Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


vogelplekken in Hongarije

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
henk47


Gender: Male
Age: 66
Joined: 17 Oct 2005
Posts: 10
Location: Oldebroek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 21:24    Post subject: vogelplekken in Hongarije
Hallo allemaal

wij gaan komende zomer naar Hongarije en wel 27 km ten noorden van Budapest ( Tahitotfalu )
nu ben ik benieuwd of iemand weet of er daar in de buurt ( maximaal 50 km omtrek ) mooie vogelgebieden zijn ( mogelijk met observatiehut )

graag zie ik jullie reactie

bedankt alvast Laughing

Henk van Dorp
_________________
canon 40D + 24-105 canon lens /canon zoomlens 100-400 EF IS / Canon extender 1.4 / Tamron macro lens 90 / Groothoek lens Tokina 12-24mm
Back to top
Reply with quote
 
Koen Driesen


Gender: Male
Age: 37
Joined: 14 Dec 2005
Posts: 17
Location: Peer, België
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 10 Mar 2006, 21:39    Post subject:
Hey,
ik ben 2 jaar geleden naar hongarije geweest. Ik heb een week gelogeerd in Hortobagy. Ik dacht dat dat niet zo heel ver van Budapest afligt. Dit gebied is in 1 woord: ZALIG!! Je vindt er verscheidene kijkhutten, zoals aan de vijvers van Halasto. Goede plaats om reigerachtigen (woudaap, kwak, purperreiger, ...) te fotograferen. Ook kan je hier sternen (witwang, witvleugel, zwarte) en allerlei andere mooie vogels fotograferen. De plaatselijke roodpootvalkenkolonies zijn geweldig, evenals de bijeneterkolinie. Ik had daar ook zeearenden, keizerarend, sakervalk, ... Hier zit echt veel! Als je de kans hebt, moet je er zeker naar toe gaan. Ik ga er zeker op een keer nog eens hene! Via gids kun je hier ook naar grote trappen gaan kijken!
Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier dan!
Greetz,
Koen
_________________
Canon, leica televid 77, fuji finepix E900
Back to top
Reply with quote
 
henk47


Gender: Male
Age: 66
Joined: 17 Oct 2005
Posts: 10
Location: Oldebroek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Mar 2006, 10:40    Post subject: hongarije
bedankt voor je antwoord, maar helaas is dit minimaal 250 km van onze vakantiewoning
Ik heb wel even gekeken en ben het met je eens het lijkt een prachtig gebied en er staat ook veel over die plek op het internet


misschien is er nog iemand die een plek weet
we zitten ongeveer 30 km ten noorden van Budapest
_________________
canon 40D + 24-105 canon lens /canon zoomlens 100-400 EF IS / Canon extender 1.4 / Tamron macro lens 90 / Groothoek lens Tokina 12-24mm
Back to top
Reply with quote
 
Hans de Braal


Gender: Male
Age: 60
Joined: 03 Nov 2004
Posts: 8
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Mar 2006, 11:07    Post subject:
Kijk eens op www.aucost.nl . Dat is een site van een camping die vermoedelijk een stuk dichter bij Boedapest ligt dan Hortobagy. Op deze site is ook informatie voor vogelaars te vinden, over natuurgebieden in de omgeving van de camping. Ik ben hier zelf nooit geweest, dus ik heb geen informatie uit de eerste hand. Overigens is Hortobagy inderdaad een fantastische vogelplek!
_________________
Canon EOS 350D, Canon 40D, Canon 400 mm/5.6, Tamron 28 - 300 mm, Tamron 90 mm/f2.8 macro
Back to top
Reply with quote
 
Hans van Mullekom




Joined: 25 Jun 2005
Posts: 37

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 11 Mar 2006, 13:48    Post subject:
.

Last edited by Hans van Mullekom on Sat 22 Dec 2007, 19:55; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
gertjan


Gender: Male

Joined: 04 Jul 2005
Posts: 21

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Mar 2006, 14:45    Post subject:
Henk,

De tip www.aucost.nl heb je al gehad wat ik je nog wil meegeven is dat de eigenaar in brabant woont en mij al heeft aangegeven dat hij speciale plekken weet en je in bepaalde toegang kan verschaffen.

Ik heb de man persoonlijk gesproken maar nog neit naaar toe geweest staat wel op mijn lijstje. ik weet niet hoever het van je vakantiestek is.

Groetjes Gertjan
_________________
canon 300D lens 100-400 1:4.5-5.6 l IS; canon 30D plus sigma 150mm 2.8 en uiteraard kitlens 18-55. Canon 50D
Back to top
Reply with quote
 
henk47


Gender: Male
Age: 66
Joined: 17 Oct 2005
Posts: 10
Location: Oldebroek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Mar 2006, 15:40    Post subject: hongarije
dank je wel voor de antwoorden tot nu toe

ik zal de beide genoemde website's nog wat verder bekijken met de daarop genoemde links
de camping van de ene site ligt ongeveer 100 km ten zuiden van Budapest en dat is nog best ver als we 30 km ten noorden van Budapest zitten
Als er dus nog mensen zijn die rond het gebied 30 km ten noorden van Budapest ervaringen hebben verneem ik dat graag

Henk
_________________
canon 40D + 24-105 canon lens /canon zoomlens 100-400 EF IS / Canon extender 1.4 / Tamron macro lens 90 / Groothoek lens Tokina 12-24mm
Back to top
Reply with quote
 
birdman


Gender: Male
Age: 63
Joined: 06 Jun 2004
Posts: 89
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Mar 2006, 20:16    Post subject:
Er is een boekje dat heet "A Guide to Birdwatching in Hungary" van uitgeverijCorvina uit 1991. Ik heb dat nog uit de tijd dat ik in Boedapest woonde. Enkele gebieden zijn Buda hills (in Boedapest) met in totaal 7 soorten spechten, Ocsa, 20 km zuidoost van Boedapest bij de M5 highway en weg 5 met oa Scharrelaar en vrij veel roofvogels, Pilis Hills, ten Noordwesten met oa Bijeneters en de Borzsony Hills met oa Zwarte Ooievaar.

Een ander handig boek is "The birds of Hungary" ook geschreven door Gerard Gorman uit 1996.
_________________
Canon 1 DX Mark III, Canon 90 D en Canon 500 MM 4.0 Type II, 100-400 mm, 70 - 200 MM, 16 - 35 MM.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum