Gender: Male Age: 66 Joined: 06 Nov 2005 Posts: 141 Location: Drachten
Posted: Fri 03 May 2013, 16:52 Post subject:
Als je "een beetje goede converter" zoekt dan zou ik deze nemen. Heb deze naast de Canon als reserve en maak daar ook wel prima foto's mee. Je moet vaak wel heel goed kijken om het verschil te zien.
Wordt op Maktplaats of fotoapparatuur.nl nog wel eens aangeboden en dan heb je een prima converter voor niet al te veel geld.
Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Jun 2010 Posts: 127 Location: Itanhaém SP Brazilië
Posted: Fri 03 May 2013, 16:58 Post subject:
Hoi Carlo,
Ik heb beide converters, de Canon 1.4 II en de Kenko teleplus pro 300. Voor mij is de Canon de betere converter omdat de kleuren mij meer aanspreken. Er wordt wel eens vergeten dat scherpte niet het enige criterium is en dat bleek voor mij bij deze converters. De Kenko is vrijwel even scherp maar m.i. meer "koel" in zijn weergave.
Het voordeel van de Kenko is dat je hem met andere lenzen kan combineren. De Canon converter past niet op alle lenzen. Daarom heb ik beide maar gebruik in samenwerking met mijn 300 f4 alleen de Canon en een enkele keer, bij heel goed licht en een vogel die erg ver wegzit, stack ik de twee converters.
groeten Ronald _________________ Canon 50D met 300 F4
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Mon 06 May 2013, 11:24 Post subject:
@Martijn; in een test op traumflieger.de (zie link onder) is de Kenko in termen van scherpte alleen een tikkie beter net buiten het centrum als de Canon EF 1,4x II, in het centrum en aan de randen scoort de Canon EF 1,4x II beter. Daarbij vraag ik me af of de AF net zo snel en nauwkeurig is als de Canon. Maar een miskoop is de Kenko 1,4x Pro 300 DG in ieder geval niet.
Uit deze nieuwe test lijkt overigens een nieuwe winnaar te zijn gekomen: de Kenko 1,4x MC4 DGX; deze overtreft in termen van scherpte zelfs aan de ca. 500 euro kostende Canon EF 1,4x III! Enig puntje van aandacht is dat ik me afvraag af of de AF dan net zo snel/nauwkeurig is als met de Canon....maar het lijkt erop dat deze nieuwe Kenko een hele mooie aanwinst voor een veel zachter prijsje lijkt te zijn...
Posted: Mon 06 May 2013, 12:50 Post subject:
Dankjewel voor de reacties.
@ Joep: Dat is helemaal een mooi bericht.
Bij cameratools is deze converter maar €150,-. En als de converter echt die kwaliteit heeft. Is dat een goede kanshebber voor mij.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Wed 08 May 2013, 15:15 Post subject:
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid bijna altijd de Kenko TC1.4x pro 300 dgx op mijn EF300mm f/4
en dit sinds 2 a 3 jaar nu.
Kijk gerust naar het resultaat.
Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum