Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Alicante en omgeving

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 185
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 18:22    Post subject: Alicante en omgeving
Binnenkort ben ik in de omgeving van Alicante (Spanje) - heb al wel een gidsje over vogels van de Costa Blanca gekocht, maar weet iemand toevallig of daar in de wintermaanden wat te beleven is qua vogels ? Dank alvast, Hans
Back to top
Reply with quote
 
Gertjan de Zoete


Gender: Male

Joined: 15 Sep 2011
Posts: 15
Location: Jaraicejo / Extremadura
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 19:17    Post subject:
Ik kom jaarlijks i.v.m. familiebezoek in deze omgeving, maar verwend met de vogels van Extremadura, vind ik eerstgenoemde omgeving nogal arm aan vogels. Niettemin zullen er zeker plekken zijn die de moeite waard zijn. Ietsje landinwaarts liggen enkele interessante moerasgebiedjes waar het vast en zeker goed vogels kijken is. Succes!
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 19:34    Post subject:
Mijn vogelboeken van Spanje vermelden de volgende gebieden ten zuidwesten van Alicante (binnen ca. 50 km van Alicante):
El Hondo
Salinas de Santa Pola
Lagunas de la Mata y Torrevieja
El Clot de Galvany

Met Google moet je wel het een en ander kunnen vinden over deze gebied schat ik.
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 185
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 21:49    Post subject:
Dankjulliewel !
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1808
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Jul 2014, 13:49    Post subject:
Een wat late reactie, maar ik kan je vertellen dat El Hondo zeker de moeite waard is. Het is een betrekkelijk klein gebied met leuke soorten, witkopeend, marmereend. Op waarneming zie je regelmatig dat er een knobbelmeerkoet is waargenomen, maar dat is er maar eentje, die zich er niet zal voortplanten bij gebrek aan partner, en die zelf voorzien is van een forse halsband, teken dat ie uit een herintroductieproject komt. In dit geval uit Valencië. Prima dat het bestaat natuurlijk, maar de gids in het informatiecentrum daar geeft zelf aan dat het niks voorstelt zo.
Het mooie deel van het gebied, dat ik zelf niet gezien heb overigens, is alleen na afspraak te bezoeken en ook alleen maar op zaterdag. Dat laatste vermelden de boekjes niet, wat jammer is, het schijnt zo'n eldorado te zijn dat je je vakantie er om heen zou kunnen plannen, maar als je toevallig daar niet op zaterdag kunt zijn loop je dat dus mis.
Zonder dat centrale deel te bezoeken is er aan de zuidkant ook nog behoorlijk wat leuks te zien, er zijn daar een paar hutten, die in het water staan, dus de beesten kunnen betrekkelijk dichtbij komen. Bij het infocentrum zelf zijn nog wat hutten en er is een enorme glaswand van waaruit je op het watertje kijkt - en waar dus die knobbelmeerkoet zit, purperkoeten, soms marmereendjes.

Bij Santa Pola zijn de salina's, zoiets vind je op wel meer plaatsen in Spanje natuurlijk, maar als je er toch bent: altijd leuk met audouins meeuwen, dunbekjes, dwergsterns. Eén van de salina's biedt plaats aan herstellende flamingo's, daar is ook nog een infocentrum. In het boekje over Oostspanje van Arlequin Press staat het allemaal goed beschreven.

grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Glenn Vermeersch


Gender: Male
Age: 50
Joined: 04 Apr 2005
Posts: 160
Location: Kalmthout
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 03 Jul 2014, 7:56    Post subject:
Ik ben in de regio naar een congres geweest en heb er enkele halve dagen aan vogelfotografie kunnen besteden. El Hondo is schitterend, maar ook elders langs de kust en in het binnenland is er behoorlijk wat te zien.
Een fotografisch verslag op: http://www.pbase.com/glennv/spain2012

Glenn
_________________
www.glennvermeersch.be
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum