Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon EOS 350 D of EOS 20 D in comb. met Canon EF 300/4.0

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Nov 2005, 22:57    Post subject: Re: Canon EOS 350 D of EOS 20 D in comb. met Canon EF 300/4.
Freek Kalsbeek wrote:
Heeft iemand ervaring met de combinatie Canon EOS 350 D en Canon EF300 / 4.0 L IS USM ?

Ik twijfel tussen EOS 350 D en EOS 20 D. Een prijsverschil van maar liefst Eur 500 (minus Eur 150 Cashback).

De EOS 350 lijkt me verder vrij licht qua gewicht (ca. 500gr) tegen de 20 D (ca. 700 gr.) in relatie tot het 300mm objectief + 1,4 extender.

Freek Kalsbeek

Rudi Debruyne en ik gebruiken de 350D.Kijk maar even naar de resultaten...
Met de Meesjes van Rudi is i.i.g. nix mis!
Groeten en succes met je keuze,
Sytze

Canon 7D II / Canon 500 F4 IS USM
Back to top
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 9:34    Post subject:
kies je voor een vectra of voor een corsa? Met allebei kom je er wel. De 20D is de betere camera qua instelmogelijkheden en naar ik meen ook aankleding en afwerking. Of het prijsverschil de moeite waard is?

Je ziet wel vaker dat mensen een vreselijk goede, dure lens hebben en daar een goedkope camera achter hangen. Dat is beter dan andersom. De lens die je kiest is in principe zeer goed. Wel vrij kort, maar dat daagt je uit om dichtbij te komen.
Back to top
Reply with quote

Daan Schoonhoven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 9:37    Post subject:
OP het forum staat er behoorlijk was geschreven, snuffel daar eens rond, bijv. in dit topic: http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=691&highlight=350d
Back to top
Reply with quote

Ard

PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 11:07    Post subject:
peter wijn wrote:
Je ziet wel vaker dat mensen een vreselijk goede, dure lens hebben en daar een goedkope camera achter hangen. Dat is beter dan andersom. De lens die je kiest is in principe zeer goed. Wel vrij kort, maar dat daagt je uit om dichtbij te komen.

Een vriend van me gebruikt de 300 F4 met 1,4 TC in combinatie met de 300D. Komen uitstekende foto's uit. 350 D heeft wat minder instelmogelijkheden dan de 20D, maar wat heb je meer nodig aan instellingen dan Av, ISO, en de mogelijkheid om onder/over te belichten ?
Wil je een betere lichtmeting of snellere AF kom je bij de 1D serie uit. Wil je een grotere, meer solide body kan je eerst nog naar de 20D kijken.

300x1,4x1,6 = 672 mm is ook geen kinderachtig bereik. Maar heerlijk portable en nog uit de hand te gebruiken.

Remco Gulien

PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 14:24    Post subject:
tja die 20d is gewoon een stuk groter en mooier afgewerkt als die 350D

Vind dat de 350D ook eigenlijk de naam spiegel reflex camera niet verdient.... imho veels te klein ding Smile

Verder hier wat verschillen

9AF 20D
7AF 350D
Yes, 5 fps up to 23 JPEG images 20D <--- !!!
Yes, 2.8 fps, 14 JPEG

Vooral om de snelheid zou ik al voor de 20D gaan....
En het gewoon een grotere boddy wat gewoon veel prettiger werkt

Canon EOS 40D... EF 500 F4 IS USM
Back to top
Reply with quote

Daan Schoonhoven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 14:34    Post subject:
Ook ik heb erg getwijfeld en voor mij heeft de 5 beelden p.s. de doorslag gegeven. Het is al vaak voorgekomen dat ik hier niet voldoende aan had, laat staan bij 2,8 f.p.s.
Verder is de camera een stuk gebruiksvriendelijker, je scrolt heel makkelijk door menus en foto's.
Back to top
Reply with quote

Paul Cools

PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 14:57    Post subject:
Beste Freek

Ik heb zelf laatst de dezelfde keuze moeten maken, maar ben toch voor de 20D gegaan.
Dit omdat er meer opties opzitten en omdat de camera sneller schijnt te zijn, en dat heb je vaak nodig bij het fotograferen van bijvoorbeeld vogels.
En zoals de andere zeggen de 350D is niet zo'n grote camera en dat vond ik zelf ook niet zo fijn.
Ik gebruik ook de 300mm F/4 L IS lens met 1.4 II extender en ben er zeer tevreden over, al ken ik de camera nog niet zo goed en moet ik nog een hoop leren.

Ik zou voor de 20D gaan.
Succes met je keuze.

Paul

peter wijn

PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 15:13    Post subject:
wat heel belangrijke gadgets kunnen zijn, dingen die gewoon geld kosten:
* grootte en helderheid van het matglas (koop een 20d)
* reactietijd tussen indrukken ontspanknop en het nemen van de foto (?)
* het lawaai dat de camera maakt (koop een nikon)
* of de camera een stootje kan hebben (1d mII)
* of je de spiegel omhoog kan doen om trillingen te voorkomen (de trilling van de spiegel kan bij sluitertijden tussen ca 1/60 en 1/2 s grote problemen opleveren).
* of het nodig is om de spiegel omhoog te doen om trillingen te voorkomen :)

veel plezier met je zoekwerk. Bespaar zeker niet op je glaswerk. Lenzen gaan heel lang mee, maar een digitale camera maximaal 5 jaar :p
Back to top
Reply with quote

Jan-Kees Bossenbroek

PostPosted: Wed 23 Nov 2005, 22:31    Post subject:
Quote:
het lawaai dat de camera maakt

Koop een Olympus. Ik heb pas iemand met een Olympus (digitaal) bezig gezien en had pas na een tijdje door dat hij toch regelmatig afdrukte. Echt bijna niet te horen. Ik geloof dat Olympus al enkele decenia een reputatie heeft op dit gebied.

Rudi Debruyne

PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 0:03    Post subject:
t'ja moet ik nog zeggen dat ik content ben met die 350D? Ik kocht hem omdat ik een zeer lichte combinatie wilde, alround, makkelijk in mijn wagen te leggen (niet té opvallend) en relatief klein. Het argument dat ie té klein is... Zet er dan een battery-pack op, kost iets van 150 € en dan is ie zo groot als een MarkII. Ik deed het niet daarvoor, enkel om de grotere acciradius (2 batterijen). Het prijsverschil was me te groot, maar dat was omdat ik in mijn achterhoofd een Mark II heb, die wil ik dan op een 500/4 gebruiken. Dus één zwaar kanon, én een superlicht allroundertje - daar wil ik naartoe!
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Remco Gulien

PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 16:03    Post subject:
Rudi Debruyne wrote:
Zet er dan een battery-pack op, kost iets van 150 € en dan is ie zo groot als een MarkII.

Bullshit Rolling Eyes Een 20d met grip is nog kleiner als een 1dmk2...
Ik heb iets tegen kleine body's denk ik.... Een camera moet je lekker kunnen vasthouden... die 350D verdwijnt bijna in je hand als je hem vast pakt

Canon EOS 40D... EF 500 F4 IS USM
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 17:01    Post subject:
om nou voor een lekkere grip 50% meer uit te geven? Er moeten toch betere redenen zijn om een 20d te kopen.

De lekkerst in de hand liggende camera die ik ken is de nikon d2x, toch heb ik een d70 :)
(-- zolang ik tenminste mijn hand op de knip kan houden; een beetje hebberigheid is mij niet vreemd, zie het forum item over de aanstaande d200 -- )
Back to top
Reply with quote

Ard

PostPosted: Thu 24 Nov 2005, 17:42    Post subject:
Jan-Kees Bossenbroek wrote:
Quote:
het lawaai dat de camera maakt

Koop een Olympus. Ik heb pas iemand met een Olympus (digitaal) bezig gezien en had pas na een tijdje door dat hij toch regelmatig afdrukte. Echt bijna niet te horen. Ik geloof dat Olympus al enkele decenia een reputatie heeft op dit gebied.

Olympus is harstikke mooi, het beschikbare glas nog veel mooier maar redelijk duur (lees zo goed als onbetaalbaar). Nikon is ook mooi, de 300 F4 is heel erg mooi, maar heeft geen IS.

Ik was even vergeten dat de 20D 5 fps doet, dat is heel fijn, al ratelend maak je meer kans op goede foto's. Vogels zijn geen modellen die nog even die pose voor je over willen doen Wink.

Bart van Buren

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 25 Nov 2005, 22:51    Post subject:
Ik heb die twijfel ook gehad. Ben voor de 350d gegaan omdat ik nog geen ervaring op dit gebied had en omdat het wat geld scheelde. Voor mij was dit een hele vooruitgang dus. Ik heb de zelfde lens als waar jij voor gaat. Het bevalt me prima, maar als ik het nu opnieuw aan zou moeten schaffen zou ik gelijk voor de 20d gaan(vooral voor de snelheid die volgens de berichten hoger licht). Met het formaat heb ik absoluut geen moeite(misschien omdat ik geen vergelijking heb). Binnen niet al te lange tijd wil ik een 20d aanschaffen en de 350d voor wat landschapsplaatjes enz. te gebruiken(hoef ik geen lenzen te verwisselen).

Bart

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum