Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Mon 01 Sep 2014, 17:37 Post subject: Maandopdracht September 2014: Rekken en Strekken
Van Thijs kreeg ik de volgende opdracht:
Voor de volgende maandopdracht leek mij het onderwerp “Rekken en Strekken” leuk!
Je ziet het regelmatig gebeuren en het is dus ook wel haalbaar voor de meesten lijkt mij.
Denk voor de opdracht bijvoorbeeld aan het strekken van de vleugels en / of het strekken van de nek (o.a. een reiger kan dit goed, zie laatste voorbeeldfoto).
Kortom, maak een mooie foto van een rek- en/of strekmoment!
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 2 t/m 25 september 2014 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 september 2014 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Last edited by Arie Ouwerkerk on Mon 01 Sep 2014, 17:50; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Mon 01 Sep 2014, 17:49 Post subject:
kom op mensen...een beetje rekken en strekken en dan komen we vanzelf op 25 september!!! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
leuke opdracht Thijs, hopen dat er veel mensen mee gaan doen!
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Posted: Tue 23 Sep 2014, 10:57 Post subject:
HERINNERING: Foto's voor de maandopdracht september kunnen nog tot en met 25 september worden aangeboden. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Thu 25 Sep 2014, 12:07 Post subject:
LAATSTE HERINNERING: Vandaag, 25 september, is de laatste dag dat foto's voor de maanopdracht van september kunnen worden ingezonden. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Fri 26 Sep 2014, 18:49 Post subject:
De foto's van de maandopdracht van september 2014 staan inmiddels online. Tijd om commentaren te schrijven en nominaties uit te delen is weer aangebroken . Dit kan tot en met 30 september, op 1 oktober wordt de uitslag bekend gemaakt. Veel plezier met de foto's en alle inzenders alvast bedankt voor hun bijdrage!
Zo, ik heb ze weer gehad, even laten bezinken om wat nominaties te geven.
Het is toch jammer - het lijkt er een beetje op dat er hoe langer hoe minder animo voor de maandopdracht is! Ik moet toegeven dat ik ook lang niet altijd iets instuur, en dan heb ik als smoes dat ik er niet aan toe gekomen ben ... wat natuurlijk een rotsmoes is, omdat ik 24 uur van de dag vrij ben!
Ik vind het ook best wel lastig om in de praktijk te brengen wat je je aan de hand van zo'n opdracht een beetje voorstelt. De uitvoering is toch erg afhankelijk van wat je toevallig tegenkomt in zo'n maand.
Ben alweer benieuwd naar de winnaar (ik denk dat ik het al weet) en naar de nieuwe opdracht (want elke maand beginnen we gewoon weer met goede moed)
grtz, josephine
Posted: Mon 29 Sep 2014, 13:43 Post subject:
HERINNERING: Alleen vandaag en morgen, 29 & 30 september, kan er nog worden genomineerd en becommentarieerd bij de maandopdracht. Graag zie ik dat zoveel mogelijk gebruikers nomineren om een duidelijke winnaar aan te kunnen wijzen. Bij een gelijk aantal nominaties op 30 september wint degene met de meeste hits. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Hans, gefeliciteerd en aan jou dus de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Ook applaus voor de rest van het podium en iedereen weer bedankt voor zijn/haard bijdrage! _________________ Zie voor veel meer foto's:
Gender: Male Age: 55 Joined: 09 Nov 2010 Posts: 185 Location: Den Haag
Posted: Wed 01 Oct 2014, 16:55 Post subject:
Nou, da's leuk ! De andere winnaars ook van harte, en hopelijk de volgende ronde een wat groter deelnemersveld weer . Opdracht komt eraan ! Groet, Hans
Gender: Male Age: 26 Joined: 07 Jan 2012 Posts: 435 Location: Groningen / Wageningen
Posted: Wed 01 Oct 2014, 17:21 Post subject:
Hans, gefeliciteerd met de 1e plek! Ook de anderen gefeliciteerd!
Enige wat ik nog mee wil delen ter informatie is dat beide kwakken-foto's wel degelijk rekgedrag is en niks heeft te maken met het foerageren (dat las ik een aantal keer). Bij het foerageren strekken ze ook wel maar dan houden de krachtige poten ze in balans (zal vanavond een foto plaatsen). Bij dit rekgedrag gaan ze helemaal naar voren om te strekken en niet om te foerageren. Alleen ter info
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Wed 01 Oct 2014, 19:38 Post subject:
Hans van harte .. je GOUDplevier is een hele mooie winnaar!...en dat zo'n foeilelijke tak 2e wordt bewijst wel dat het niet om de omgeving, maar om de vogel gaat op Birdpix ..alhoewel...de 2e plaats van Sieb bewijst dan weer het tegendeel...nou ja..gefeliciteerd Jan en Sieb! Ook Henk uiteraard congr. met z' n exotische ibis.
Hopelijk komt Hans met een opdracht die ook makkelijk genoeg is voor mij...afgelopen maand heb ik me veel te weinig 'gestrekt' om tot een toonbare inzending te komen
hartelijke groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Hans, gefeliciteerd, en Jan & Henk natuurlijk ook.
Het was weer een leuke opdracht om mee bezig te zijn en boeiend om te zien hoe eenieder zijn eigen invulling daar aan geeft.
En dat maar veel fotografen voor de volgende keer inspiratie weten te vinden.
Sieb _________________ canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Gender: Male Age: 55 Joined: 09 Nov 2010 Posts: 185 Location: Den Haag
Posted: Thu 02 Oct 2014, 6:25 Post subject:
Dank allemaal !
@ Arie: de opdracht heb ik beantwoord via een PB, alleen blijft die bij mij in de Outbox staan... mocht hij niet aankomen, mail me dan even met je directe emailadres.
Gender: Male Age: 84 Joined: 10 Oct 2011 Posts: 62 Location: Landgraaf
Posted: Thu 02 Oct 2014, 9:46 Post subject:
Winnaars gefeliciteerd !
Leuk die variatie, er waren weliswaar niet veel inzenders maar, dat blijkt ook wel uit de nominaties, er zat veel moois tussen.
Gr. arnold _________________ Fujifilm camera en lenzen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum