Posted: Mon 12 Dec 2005, 21:55 Post subject: Sony DSC-W17 voor Digiscoping
Hallo beste Birdpixers,
Mijn verjaardag komt sneller dan verwacht, het nieuwe jaar trouwens ook(ligt allemaal aan de late zomervakantie van het noorden). Zou iemand mij iets kunnen vertellen over de Sony DSC-W17. Het apparaatje ziet er mooi uit, en ook erg goed. Liggen er geen addertjes onder het gras, of zijn er andere problemen voor gebruik bij Digiscoping? Budget ligt tussen de 400 en de 500 euro, is er misschien nog iets beters? Het liefst wil ik een Sony want dan hoef ik ook geen extra geheugenkaartje te kopen, ik gooi er zelf namelijk ook nog wat geld bij in. De W17 is in ieder geval een kanshebber, die 7.2 megapixels spreken me ook wel aan. Is er misschien iemand die hier meer van weet, en heeft die tijd om voor 15 December aanstaande te reageren?
Bvb dank,
Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Age: 62 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 4620 Location: Zoetermeer
Posted: Mon 12 Dec 2005, 23:53 Post subject:
Beste Jos,
De Sony W17 is nagenoeg hetzelfde als de W15. Alleen met 7 megapixels in plaats van 5. Wellicht ietsje meer ruis, maar niet noemenswaardig.
Verder benodigd, aanbevolen
Sony VAD-WA adapter
digiscoopadapter voor jouw telescoop (moet te krijgen zijn met 30 mm schroefdraad) anders met 37 mm en 30-37 mm stepup ring)
zelfgemaakte draadontspanner
Moet net gaan met dat budget.
Marcel _________________ Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Olymous OM D-E M1 mark iii Zuiko 300mm F4 met 1.4 converter.
Ik heb ook ooit ergens iets gelezen over hoe meer pixels, hoe meer ruis. Het is dus haast niet te zien, ook niet bij digiscoping? De camera moet namelijk zowieso beter zijn dan wat ik nu heb. De W15 zou ik natuurlijk ook kunnen doen, ziet er ook heel goed uit. Nu heb ik mijn oog ook laten vallen op de Sony W7, iets duurder, misschien ook beter.
Posted: Tue 13 Dec 2005, 21:24 Post subject:
Nou Jos de W17 is de luxe uitvoering van de W7, dus ik denk dat de W17 duurder zou moeten zijn.
Wat betreft de ruis dat valt dus heel erg mee. Toen ik de W15 kocht was de W17 niet verkrijgbaar. Waarschijnlijk zou ik nu voor de W17 kiezen.
Marcel _________________ Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Oke, bedankt Marcel, dan word het denk ik de W17. Ik dacht dat de W7 duurder was, maar al die prijsvergelijking sites op het internet toch... _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Gender: Male Age: 41 Joined: 21 Dec 2004 Posts: 118 Location: Huizen
Posted: Wed 14 Dec 2005, 16:42 Post subject:
Hoi Jos,
De W-17 lijkt me uitstekend!!!
De DA-1 adapter van KOWA is 52mm, De Sony-VAD-WA is 37mm. Kowa levert 37-52mm Step-up ringen, die heb ik er zelf ook tussen zitten bij mijn set-up.
groet, René _________________ Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko
Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Oke, ik heb besloten voor de W17. Heb vandaag al bij de Combi gekeken, maar hier in Sneek moeten ze hem nog krijgen, dus ik zal Drachten proberen, en anders Bol.com. Wel een aparte opmerking, op bijvoorbeeld Kelkoo staat dat de camera batterijen gebruikt(wel 4! Maar ik weet niet of dit klopt, er staat namelijk ook 2x digitale zoom, terwijl dat 6x is), en bij Combi Best in Beeld zegt men dat de camera op een accu werkt. Is er iemand die hier meer van weet. Ik krijg hem waarschijnlijk een dag na mijn verjaardag, maar ik kan me morgen al vermaken met het Birdpix boek! _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Last edited by Jos Welbedacht on Wed 14 Dec 2005, 21:28; edited 2 times in total
Posted: Wed 14 Dec 2005, 19:17 Post subject:
Sony W17 werkt op twee bijgeleverde NiMH 2500 mah. Inclusief oplader. Het is aan te raden om wat extra setjes oplaadbare batterijen (2500 mah, bijvoorbeeeld van GP) met snellader bij te kopen.
Als een fotograaf zoveel verkeerde informatie geeft dan zou ik er niet bij kopen. Dat geeft gegarandeerd problemen als je van garantie gebruik wilt maken.
Ik zie op deze site van Bol.com onderin een foto staan van de camera, een tasje en 4 blauwe batterijen. Deze Batterijen zijn(of in ieder geval lijken) dezelfde batterijen als van mijn oude camera. Hier staat op: NH-AA-DA-HR15/51 1.2V typ. 2100mAh. Dit zijn dus batterijen met 2100mAh, ipv 2500. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Last edited by Jos Welbedacht on Wed 14 Dec 2005, 21:30; edited 1 time in total
Posted: Wed 14 Dec 2005, 21:11 Post subject:
Je hebt gelijk het zijn er vier en 2100 mah, maar de camera draait op 2 batterijen. Ik heb er zelf twee extra setjes van 4 2500 mah's bijgekocht. Normaal gesproken moet ik 1 keer per dag een setje vervangen. Dus de 4 van Sony is dan voldoende. Bij dagen met zeer intensief gebruik en wanneer het lang geleden was dat de batterijen waren opgeladen, komt echter twee keer ook voor. Drie keer gebeurt zelden of nooit.
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Thu 15 Dec 2005, 13:29 Post subject:
Jos, hoe meer mH des te langer ze meegaan. Op de website van sony zijn netjes alle gegevens terug te vinden. 3 x optische zoom en 6 x digitale.
De camera gebruikt 2 batterijen, je "krijgt" er gewoon een setje extra bij .
Posted: Thu 15 Dec 2005, 15:37 Post subject:
Nee, je moet zelf een mechanische in elkaar knutselen. _________________ Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Ik ook, bedankt voor de felicitaties. Ik heb het Birdpix boek vandaag al gekregen, mooi hoor, ik hoop dat ik in het volgende boek sta! _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Last edited by Jos Welbedacht on Fri 16 Dec 2005, 14:37; edited 1 time in total
Nogmaals bedankt voor de tips en felicitaties natuurlijk.
De camera is binnen, en hij bevalt me goed, al kan ik nog weinig zeggen want het is vrij donker en mistig/bewolkt buiten. Grote pluspunten zijn: Grote LCD-scherm, is veel makkelijker en je ziet veel eerder of een foto scherp is. De 7 Megapixels bevallen me tot nu toe ook, ik heb dit alleen nog niet op een vogel uitgeprobeerd. Verder is de camera wat instellingen en plaatsen van knopjes betreft ongeveer hetzelfde als mijn oude camera, dus de kennis is er al. Ik geloof dat ik hier veel betere plaatjes mee kan maken. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Gender: Male Age: 41 Joined: 21 Dec 2004 Posts: 118 Location: Huizen
Posted: Wed 21 Dec 2005, 16:17 Post subject:
... je vergeet nog te zeggen dat ie snel is, en met de burst vrij veel foto's achtereen kunt maken.
Ik zou als ik jou was ook een proberen om de resolutie iets lager te zetten 5 of 3 MP. Dan kun je nog verder inzoomen (smart zoom), zonder dat dat de uiteindelijke kwaliteit beinvloed. Smartzoom is een soort van crop-techniek op de camera. Je kunt dan scherpere opnames maken. _________________ Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko
Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum