Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon 300mm 2.8 IS I met 1.4x converter of canon 500mm f4?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 10 Feb 2014, 18:44    Post subject: Canon 300mm 2.8 IS I met 1.4x converter of canon 500mm f4?
beste fotografie vrienden,

ik fotografeer nu bijna 5 jaar, waarvan de laatste 4 jaar met een canon 400mm 5.6.

ik wil graag een nieuwe of tweedehands lens aanschaffen, de keuze ligt tussen de twee genoemde lenzen.

graag zou ik wat advies van jullie willen hebben over de aanschaf van één van deze lenzen.

ik ben een fotograaf die van onverwachte plaatjes houdt, en fotografeer graag uit de hand, dus niet met een statief die ik iedere keer mee moet zuilen van plek tot plek.

bedankt alvast voor jullie advies.!
www.pvdfotografie.nl

Digihop
Guest

PostPosted: Mon 10 Feb 2014, 20:56    Post subject:
De 300 is natuurlijk lichter dan de 500 dus dat scheelt met uit de hand fotograferen. En ook een goedkopere keus.
Met die 500 kom je wel wat verder. Misschien een monopod overwegen? Ik heb zo'n uitschuifbare carbon Gitzo die niet veel weegt, makkelijk mee te nemen is en zo'n 500 makkelijk kan dragen.
Wil je echt alleen maar uit de hand fotografen dan is de 300 de meest logische keuze.
Back to top
Reply with quote

Peter van Duijn

PostPosted: Mon 10 Feb 2014, 21:39    Post subject:
Bedankt voor je tip,

ik denk zelf ook inderdaad dat het voor mij deze lens gaat worden, maar verlies ik heel veel kwaliteit met een 1.4x converter?

graag meer adviezen;)

gr

peter

Eric van Roon

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 10 Feb 2014, 22:51    Post subject:
Beste Peter,