Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht December 2013: Reigers
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Kruisje2000
Guest







PostPosted: Thu 02 Jan 2014, 9:39    Post subject:
@ Gert- Jan: je kunt natuurlijk ook behalve jouw eigen foto ook een stuk of drie, vier andere foto´s (die je minder aanspreken) niet becommentariëren......

Ik ben het eens met Jan van Gastel: deelnemers aan de maandopdracht zouden eigenlijk uitgesloten moeten worden van het geven van commentaren op, en nominaties aan maandopdrachtinzendingen. Want nu kan ik als deelnemer in mijn commentaar me ook heel kritisch uitlaten over de inzendingen van mijn "concurrenten" en daarmee wellicht de mening van anderen kunnen beïnvloeden.
Het team van moderatoren zou de uiteindelijke "jury" kunnen zijn, eventueel gesteund door reacties van niet-deelnemers aan de maandopdracht.

Gr. Harry
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 02 Jan 2014, 12:25    Post subject:
Het is wel grappig: sommigen vinden dat in elk geval elke inzender onder alle foto's moet becommentariëren, en hierboven lees ik dan weer het tegengestelde.
Ik weet niet of het allemaal zo heel objectief hoeft te zijn. Daarmee wijk ik al af van het merendeel van de pixfotografen, maar ik heb eigenlijk totaal geen competitiedrang en vind zo'n maandopdracht dus vooral leuk om je eens te concentreren op 1 ding, in die vier weken. Het laat je een beetje van je standaard manier van werken en zien afwijken, en dat kan alleen maar goed zijn.
Als het echt objectief moet, dan zou inderdaad nog een paar regeltjes erbij kunnen bedenken.
Maar je zou natuurlijk ook gewoon kunnen oproepen tot objectiviteit en er van uitgaan dat wie dat niet doet vanzelf door de mand valt ....
Ik geloof er namelijk heilig in dat oneerlijkheid altijd ontdekt wordt, en dan sta je natuurlijk behoorlijk voor paal.
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit bedacht dat ik lekker extra kritisch ga schrijven onder de foto's van mijn concurrenten. Veel leuker om bij alle foto's de leuke dingen er uit te halen en te ontdekken waardoor een bepaald effect veroorzaakt wordt. Daar leer je zelf ook weer van.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 24 May 2010
Posts: 328
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 02 Jan 2014, 14:11    Post subject: maandopdracht
Aan deze maandopdracht heb ik zelf niet meegedaan en ook geen commentaren of nominaties gegeven. Eigenlijk heb ik daar al weer spijt van want daardoor laat ik een voor mij belangrijk onderdeel van deelname aan deze site onbenut; namelijk het leereffect.
Zowel van het insturen van foto's als van het ontvangen en leveren van commentaar leer ik. (De leercurve kan wat mij betreft wel wat steiler, daar niet van....)

Objectiviteit nastreven is m.i. een illusie.
Gelukkig zijn we allemaal mensen.

Voor de winnaars van deze maandopdracht alsnog mijn felicitaties.

Mvrgr, Wijnand.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 02 Jan 2014, 16:19    Post subject:
Kruisje2000 wrote:
Ik ben het eens met Jan van Gastel: deelnemers aan de maandopdracht zouden eigenlijk uitgesloten moeten worden van het geven van commentaren op, en nominaties aan maandopdrachtinzendingen.Gr. Harry


Tsja - dat is mijns insziens dus niet de essentie van de maandopdracht! Het is juist de bedoeling dat je je blootstelt aan de kritiek van je mede-inzenders!
E.e.a. is anoniem gemaakt op verzoek van de gebruikers, want eerst zond je gewoon op je eigen naam in. Om te zorgen dat iedereen gewoon zijn mening en ongezouten - maar liefst opbouwende en leerzame - kritiek kon geven zonder het gevoel te hebben iemand voor te trekken dan wel te benadelen.
En de praktijk leert toch dat in meerderheid de mededingers zelf commentaar leveren en nomineren. Want de maandopdracht leeft toch vooral bij degenen, die zelf meedoen.
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Piet de Poorter


Gender: Male
Age: 75
Joined: 10 Apr 2005
Posts: 28
Location: Vlissingen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Jan 2014, 16:52    Post subject:
Ik ben het eigenlijk wel eens met de stelling van Kruisje2000.
Je kan volgens mij wel degelijk de uitslag enigszins beïnvloeden door heel snel zeer kritisch de foto's van commentaar te voorzien (behalve die van je eigen) en dan zelf geen enkele foto een nomi te geven Wink

Vr.gr. Piet.
_________________
Canon spullen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 3 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum