Posted: Fri 04 Nov 2005, 12:07 Post subject: Canon EOS20D in combinatie met telescoop
Hoi,
Vorig weekend was ik aan Lac du Der en tijdens het scannen van de kraanvogels kwam ik bij de vogelaars op de dijk aan de overkant van de baai terecht : staat daar ene foto's te nemen met een Canon EOS20D met een ADAPTOR op zijn telescoop. Toen ik later ter plaatse kwam, kon ik betrokken persoon niet terugvinden.
Heeft iemand van jullie kennis ivm een dergelijke adaptor en zo ja, waar deze verkrijgbaar is ?
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Fri 04 Nov 2005, 12:24 Post subject:
Ik heb ook ooit eens zo'n adapter gekocht en gebruikt met mijn analoge EOS 300. Heb hem destijd gekochht op de Lijnmarkt in Utrecht.
Er zijn voor een KOWA TSN1 2 verschillende adapters te krijgen: de ene maakt van je telescoop een 800 mm tele en de andere een 1200 (dacht ik). Heb geen idee meer hoe de zaak heet maar als je ze alledrie (toen in ieder geval) afloopt die in die straat zitten dan kom je er vanzelf achter.
Groet Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Gender: Male Age: 41 Joined: 18 Jan 2004 Posts: 91 Location: Tilburg
Posted: Fri 04 Nov 2005, 12:34 Post subject:
Beste Walther
De adapters zijn verkrijgbaar in Budel, bij foto Rooymans.
Ik wil er in de toekomst waarschijnlijk ook één aanschaffen, ik heb er één uitgestest.
Maar had op dat moment andere dingen nodig voor mijn camera.
En Kwalitatief is het beter dan de coolpix 4500 in combinatie met welke telescoop dan ook.
De groeten
Paul _________________ Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
De groeten
Paul _________________ Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum