Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Spots Zeeland/Zuid Holland

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Johannes Veenstra


Gender: Male
Age: 43
Joined: 23 Dec 2011
Posts: 153
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 10 Jun 2013, 8:47    Post subject: Spots Zeeland/Zuid Holland
Volgende week ben ik in de gelegenheid om 1 dagje in Zuid Holland en Zeeland te fotograferen. Wat zijn goede plekken om oa vanuit de rijdende schuilhut te fotograferen? De soorten die mn speciale belangstelling hebben zijn : purperreiger, velduil, steenuil,lepelaar, zilverreiger,kiekendieven, wouw,zeearend. En zijn er nog bekende kolonies in die provincie (soort onbelangrijk) waar goed te fotograferen is zonder te verstoren?
Als iemand me iets op weg zou kunnen helpen zou ik dat erg waarderen. Het is namelijk lastig om in 1 dag zo'n groot gebied te leren kennen. En ik ben maar 1 dag in de gelegenheid en friesland ligt niet echt in de buurt dus alle voorstudie moet via internet helaas.
_________________
Canon R7, Sigma 150-600C, INNOREL RT90CM, Manfrotto MVH502AH Pro, Cosina 100 mm f/3.5 Macro
Back to top
Reply with quote
 
Peter van den Berg


Gender: Male
Age: 71
Joined: 06 Sep 2010
Posts: 121
Location: Zuid-holland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 10 Jun 2013, 8:54    Post subject:
De zouweboezem voor de purperreiger.
Brouwersdam is ook altijd wat te zien,maar voor je daar ben rij je misschien wel 100 goeie plekken voorbij.

Gr Peter.
_________________
Nikon Z6ii met Z180 /600 Nikon.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 10 Jun 2013, 10:31    Post subject:
1 dag voor Zeeland en ZuidHolland! Da's niet genoeg he.
Zeeland: na de Brouwersdam het gebied tussen Zierikzee en Burgh-Haemstede - vóór de Brouwersdam nog de Oost- en Westduinen op Goeree-Overflakkee, bij Ouddorp, de Zouweboezem bij Ameide aan de Lek is inderdaad ook leuk, de Scheveningse haven en omgeving .....
Als ik het zo zie heb je ongeveer een uur de tijd om elk gebied een beetje te bekijken - en of je dan velduilen, steenuilen, wouwen of zee-arenden hebt kunnen spotten is maar zeer de vraag. Kiekendieven in Zeeland waarschijnlijk wel, Purperreigers bij de Zouweboezem ook wel, maar kom, een paar tureluurs zul je toch wel vinden, en als je echt moeite wil doen kun je nog een eilandje zuidelijker gaan om bij het Noordervroon (ten noorden van West-Kapelle de grauwe franjepoot in zomerkleed te bekijken, als die al niet vertrokken is. Ik geloof ook dat er een verdwaalde kraanvogel gezien is op Schouwen-Duiveland.
Dat wordt een hele lange dag!!!!!
grtz en succes
josephine
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Mon 10 Jun 2013, 12:09    Post subject:
Zeeland en Zudholland in 1 dag?
Vergeet het maar.
Al eens gedacht om op waarneming te kijken?
....kun je je eigen route samenstellen.
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
Johannes Veenstra


Gender: Male
Age: 43
Joined: 23 Dec 2011
Posts: 153
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 10 Jun 2013, 12:13    Post subject:
thnx! De tijd is inderdaad veel te kort! Maar dat is helaas niet anders, kben al blij met de mogelijkheid. Alle soorten zijn natuurlijk welkom en niet alleen die ik heb opgenoemd . Kben nu aan het proberen zoveel mogelijk info te verzamelen zodat ik een gericht plan kan maken voor komende maandag. En zo efficient mogelijk met mn weinige tijd kan omgaan.
Het ging me eigenlijk ook alleen maar om het gebied aan te geven waarin ik intresse had, allebei is natuurlijk geen doen dus het zal 1 van de 2 worden. Waarneming.nl hou ik uiteraard ook in de gaten.
_________________
Canon R7, Sigma 150-600C, INNOREL RT90CM, Manfrotto MVH502AH Pro, Cosina 100 mm f/3.5 Macro
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum