Gender: Male Age: 31 Joined: 04 Jan 2013 Posts: 48 Location: Hove, Antwerpen
Posted: Fri 21 Mar 2014, 12:14 Post subject: canon 100-400 probleem met 'tightening ring'
Ik heb ongeveer een jaar geleden een tweedehandse canon 100-400mm gekocht. De lens werkt prima, maar sinds ongeveer 2 maanden komen er soms zwarte stukjes rubber vanonder de 'tightening ring' te voorschijn. Ik maakte me er wel wat zorgen over, maar nu kan ik de lens gewoon niet meer vastzetten. Heb wat gezocht op diverse fora en het blijkt wel vaker voor te komen. Een rubberen ring die gebruikt wordt om de lens vast te zetten lijkt verduurd te zijn en dus niet meer te werken. Ik wil mijn lens graag laten repareren, maar kan niet echt vinden hoeveel dit me ongeveer gaat kosten en waar ik dat het best laat doen. Ik woon in Antwerpen, dus lijkt techrepair in Bergen op Zoom me een logische keuze.
Is het een goed idee om de lens naar techrepair te brengen? Heeft er al iemand deze reparatie laten uitvoeren en wat kost ze ongeveer?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Gender: Male Age: 60 Joined: 28 Oct 2006 Posts: 128 Location: Nijega, Friesland
Posted: Fri 21 Mar 2014, 12:38 Post subject:
Zelf geen ervaring mee, maar heb je ze al gebeld? Kunnen ze je vast wel vertellen hoeveel dat gaat kosten. _________________ Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Gender: Male Age: 76 Joined: 16 Nov 2010 Posts: 122 Location: Hardinxveld-Giessendam
Posted: Fri 21 Mar 2014, 13:06 Post subject:
Canon-repair!
Veilingdreef 16
Bergen op Zoom
Tel: 0164-244222
Voor jou niet zo ver weg! Zou eerst ff bellen!
Gr, Kees _________________ 7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Posted: Mon 24 Mar 2014, 18:48 Post subject: prijsopgave
goeiedag !
dan krijg je geen exacte prijsindicatie ( bij tech repair)
Ze willen eerst zien wat er loos is , hoewel mij dat wel duidelijk lijkt aangezien het niet de eerste keer is dat dit gebeurd.
Je kan ook alleen achteraf de onderzoekslasten betalen als het te duur blijkt maar ik geloof dat dat op 75 euro uitkomt als ik mij goed herinner ....
gr. Jans _________________ canon r6
canon 500mm f4
extender 1,4 III canon
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum