Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Camping/Huis bij Camargue?

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
dennis klein


Gender: Male
Age: 26
Joined: 27 May 2014
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 27 May 2014, 17:44    Post subject: Camping/Huis bij Camargue?
Beste bpers,

ik ben al een tijdje opzoek naar een huisje of camping dat op loop en/of fiets afstand van Camargue licht, en het liefst op een plek waar vaak bijeneters of hoppen niet al te ver vandaan zitten.

Mijn vraag is daarom heeft er iemand eventuele ervaring of tips voor een camping of huisje?

Alvast bedankt!
Groetjes Dennis Klein
_________________
Nikon D70
Nikon D200
Nikon d7000

Sigma 50-500 mm
Sigma 50-500 mm
Sigma 70-300 mm
Nikkor 18-70 mm
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 28 May 2014, 8:44    Post subject:
er zijn aardig wat leuke plekjes
campings niet heel veel, behalve aan 't strand bij les Saintes Maries dl mer. Er zijn er wel meer dan je een-twee-drie met googlemaps vindt.

Hoppen kun je overal aantreffen waar nog wat bomen zijn. Ik trof een jong in de tamarisken in het parc ornithologique (buiten de kooien). Maar deze zitten in heel zuid-frankrijk. Geldt ook voor bijeneters trouwens. Aanwijzingen voor kolonies vond ik ten zuiden van de Cevennen, in de Alpilles en ergens bij Saint Victoire. In de Camargue waarschijnlijk ook meerdere, maar geen idee waar precies (ook niet echt iets om op internet te zetten Wink ).

In het hoogseizoen zul je mij niet zien daar. Ik ben er bij camping la Brise - voor de kinderen. Voor vogels ligt camping a la ferme bij Pioch Badet iets centraler als je zowel de reigers en ibissen wilt zien van de akkerlanden als de kustvogels. Verspreid in het gebied, ook ten noorden en oosten van etang de vaccares lagen destijds enkele leuke, kleinschalige gites (in 2001 kon je ook slapen bij de kunstenaar op 43.448818,4.661464, 's nachts enorme herrie van de boomkikkers in de rozen). Saintes Maries heeft hotels in kleine huisjes, ook leuk.

Als het je iets minder gaat om de brak-watervogels kun je ook de Crau proberen. Saint Martin de Crau is een mooie centrale plaats voor Alpilles en Crau en de oostelijke oever van de petit Rhone is Camargue-achtig. Kijk uit dat je geen camping kiest die direct aan de snelweg ligt. Voor flamingo's is het dan iets verder rijden, een uurtje of zo.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum