny, erg klein maar je komt wel overal door heen. Zou voor Lesbos misschien ook iets zijn hoewel je daar met spullen maar met 2 man/vrouw in kunt.

Klantkaarten worden ruim verstrekt door o.a. Avis en Sixt maar daar heb je niet zoveel aan. Die laatste verhuurder is trouwens wel goed voor laag eigen risico en gratis 2e bestuurder, voor Marokko of Spanje is Sixt een aanrader.

Goede reis en groeten,

Martijn

Hans Overduin

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 18:21    Post subject:
Ik heb de meeste verhuurders (ook met non-descripte verhuurders op Lesbos en in Marokko) positieve ervaringen, de enige tip die ik altijd geef is dat je - ook al ben je gaar en wil je snel naar je huisje, of naar de vogels - even goed proef rijdt en als iets je niet bevalt (model, trekkracht, algehele staat van de auto, dingen die het niet doen, of stinkend naar rook) direct terug gaat en een andere auto te verlangt. Dit lukt eigenlijk altijd en voorkomt dat je je dagelijks ergert aan een auto. Succes, hans
Back to top
Reply with quote

Michiel Janssen

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 18:23    Post subject:
Ik huur altijd via een tussenpersoon, nooit direct bij de grote firma's want dan betaal je de hoofdprijs. Tot nu toe heb ik prima ervaring met carhire3000.ie en autoholidays.nl (eigen risico kun je afkopen middels een Damage Excess Waiver, DEW). Heb net even vergeleken met Sunny Cars, daar was ik 360 euro kwijt voor twee weken Spanje eind mei, terwijl ik 180 euro heb betaald (Barcelona -> Bilbao). Van het verschil kan ik een aantal keer lekker eten. Wink Zo'n DEW klinkt leuk, maar juist de schade die je zou willen afkopen valt zelfs daar niet onder: dak, onderkant, wielen/banden. Dus wat moet je ermee? Ik heb zelfs vaak het idee dat die tussenpersonen juist geld verdienen aan die verzekeringen en niet zozeer aan de verhuur. Van carhire3000 bellen ze altijd op of je toch niet alsnog een DEW wilt afsluiten want ter plaatse is het veel duurder zeggen ze dan. Soms kun je afdingen per telefoon, is me ook al overkomen dat ik niet 8 euro extra per dag betaalde maar slechts 3 euro extra per dag!

Groeten,

Michiel

Bendiks Westerink

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 19:32    Post subject:
Mijn ervaring is ook dat via tussenpersonen (bedrijven) je vaak aanzienlijk goedkoper een auto kan huren. Een kwestie van even goed googelen.
Vaak kom je dan wel weer uit bij een grote verhuurder als Hertz, Avis of Sixt (daar werken de tussenpersonen mee samen).
4wd doe ik zelf niet snel. Tenzij je de binnenlanden van IJsland door wilt of zo. Prijsverschil is mij teveel (soms wel 4x zo duur!).
Maar ik heb 2 keer in IJsland met een Toyata Yaris rondgereden en dat gaat prima (1x in de winter). Ook in Noorwegen met een Hyandai I20 in de winter. We waren verbaasd hoe goed dit autootje overal doorheen ploegde (met winterbanden). Ook daar geen problemen. Vergeet niet dat veel locals ook geen 4wd hebben en zij komen ook waar ze zijn moeten. Wat wegen betreft moet je denk ik gewoon je gezonde verstand gebruiken. Als locals erover gaan, lukt het jou meestal ook wel.

Bendiks

Last edited by Bendiks Westerink on Tue 19 Mar 2013, 15:12; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Jan Hendriks

PostPosted: Tue 19 Mar 2013, 8:56    Post subject:
Omdat ik ook een auto wilde huren was ik mij aan het orienteren toen de consumentengids een paar weken geleden in de bus viel.
En kijk, als een geschenk uit de hemel stond daar een onderzoek in naar Autoverhuur!

Om kort te gaan, Sunnycars kwam daar als beste uit, ook al vanwege het feit dat ze ALLE verzekeringen gelijk in het pakket
doen en je dus weet waar je aan toe bent. Geen extraatjes meer te betalen aan de balie van het verhuurbedrijf. Meestal zit er ook
al betaling voor een extra chauffeur in het pakket. Zoniet, dan is dat het enige waarvoor je nog bij de verhuurder
betaalt maar dat staat wel duidelijk aangegeven op de site van Sunnycars.

Nu is het nog wel afwachten hoe e.e.a. bevalt maar gezien de positieve commentaren in dit draadje denk ik dat het wel goed zit.

Ruud van Veenschoten

PostPosted: Tue 19 Mar 2013, 11:39    Post subject:
Verzekeringen is even goed kijken wat je nodig hebt. Kosten voor een 2e chauffeur zijn bij Hertz in IJsland maximaal 35 Euro voor 3 weken autohuur. Zijn de kosten op een reis van pak hem beet 9000 Euro ook niet Wink

Groet,
Ruud

Inge van der Wulp

PostPosted: Tue 19 Mar 2013, 12:03    Post subject:
Als je een auto huurt in de USA en je reist terug via een andere luchthaven moet je altijd van te voren even informeren over de drop-off kosten (kosten die ze in rekening brengen om de auto weer terug te krijgen op de begin plaatst). Voor sommige locaties zijn die namelijk zeer fors en ze worden niet berekend bij de huur maar je moet ze ter plaatse betalen als je de auto ophaalt. Zo kom je voor onverwachte kosten te staan als je dat niet van te voren weet.

Wij zouden vliegen naar Portland, dan familie bezoeken en terug vliegen vanaf Seattle zodat we nog wat konden zien van Noord-Amerika. Ik heb echter van te voren even gebeld voor de drop-off kosten en die bedroegen 500 US dollar. Contant te voldoen bij het ophalen van de auto. Wij vliegen nu niet naar Portland maar naar Seattle heen en terug Wink

Voor sommige steden zijn er geen drop-off kosten maar voor sommige zijn ze heel hoog. Hou daar rekening mee als je terugvliegt vanaf een andere airport.
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote

Rob Belterman

PostPosted: Wed 20 Mar 2013, 9:24    Post subject:
Heb op Lesbos goede ervaring met Tsalis. (Skala Kalloni)

15% korting als je aangeeft dat je via Lesbos Birding komt.

www.lesvosbirding.com

Boekte verleden jaar eind mei 4 dagen, 3 betalen, kreeg 15% en voor de prijs van een Jimmy kreeg ik een Vitara

JWH

PostPosted: Wed 20 Mar 2013, 10:32    Post subject:
Hartelijk dank voor de reacties en tips tot dusver! Ik denk dat naast mij ook andere leden hier veel aan zullen hebben!

http://www.jwh-i.nl
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum